Vanlige spørsmål

Hvem er du?
Jeg heter Kristine Weber og er en positiv og livsglad jente med en stor lidenskap for sunn mat og matglede. Jeg startet å eksperimentere med gluten- og sukkerfri bakst i 2008 og har på mange måter folkeliggjort både proteinpulver og sukrinprodukter. Etter hvert har fokuset blitt like stort på sunne middager og øvrige måltider. Jeg deler mer enn gjerne sunne oppskrifter med leserne mine, samt råd innen kosthold- og livsstilsendring.

CAN_7015liten

Jeg er utdannet økonom med en bachelor fra BI og jobbet innen finansnæringen i nesten 10 år før jeg satset fullt som forfatter og driver av www.kriweb.no i juni 2014. I september 2014 ble jeg mamma til en skjønn liten gutt.

Kontaktinformasjon
Mailadresse: kristine@kriweb.no

Facebook
Instagram
Mat-applikasjon
(tilgjengelig på Android også)
Snapchat
Skjermbilde 2015-10-23 kl. 13.28.47

Hvor kan jeg kjøpe bøkene dine?
Du kan finne mine fire sunne kokebøker HER
bøkene2

Hvem passer bøkene for?
For alle som er interesserte i å bli sunnere og sterkere! De inneholder barnevennlige middager, sunne desserter og fellesnevneren er at de proteinrike, samt inneholder ingen sukker eller gluten.
Du finner i tillegg ukemenyer, treningsprogram, samt tekster om motivasjonen innen trening og kosthold.

Bruker du noe kosttilskudd?
I hovedsak svært lite, jeg får i meg det jeg skal gjennom mat. Når det er sagt så er jeg så heldig å bli sponset av x-life – så sjekk gjerne ut hva de har av treningsklær, bakeingredienser og kosttilskudd.

Hvor kjøper man sukrin, proteinpulver, mandelmel osv?
Jeg har skrevet en liste over ingredienser jeg bruker i bakingen HER

Hva og hvordan trener du?
Jeg trener styrke 3-4 ganger i uka, samt kondisjon 2 ganger i uka.

Mandag: Ben (fokus bakside)
Tirsdag: 45 min kardio på mølle m/stigning
Onsdag: Rygg og skuldre
Torsdag: 45 min kardio på mølle m/stigning
Fredag: Treningsfri og/eller rolig gåtur
Lørdag: Ben (fokus forside)
Søndag: Treningsfri og/eller rolig gåtur

CAN_7176liten

Hvor lenge har du trent?
Jeg har danset ballett/jazzballett i over 20 år. Jeg begynte å trene i saltimer på helsestudio i desember 2005, og mer målrettet styrketrening i august 2007.

Kan du sette opp et treningsprogram eller kostholdsplan til meg?
Ja. Pris og mer informasjon vil komme på bloggen i nær fremtid.

Holder du foredrag?
Ja, med hovedvekt på kosthold. Send meg gjerne en mail til adressen du finner over.

Hvor mange bodyfitnesskonkurranser har du vært med i?
Totalt 7 stykker, hvorav 2 norgesmester- og 1 nordisk mesterskapstittel i 2009 og 2012.
V1S0448-tile

124 tanker om “Vanlige spørsmål

  1. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Ida: Hei! Det kommer litt an på dagsform og sult egentlig, men nå for tiden er det ca 4 måltider 🙂

  2. avatarJeanette

    Hei 🙂

    Tusen takk for all inspo du gir, følger deg både på bloggen og instagram 🙂 Har begynt å lage noen retter som du har lagt ut, men lurer på om du har noen link til det du bruker på X life? 🙂 Ser at de har forskjellige slag kokkosmel f.eks. Takk for svar 🙂

    Mvh Jeanette

  3. avatarKen

    Hei,

    ser på treningsprogrammet ditt.
    Trener du aldri bryst og armer (bortsett fra som støttemuskler ved baseøvelser o.l.)?

    Dette ser ut som lite trening (til ditt nivå). Ville trodd du trente hele kroppen 2 ganger i uka:)

  4. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Ken: Hei! Det hender jeg tar en bryst- eller tricepsøvelse en gang eller to innimellom, men jeg ser ikke nytteverdien av det for meg lenger. Det blir heller flere øvelser der hele kroppen er involvert, som f-eks thrusters, så kroppen får nok kjørt seg et par ganger i uka allikevel 🙂

  5. avatarHilde

    Hei 🙂 så flott blogg du har,med fine oppskrifter,gode råd og ikke minst gir den masse inspirasjon til å prøve nye ingredienser. Den her bloggen blir jeg å følge,garantert. Du er flink.
    Pst.sier ikke nei takk til boka di 😉

  6. avatarJenny

    Hei Kristine 🙂
    Takk for en inspirerende blogg, og masse fine oppskrifter. En kommentar fra meg, jeg savner næringsinnholdet på maten. For å være helt sikker på at jeg får i meg nok og riktig mat. Hva tenker du om dette? Kan det være noe å ta med i en eventuelt ny kokebok/ bakebok?

    Mvh Jenny

  7. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Jenny: Hei Jenny! Jeg har bevisst unnlatt å ta med kaloriinnhold da jeg ikke ønsker at folk skal velge mat ut ifra det, spesielt ikke unge jenter. Jeg teller ikke selv, og mener at det er unødvendig med mindre man har helseskadelig under/overvekt.
    Det blir fort «diettbøker» om jeg skal ha med det. Med de porsjonene jeg har, som er noe større enn gjennomsnittet, så tror jeg ikke det er noe problem å få i seg riktig og nok mat :mrgreen: I en eventuell ny kokebok så kan jeg heller inkludere eksempler på kostholdsplaner, så kan man velge å følge en slik fremfor å bli påtvunget kaloritelling.

  8. avatarSiver

    Hei
    Kan du hjelpe meg jeg trener hver annen dag , jeg digger bygge muskler , men jeg bli kvitt 10 kilo
    Har du meny mat å passe for bygge muskel og miste fett

  9. avatarMartine

    Hei, jeg lure på hva du anbefale av og ha to splitter plan( e bein dag og en rygg å bryst) eller helle plan?:-)

  10. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Siver: Det setter jeg opp mot betaling 🙂

    @Martine: Det kommer litt an på hvor mye du har trent før og hvordan du foretrekker å trene, men begge deler er helt fine så lenge du trener riktig og med muskelkontakt. 🙂

  11. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Martine: Litt usikker på hva du spør om? Du må nesten vurdere selv om 7 eller 9 øvelser passer deg, det viktigste er ikke antallet men utførelsen av dem 🙂 Det er vanskelig å svare mer inngående enn dette uten at jeg kjenner til bakgrunnen din, treningsprogrammet osv.

  12. avatarMathilde

    Hei!
    Jeg bare lurer på en ting, hva kan jeg bruke i stede for bakepro? Har problemer med å få tak i det. Jeg skal bake proteinbrød.

  13. avatarAnonym

    Hei! Eg berre lurte på kva type kardio du treNa på mølla? Eg såg du ha skreve 45 min kardio, men er det intervaller? Og i tilfelle kva typar? Kor mykje stigning abefala du? Og inkludera dei 45 minutta oppvarming og nedtrapping? 🙂 elska den nye boka di! Men savna litt om kondisjon i treningsprogrammet! 🙂

  14. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Anonym: Hei! Nei, 45 min er rask gange – ikke intervaller :mrgreen: Når jeg går raskt så pleier jeg å ha rundt 6 – 7 i stigning og 6,5 – 6,8 i hastighet. Jeg liker ikke å anbefale kondisjonstrening til folk i og med at det er så ulikt hva man liker; rask gange, løping, sykling osv. Jeg har derimot flere fine treningsprogrammer inkludert kondisjonstrening i den nyeste boka mi 😉

  15. avatarAnonym

    @Kristine: @Kristine: takk for svar! Eg prøver å gå ned i vekt, å derfor lurer litt på kor mange kondisjonsøkter ein treng 🙂 når det gjeld kondisjonsøktene i boka, er det treninga som står under » hjemmetrening inne og ute». Fordi eg ser ikkje noko anna forslag på kondisjontrening i boka, eventuelt kor står det? 🙂 set stor pris på så raskt svar! 🙂

  16. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Anonym: Ja, det er de 3 øktene under hjemmetrening inne/ute 🙂
    Noen velger å gå ned i vekt uten kondisjonstrening, andre velger litt, mens noen velger veldig mye hver dag – det avgjørende er altså kostholdet ditt. Det er derfor det ikke er noe fasitsvar, det er noe som er individuelt. Spør deg selv om hva du liker (jogging, gåtur, ellipse, sykling), hvor lenge (20 min, 1 time osv) og hvor ofte du ønsker og klarer å gjennomføre det (1 gang i uka, 2, 3.. osv). Det må settes sammen med kostholdet ditt slik at du er i underskudd, jo mer du trener kondisjon desto mer mat blir det i planen din 🙂

  17. avatarMonica

    Hei Kristine
    Nå har jeg kjøpt bok nummer to av deg. Blir skikkelig inspirert av bøkene dine. Så mye spennende! Litt konstruktiv kritikk…fint om det står hvor mye krydder det anbefales å ha i. Var nær å gjøre en bommert med chana masala. Heldigvis fant jeg ut at jeg skulle smake litt halvveis i krydderposen (trodde man skulle bruke hele garam masalaposen). Hihi.

    Men hadde egentlig et spørsmål. Ser du bruker xanthan gum som bindemiddel i bakst. Hvor får man kjøpt dette? Og kan man eventuelt bruke noe annet i stede. Har fiberhusk, men vet ikke om det vil gjøre samme nytten eller hvor mye man skal bruke i så fall.

    Mvh
    Monica

  18. avatarKristine Innleggsforfatter

    Hei Monica!

    Det skal stå på en av de første sidene i boka 🙂

    Xanthan gum er noe litt annet enn fiberhusk, så jeg ville i tilfelle ha brukt mindre av det da mange har sagt at fiberhusk gjør bakst veldig «slimete». Eventuelt dropp det og bruk heller mer tørrvare.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *