Proteinrik fredagsgodt

/sponsorlink

img_0016

Si at det er flere enn meg som ikke klarer å ha slike liggende? Flaks at man kan plukke ut en av hver enkeltvis, du finner alle smakene her.

img_0020
img_0017

Yum!

Ellers ble dagens styrkeøkt slik;

Kabelroing
Arnoldpress
Monster walks

Ett-bens hip thrust m/strikk
Cable pull through
Cable squats
Lårcurl på ball
Planke på ball

img_9834-side

God helg alle sammen ♥

 

En fransk frokost

Heisann!

Da var det endelig fredag, mini er frisk nok til å bli med på sjørøverfest i barnehagen, og helgen er rett rundt hjørnet – to tomler opp!

Her får dere dagens frokosttips;

img_00272

Omelett med ost og skinke
Porsjoner : 1
Skrive en omtale
Skriv ut
Ingredienser
  1. 2 egg
  2. 1 ts smør
  3. 50 g kalkunskinke
  4. 4-5 klatter smøreost
  5. 1 reddik
  6. 3 skiver purreløk
  7. 3 paprikaskiver (gjerne i 3 ulike farger)
  8. salt og pepper
Fremgangsmåte
  1. Pisk egg lett med en gaffel. Skjær kalkunskinke i terninger, paprika i mindre biter og reddik og purreløk i skiver, ha oppi eggeblandingen.
  2. Ha litt smør i pannen, hell oppi eggeblandingen, klem ut litt smøreost på ulike steder og stek på middels varme med lokk til egget har stivnet helt til toppen. Strø litt salt og pepper over før servering.
Sunnere Livsstil http://www.kriweb.no/
img_0022

Denne er også fin å lage som lunsj, eller rulle sammen og ha med i matpakka.

Velbekomme!

img_9016
Liker du klærne fra ICANIWILL? Nå får du de til 20% rabatt hele helgen! (/sponsorlink)

Tenk at det er siste dagen i september, i morgen er det oktober allerede. Det er mye som har hopet seg opp denne uka så nå blir det en del jobbing, men en liten styrkeøkt skal jeg få skvist inn. Husk at mye er gjort på bare 30 minutter!

Håper dere får en super fredag!

Kjøttsaus og proteinspaghetti

/inneholder sponsorlink

Hei!

Her har dere dagens middagstips, 55 g protein per porsjon!

img_0017

Kjøttsaus og proteinpasta
Porsjoner : 3
Skrive en omtale
Skriv ut
Ingredienser
  1. 400 g karbonadedeig
  2. 1 hvitløksfedd
  3. 1 boks hakkede tomater
  4. 1-2 ss ketchup u/sukker
  5. Krydder: 2 ts spisskummen, 2 ts paprikapulver, 1 ts kanel, 1 ts oregano, salt og pepper
  6. 200 g proteinspaghetti
  7. 2-3 ss revet parmesanost
Fremgangsmåte
  1. Stek karbonadedeig med finhakket hvitløk og krydder. Tilsett en boks med hakkede tomater og ketchup, la det småputre i et par minutter.
  2. Kok spaghetti som anvist på pakken.
  3. Strø revet parmesan over før servering.
Sunnere Livsstil http://www.kriweb.no/
img_0007

Det er altså denne jeg har brukt, tynne spaghetti med god smak – og ikke minst nesten 42 g protein per 100 g.

img_0015

Håper det smaker!

Ellers ble dagens styrkeøkt slik;
Bulgarske utfall
Monster walks
Lårcurl på ball
Glute ham raise
Beinpress
Thrusters
+ tøy og bøy

img_0458-checker

Tights   //   Topp

Nå er heldigvis mini på bedringens vei, så da blir det litt mer jobb og siste finish på bokmanus.

Ha en fortsatt fin torsdag!

Kalorifri gelé med vaniljekrem

/inneholder sponsorlink

Hei og hopp!

Det er onsdag aka lillelørdag, så derfor får dere noe søtt og godt;

img_9991

Gelé er veldig enkelt å lage kalorifattig, og du kan variere med akkurat de smakene du vil – bare velg din favoritt blant sukkerfrie saftblandinger.

Jeg lager like gjerne 1 liter i slengen og bruker derfor en hel pose med gelatinpulver, geléen holder seg fint i kjøleskapet et par-tre dager.

Kalorifri gelé
Porsjoner : 4
Skrive en omtale
Skriv ut
Ingredienser
  1. 1 liter ferdigblandet, sterk sukkerfri saft
  2. 1 pose gelatinpulver
Fremgangsmåte
  1. Rør ut gelatinpulver i litt kaldt vann. Varm opp 5 dl (halvparten) av ferdigblandet saft i en kjele - lag den ekstra sterk. Ha oppi gelatinblandingen til alt er helt smeltet, kok opp, ta kjelen av platen og hell over resten av saften som er kald. Fordel i en stor bolle eller flere mindre og sett kjølig 3-4 timer.
Sunnere Livsstil http://www.kriweb.no/
img_9994

Man kan nesten ikke spise gelé uten vaniljesaus eller krem, så jeg gikk for den enkleste og mest proteinrike versjonen jeg kjenner til – propud vanilje. Vil du lage sukkerfri vaniljesaus selv finner du selvfølgelig oppskrift her.

I tillegg til proteinpuddingen får du alt som er proteinrikt til 25% rabatt hos x-life;
14468622_1173700849390094_3888341986205595664_o-down
Nam og hurra! Da er det bare å fylle opp skapene til høstens treningsøkter og innekos. Finn dine favoritter blant barer, sjokolade, snacks, proteinpulver og drikker her.

Tilbudet gjelder kun i dag!

Nå fortsetter pleie av lille mini som fortsatt er syk, og en tur til legen etterpå – for ikke å snakke om butikken og is, det er på sin plass når man er så pjusk og ikke har matlyst ♥

God onsdag dere!

Brødmiks = toast

/inneholder sponsorlinker

Heisann!

Her får dere dagens lunsjtips;

img_9162

Grilla ostesmørbrød – perfekt liten lunsj etter trening.

Brødmiksen jeg har brukt er denne med havre og sesam. Den er proteinrik og uten gluten, hvete, soya, gjær og melk.

IMG_9141

Man blander bare miksen med vann og en time senere har du et fint brød.

Jeg lagde de veldig enkelt med ketchup, krydder og masse ost, inn i smørbrødjernet til de får en crispy overflate. Du kan også bruke vaffeljernet.

IMG_9168

Håper det smaker!

Og dagens gode nyhet = disse skoene fra Reebok er på salg nå!

37655_reebok_royal_reamaze_2_m_1-down-side
Reebok sko

Jeg bruker str 38, men har de i 37,5 og de passer helt perfekt – gå derfor gjerne en halv str ned, eller hold deg til størrelsen din om du har planer om å bruke dem utover høsten med tjukkere sokker nedi.

Ellers er mini hjemme i dag også, så dagen går med på å pleie, trøste og prøve å få han til å spise noe ♥ Tror neste forsøk blir en smoothie.

Håper dere er friske og raske!

Kjøttfri mandag: chili sin carne

Hei dere!

La oss starte denne uka med en kjøttfri dag som vanlig;

img_9932

Som dere ser ligner dette mer på en slags grønnsaksgryte, det er fordi jeg fikk lyst på litt mer farger oppi der. Chili sin carne er altså uten kjøtt, og jeg synes bønner alene kan bli litt kjedelig. Det jeg liker så godt med kjøttfri middag er både den raske tilberedningen og de billige ingrediensene, i hvert fall i denne;

Chili sin carne
Porsjoner : 3
Skrive en omtale
Skriv ut
Ingredienser
  1. 1 boks kidneybønner
  2. 3-4 aromasopp
  3. 4 cherrytomater delt i to
  4. 4 asparges delt i fire
  5. 1/2 purreløk i skiver
  6. 1/2 brokkoli i mindre biter
  7. 1 finhakket paprika
  8. 1/3 finhakket fersk chili
  9. en skvis lime
  10. en boks hakkede tomater
  11. 2 ss ketchup u/sukker
  12. Krydder: paprikapulver, hvitløkspulver, spisskummen, salt og pepper
Fremgangsmåte
  1. Skjær grønnsaker og stek alt sammen, la det småputre i 10-15 minutter.
Sunnere Livsstil http://www.kriweb.no/
img_9940

Du skal egentlig la denne småputre i dobbel så lang tid, men jeg synes grønnsakene smaker så mye bedre al dente. Vi hadde brødskiver med smør på til, men både ris og guacamole smaker godt ved siden av.

Håper dere har hatt en fin start på uka! Her sliter vi litt med feber, så mini er hjemme. Han er veldig slapp, så plutselig får han enormt med energi og hopper rundt i sofaen, før han synker ned i sofaen igjen – rød som en tomat. Det er ikke greit å være liten, syk og kjede seg.

fullsizerender
Flaks at mamma har lange, kule fletter og ikke er hårsår.

God mandag ♥

Sunn snickers-iskake

/inneholder sponsorlinker

Ah – det ble så bra dere!

Noen husker sikkert at jeg snakket om noe banangreier jeg skulle teste ut, og slik ble det;

img_9963

En sukkerfri og proteinrik iskake med sjokolade, peanøtter og masse godt.
Idéen poppet opp i hodet for litt siden, som oftest er det slik oppskriftene mine blir til – de bare dukker opp.

Jeg kan garantere at dette ikke tar lang tid, jeg brukte kun 10-15 minutter på den. Så, skjær opp 3 bananer og hiv dem i fryseren NU!

img_9959

Sunn snickers-iskake
Stk : 1
Skrive en omtale
Skriv ut
Bunn
  1. 30 g sjokoladeproteinpulver
  2. 30 g peanøttmel (eller peanøttsmør)
  3. 20 g havremel
  4. en klype salt
  5. 3-4 ss vann
1. lag
  1. 1,5 banan (fryst i biter)
  2. 1 ss fibersirup
  3. 1 ss glovarmt vann
2. lag
  1. 1,5 banan (fryst i biter)
  2. 25 g sjokoladeproteinpulver
  3. 15 g kakao
  4. 2 ss glovarmt vann
Topping
  1. 40 g sukkerfri sjokolade
  2. 15 g peanøtter
Fremgangsmåte
  1. Først av alt - ha 3 bananer i skiver i fryseren, de blir til iskremlagene etterpå.
  2. Bunnen: bland sammen sjokoladeprotein, peanøttmel, havremel og en klype salt, tilsett vann til du får en passe "våt" knadeig. Trykk ned i en passende form med plastfolie nedi.
  3. Første lag: Mos fryste bananbiter med fibersirup og glovarmt vann (jeg bruker stavmikser) til du får en softiskonsistens, smør oppå bunnen.
  4. Andre lag: Mos fryste bananbiter med sjokoladeprotein, kakao og glovarmt vann til du får en softiskonsistens, smør oppå det første laget med is. Sett formen i fryseren 15-20 minutter så den får satt seg.
  5. Topping: Smelt sjokolade i mikro eller vannbad, langsomt så den ikke skiller seg. Ha det over iskaken, topp med hakkede peanøtter. NYT!
Sunnere Livsstil http://www.kriweb.no/
img_9970

Denne iskaken kan varieres i det uendelige. Du kan variere bunnen med et fudgelag eller brownielag. Du kan variere smaken på bananisen, hva med jordbæris eller mangosorbet? Topp det med ulike nøtter, kokos eller bær.

Mulighetene er som sagt mange, så finn dine favoritter.

img_9986

Det er ca 990 kcal og 60 g protein i iskaken, så deler du den opp i 10 stykker får du 99 kcal og 6 g protein per porsjon. 

Det viktigste av alt, den er superdigg – et stort hurra for bananer!

Og så dere, høstværet kommer til uka! Si at jeg ikke er den eneste som er glad for det?

img_9733
Overdel    //    Bukse    //    Sokker    //    Pannebånd

Bare sokkene er nok til å gi meg høstfølelse, de er så utrolig varme og gode – og de passer til hvilken som helst joggebukse eller tights. Du ikke matche fra topp til tå 😉

Håper dere får en fin søndag ♥

Tightser til under 500-lappen

/inneholder sponsorlinker

Hei!

Jeg vet at det er mange av leserne mine som setter pris på kampanjer og salg jeg tipser om her, så i tillegg til rabattkode CRAFT30 som gir 30% på alt fra Craft ut denne uka, så har jeg funnet frem til disse superfreshe tightsene som er i nedre prissjiktet;

38596_reebok_one_series_nylux_tights__1-checker

1.rad: Grå tights    //    Rosa tights    //    Rød tights
2.rad: Multicolor-tights    //    Rosa mønster tights    //    Svart/hvit tights
3.rad: Svart tights     //    Mørk- og lysegrå tights    //    Svart m/mønster tights

Jeg har bare gode erfaringer med «billigere» tightser og har ikke opplevd dårlig kvalitet på noen, tvert imot er de ofte mer stretchy og behagelige å ha på seg.
Det er fortsatt noen størrelser igjen, men det går fort unna.

I morgen deler jeg en fantastisk digg dessert med dere, så stikk innom om du liker iskrem.

Ha en fin helg så lenge! 🙂

Chili con carne

Heisann!

I dag har jeg en spicy og varmende middag til dere – passer ganske fint nå som høstværet har kommet;

img_9951

Chili con carne
Porsjoner : 3
Skrive en omtale
Skriv ut
Ingredienser
  1. 600 g karbonadedeig
  2. 1 boks/400 g kidneybønner
  3. 1 boks hakkede tomater
  4. 2 ss ketchup u/sukker
  5. 1/2 brokkoli
  6. 1/2 paprika
  7. 1/2 purreløk
  8. 1/3 finhakket chili
  9. en skvis lime
  10. Krydder: paprikapulver, cummin, salt og pepper
Fremgangsmåte
  1. Stek alt sammen og la det småputre i noen minutter.
Sunnere Livsstil http://www.kriweb.no/
img_9943

Og siden det er helg har jeg litt nachos til 🙂

Ellers har jeg hatt lunsj med en god venninne i dag, men før det fikk jeg skvist inn en rask styrkeøkt;

Markløft
Lårcurl i slynge
Ett-bens glute bridge
Goblet squats
Glute ham raise

img_0283-side

God fredag! ♥

Havrevafler til frokost

Jeg har en mini som blir fort matlei, spesielt av brødskiver. Jeg er den første til å skjønne det, klart at noe man spiser opptil 4 ganger i løpet av en dag blir kjedelig.

Så, hvordan løser jeg det? Han får noe annet som han kan ha pålegg på – nemlig vafler!

Vafler til frokost liksom, jeg kunne ønske noen skjønte hvor sunt vafler kan være da jeg var liten.

img_3796

Nå skal det sies at disse ble spist en helg for litt siden, han får ikke brunost til vanlig – da går det i smør og gulost.

Sunne havrevafler
Stk : 3
Skrive en omtale
Skriv ut
Ingredienser
  1. 1 egg
  2. 70-80 g havremel
  3. ca 2-3 dl melk
  4. 1-2 ts kardemomme
  5. en klype salt
  6. 1 ss smør til steking
Fremgangsmåte
  1. Visp alle ingrediensene sammen og stek i et smurt vaffeljern.
Sunnere Livsstil http://www.kriweb.no/
img_3784

Brunost er innafor i dag synes jeg. Håper det smaker, og riktig god fredag! 🙂