Referanser

Her kan du lese ris og ros om bøkene mine i kommentarfeltet under.

6

Legg gjerne igjen noen ord du og!

43 tanker om “Referanser

  1. Tilbaketråkk: Laks og snickers-i-koppMat til muskler | Mat til muskler

  2. avatarLene

    Dette er inspirasjonsboka mi!
    Blir veldig motivert av den, og føler jeg meg litt vel knyttet til sofaen, er det bare å åpne boka enten for å lese eller se på bildene, like effektivt begge deler 😉
    Oppskriftene er oh, so yummy! Spesielt positivt at det er kjapt og enkelt å lage.
    Love it!

  3. avatarKjersti

    Bruker boka som mal ang trening.. Også når det gjelder mat:-)… Syns det er vanskelig å «unne» seg sunne ting også.. Så det jobber jeg med at skal være greit:-)… Har trent 7 uker.. (Etter boken)… Har gått ned ca 4 kg, men har virkelig begynt å se litt resultat muskelmessig.. Motivasjon på topp !! Så tusen takk:-)..

  4. avatarKjersti

    Har eid denne boken i ca 1 mnd, og er meget fornøyd. Oppskriftene fungerer kjempefint som inspirasjon i en travel hverdag og når oppfinnsomheten ikke er på topp. I tillegg er det flere oppskrifter på typisk helgemat, men da selvfølgelig i en sunnere og mer proteinrik form – knall! Det å kunne lage sunn, proteinrik og glutenfri pizza eller pai som kan nytes med god samvittighet, gjør at det å leve sunt er enklere nå enn før jeg kjøpte boken! For oss med cøliaki er det også et stort pluss at alle oppskrifter er frie for gluten – noe jeg var usikker på før jeg kjøpte boken. To tomler opp! 🙂

  5. avatarFantasia

    Sunn & sterk med protein, er ikke bare en kokebok med ulike oppskrifter for muskelvekst. Det er en livsstilsbok som tar for seg flere sider av det å få og holde på en sunn, frisk og sterk kropp. Boken gir deg en innblikk i forfatterens personlige erfaringer med styrketrening, sporten fitness, livsfilosofi og kosthold.

    Når du blar igjennom boken kan du lett bli fristet av de smakfulle bildene av de ulike rettene.
    Når du ser på bildene av Kristine, blir du imponert, glad, motivert og kanskje en smule misunnelig – for hun virker tvers i gjennom sterk og god.
    Men kanskje det viktigste av alt. Når du er ferdig med boken sitter du igjen med en følelse av at; dette kan jeg klare også!

    Bestemmer du deg for å endre livsstilen din til det bedre, vil du gjennom de velskrevne, lærerrike og ærlige artiklene få en innføring i alt fra, hvordan du kommer i gang, hva du kan gjøre for holde på motivasjonen, helsegevinsten ved å være i aktivitet, hva styrketrening kan gjøre for kropp og psyke og ikke minst, hva trening og aktivitet har å si for selvfølelsen vår.
    Kristine har også laget et lett forståelig treningsprogram og en kostholdsplan som du kan følge i seks uker. Etter disse seks ukene, garanterer hun deg(nesten) en positiv kroppslig forandring både innvendig og utvendig. Hva skader det å prøve?

    Uavhengig om du er en treningsglad person, fitnessutøver eller nybegynner i styrkeavdelingen – denne boken er allsidig og vil passe alle 😀

  6. avatarBenedicte

    Det er en super-inspirerende bok, som jeg storkoste meg med 🙂 Mange fine bilder og supre artikler, for ikke å snakke om alle de gode oppskriftene. Boka har blitt flittig brukt, og oppskriftene er en slager i et hvert selskap, enten om det er middag, desserter eller snacks! 😀

  7. avatarJannicke

    Har hatt boken i ca 2 uker. Spist meg igjennom mange middagsretter og desserter:) syns det meste er veldig godt og er spesielt glad i desserter og kjeks osv av litt sunnere variant. Av og til syns jeg forklaringen på hvordan man går frem er litt kort (altså, jeg står av og til å klør meg litt i hodet og lurer på om jeg har gjort det riktig) så for min del er det det eneste som kunne vært bedre:) jeg prøver å få bort dvasket som har kommet på under graviditet nr 2. Det går ikke fort (kan ikke trene så ofte med en skrikende baby å ta seg av) men det går i riktig retning:) boka har hjulpet meg masse med å holde meg på riktig spor og stritte i mot de aller fleste fristelser som man vanligvis dytter i seg i sofaen på kveldene. Nå tar jeg heller noen knebøy og en peanøtt og sjokkoladecoockie a la Weber;) Thanh you!

  8. avatarVanesse Bianco

    Jeg sier det igjen, en fantastisk bok og en fantastisk inspirerende dame! 😉 Jeg er selv genuint interessert i trening og sunn mat, og boken er en reddende engel når jeg har spisedag 😛 Så den skal bli godt brukt i fremtiden 😆 😆

  9. avatarIngrid

    Eg er kjempe glad i boka di, spennande og enkle oppskrifter.
    Eg har rukket og laga 5 – 6 oppskrifter i boka og har vore
    fornøgd med smakene så langt!
    Eg likar måten du skriv om trening og din egen karriere,
    eg kjem aldri til å bli fitnessmodell, men likevel sååå
    inspirerande for trening ligg mitt hjerte nærme. 🙂
    Eg likar at du ikkje framstiller trening og kosthald
    «fanatisk» men «bevisst», at det er lov med dessert,
    ein dessert som gjev deg meir enn tomme kaloriar.
    Ser jo på bloggen at du har ein stor lidenskap for dette
    og det synes så godt! 🙂

    Om det er ein bitteliten ting eg savnar så må det vera ein forklaring på
    kva dei spesielle ingrediensane er, kva egenskapar, kvifor du brukar dei osv..
    Eg veit naturligvis kva sukrin og kokosmjøl er, men xantangum hadde eg aldri
    hørt om før, så ein liten guide ville vore fint. Likevel har eg søkt rundt på
    nettet og leita og funnet svar 🙂

    Eg håpar naturligvis på bok nr. 2, for du utstrålar treningsglede til
    oss alle 😀

  10. avatarKristin

    Tusen takk for så masse inspirasjon, både gjennom bloggen, og ikke minst den nydelige boka di . Det går ikke en dag uten at jeg kikker innom her hos deg 🙂

    Om meg selv? 43 år gammel. Liker å kalle meg «jente» fremdeles 🙂 Har alltid vært aktiv og har trent siden jeg var barn. Det er imidlertid først de siste 3 årene jeg har trent tung styrke og på en systematisk måte (samt en ok mengde cardio ved siden av). Dette har ført til at jeg er i bedre form enn jeg noengang har vært hele mitt voksne liv, og har aldri før følt meg så balansert og lykkelig med tilværelsen som nå. Med god kvalitet på treningen er det også lettere å fokusere på god og sunn mat, og den inspirasjonen har kommet mye takket være at jeg fant bloggen din.

    Boka di står på hedersplass på kjøkkenet mitt 🙂

    Klem til deg

  11. avatarKristine Innleggsforfatter

    Det er en link på side 11 i boken til denne siden som beskriver ingrediensene nærmere:
    http://www.kriweb.no/ingredienser/

    Jeg ser riktignok at den blir litt bortgjemt i teksten, så da får jeg om ikke annet gjentatt den her 🙂

  12. avatarTonje

    Kjempebra bok og blogg! jeg er en skikkelig søtmoms og elsker at du har så gode oppskrifter på sunne kaker og søtsaker 🙂 Rundt omkring på nettet finnes det nok av oppskrifter på sunne kaker osv som rett og slett ikke er gode, men dine oppskrifter er kjempebra! Boka er inspirerende, estetisk veldig fin og har gode, varierte oppskrifter.

    Det eneste jeg har å foreslå som har litt forbedringspotensiale til neste bok (for det håper jeg kommer :-)), må være at noen av oppskriftene er litt ufullstendige i forklaring av framgangsmåte – noen steder er det hoppet over ledd, og andre steder står det ikke spesifisert utstyr man trenger (for eksempel «smultringene» (har ikke boka foran meg nå, så får ikke sjekket hva du har kalt dem) står det ikke hvordan man skal klare å få så fine som de på bildet. I ettertid har jeg sett på bloggen din at du har en egen form til dette). Hadde vært fint om sånt sto i boka, og gjerne også alternativt utstyr/tips dersom det er ting som ikke er så vanlig å ha på et vanlig kjøkken.

    Men dette er bare småplukk, boka ellers er super, så ville bare lufte dette så neste bok kan bli ENDA bedre 🙂 Gleder meg til å følge deg og bloggen videre! Det er mange fitness/mat/slanking/helse/trenings-blogger der ute, men mange har litt usunt fokus, sprer halvsannheter om kosthold osv. Din blogg (og bok!) er balansert og formidler et kropps/trenings/mat-perspektiv som er sunt både for kropp og sjel. I tillegg skriver du godt og virker som ei sabla bra dame – hva mer kan man ønske seg? 🙂

  13. avatarIdun

    hei

    Kom over boka di helt tilfeldig da jeg elsker å handle på x life 🙂 flott butikk å varene kommer dagen etter ( det liker vi ) Jeg er en 2 barns mor med et aktivt liv, med barn som skal på trening, mor og far etc. Men jeg ønsker ikke at barna mine skal vokse opp på ferdig produkt mat. Jeg vil lage mat fra bunnen av :
    Det jeg likte med boka er : oppskrift laget til 1-2 personer da er det bare å dobble, eller hvis jeg er hjemme alene en hel helg ( det kan skje men ikke ofte LOL) da er det lett å lage mat ( men jeg lager det noen ganger dobbel å ( jeg liker godt å spise reste mat , feks etter trening spise laks og salat med div mmmm )

    Jeg har kikka i diverse kokebøker ( ungene vil jo ha søtt feks vanilje boller ) men jeg klarer ikke å kjøpe de som man lager på bakeriene etc.. jeg tenker bare sukker ikke riktig fett.. alt er gal.. ( hørest ut som om jeg er små gal jeg vet men det får bare være) Jeg vil lære barna mine om at denne maten vi spiser gir dem ikke lyst på gotteri ( e stoff potetgull etc ) men lære dem at å bake på denne måten å lage mat på denne måten ER bedre for kroppen vår. Jepp jeg liker å se bra ut .
    I grunn så syns jeg alt i boken din er bra. Å det som skiller seg ut er SKULLE NESTEN TRU DU HAR LAGET DEN TIL MEG !!! 😉 FOR i mange av de andre kokebøkene så skal du ha ditt å datt oppi som jeg IKKE liker … sukk . Digger å se hvor enkelt du bruker stevia og hvordan du bruker bakeprotein( jeg har aldri tenkt på hvordan du bruker det. Har liksom leita på vanelige butikker etter div sunne løsninger…. men det finnes jo ikke.. der er x life og i herb bra 🙂 å den lokale helsekost butikken..
    så endelig kan ungene mine å jeg bake pizza inni mellom slik at den blir sunnere å bedre for oss 🙂
    taco pai etc 😉 Jeg gleder meg til vi skal bake krydderkaka som er i boka 😉 ( jeg elsker nemlig krydder kake men har ikke funnet oppskrift på en sunn en …. 🙂
    Ungene mine har lyst på en sunn oppskrift på hmm brownies…. 🙂 kansje den er i den andre boka du har gitt ut 🙂
    Fortsett å lage deilig mat, å inspirer oss med trening 😉

  14. avatarCamilla

    Jeg har kjøpte boken din for ca en mnd side. Har laget middager fra den hver dag. Kjempe gode middagsretter og kjappe og enkle å lage . Liker veldig god det er ukemeny i boken, har jeg brukt siden jeg kjøpte boken. Er kjempe fornøyd. Men noen av oppskiftene kunne stått litt bedre forklart.

  15. avatarHanne

    Utrolig bra bok, enkle og oversiktlige oppskrifter. Digger at jeg kan spise sunn kjeks og godis med god samvittighet :o)
    Det eneste jeg savner, er et par sider på slutten hvor man kan skrive inn nye oppskrifter du kommer med på web-siden din.

  16. avatarCatrine_C

    FANTASTISK :mrgreen: Elsker den! Og så har jeg en superkoselig hilsen som er bare til meg som jeg leser hver gang jeg bruker boken.

    ANBEFALES TIL ALLE DENNE BOKEN!

  17. avatarMamsen

    Jeg er superfan av bok og blogg. Har prøvd mange av oppskriftene og syntes de er gode. Jeg er opptatt av trening og kosthold og vært det meste parten av livet. Driver aktivt med crossfit og denne maten passer perfekt til det. Man blir passe mett og ikke for tung i magen av maten før trening.
    Nå som jeg er mamma til ei lita jente på 1,5 år er det viktig for meg at hun får mat laget fra bunnen av. Hun liker også oppskriftene i boka 😆
    Som de fleste små er hun glad i det søte ( det er vel egentlig mora også… 🙄 )
    Jeg lager både kjeks og kaker fra boken som jeg gir henne med god samvittighet. Bruker ikke proteinpulver i hennes oppskrifter, men resultatet blir bra likevel.
    Anbefaler boken til alle som ønsker god og sunn mat som kan nytes med god samvittighet, både til store og små! :mrgreen:

  18. avatarAi.

    😀
    – Boken er veldig inspirerende! Selvom man ikke følger en oppskrift 100%, så blir man inspirert til å spise grønnere og sunnere.
    – Fremstår ikke som noen fasit, men oppmuntrer til å bli kjent med hva man selv liker av mat og hva man trives med av spisemønster.
    -Oppskriftene er i hovedsak proteinrike, med moderat fett og ganske lite karbohydrater.
    Personlig yter jeg best med mer av sistnevnte til daglig, og jeg synes det var lett å øke innholdet av karbohydrater i oppskriftene. (f.eks serverte jeg kylling tikka masala med ris og tacopaien laget jeg med havremel)
    -En bok man koser seg med. Jeg sitter ofte og blar i den, samtidig som jeg skriver handleliste. Det igjen har ført til at jeg tester ut nye matvarer og matkombinasjoner. Samt at jeg spiser mer grønnsaker enn før!

    😐
    – Jeg er enig i at noen av oppskriftene kunne vært bedre forklart.
    -HVOR ER TODD 👿
    Savnet litt mer «vanlige-Kristine-på-kjøkkenet» og ikke bare «fitness-Kristine-Weber», men det er min personlige preferanse.

  19. Tilbaketråkk: Vil du ha en signert bok?Mat til muskler | Mat til muskler

  20. avatarJeanett Kallekleiv

    Denne boken har gjort at ikke bare jeg, men også hele familien min har blitt sunnere, fått mer energi, og spiser godt med god samvittighet. Jeg er 21 og bor hjemme, og hver mandag handler jeg inn til en hel uke med middager og desserter fra boken din. Det er kjempelett å leve sunt med så mange gode oppskrifter. Kjenner en stor forbedring i mage, humør og energi når vi spiser ren, naturlig og hjemmelaget mat som din. Anbefaler den til alle som er opptatt av egen helse!

  21. avatarKristin

    Desidert mitt beste kjøp dette året! Det er en bok som har gitt lyst til å lage mat igjen og som har fått meg til å spise mer variert. Endelig spiser jeg mye mer frukt og grønt. Nå går det ikke bare i Cottage Cheese og proteinpulver.

    Jeg følger jevnlig bloggen der jeg tar til meg og tester ut oppskrifter. Endelig har det blitt morsomt å lage mat igjen! I tillegg er det blitt så lett å kutte ut raffinert sukker. Jeg har lenge vært veldig skeptisk til Sukrin og sukkerfrie produkter, men nå vet jeg mer om det.

    Også merker jeg på meg selv at gevinstene er langt større nå som jeg har kuttet ut 80-90% raffinert sukker fra kosten min. Grunnen til at jeg sluttet å bake, var på grunn av sukkeret og hvetemelet. Både kjæresten min og jeg har blitt avhengige av Sukrin, lasser på med Sukrin Gold på havregrøten, begge to 😛

    Takk for at du har gitt meg inspirasjon til å forbedre kostholdet mitt. Jeg har fått et mye mer avslappet forhold til mat og jeg merker det på kroppen, både psykisk og fysisk, at jeg er mye sterkere.

    Jeg har troen på at det kan bli en bok nummer to, når jeg ser alle oppskriftene du publiserer på bloggen din 😉

    Stay strong!

  22. avatarMadelen

    JEG ESKER DEN!
    – og jeg digger deg, alt hva du gjør og står for!

    Lykke til med alt, og jeg skal fortsette å hente inspirasjonen min her hos deg, både på bloggen og i boken.

  23. avatarSara

    Hurra!

    Har fulgt bloggen en stund, og boken ga meg alt det viktigste på ett sted- pluss litt til 😀

    Oppskriftene er lette å eksperimentere med, og de har ikke altfor mange ingredienser. Veldig oversiktlig og fin å bla i for inspirasjon/noe å følge slavisk dersom kreativiteten er sliten. I tillegg fine artikler om trening og fitness som det var ny info i.

    Kjempefornøyd! :mrgreen:

  24. avatarHelene Utheim

    Beste boken som har hendt meg siden Harry potter! 😀
    Elsker alle oppskriftene og føler jeg får enda bedre treningsglede! Er så deilig at muskler og former endelig er inn og «stankelbein» er ut! Hell yeah for spreke sunne kvinner ;D

  25. avatarBenedicte

    Hei Kristine!
    Vil først og fremst si at du er en stor inspirasjonskilde og et forbilde! Jeg har vært på grensen til å bli sykelig opptatt av kosthold og trening. Boka di har hjulpet mye til å endre tankegang og tankemønster, og hjelper meg til å få et mer sunt forhold til dette 🙂
    Jeg har begynt å følge den 6 – ukers treningsplanen din nå og lurer på hva forskjellen er på liggende og foroverbøyd sidehev. Har søkt på nettet, men får ikke helt grepet på det. Hadde satt stor pris på svar, da jeg gjerne vil gjøre øvelsene riktig 🙂

  26. avatarKristine

    @Benedicte: Hei, og takk!
    Liggende sidehev er liggende på siden på en (skrå)benk, med en hantel i hånda og opp til siden, deretter bytte side.
    Foroverbøyd sidehev er sittende foroverbøyd på benk med en hantel i hver hånd som løftes bakover.

  27. avatarSofia

    Hei Kristine!

    Fantastisk flott bok, som jeg var så heldig å få i bursdagspresang av kjæresten min:)

    Den er fargerik, glad og informativ:) Og den bærer budskapet ditt om fleksibilitet og ikke for strenge rutiner på alt veldig godt.
    Som noen har nevnt over, er det eneste jeg er litt «skuffet» over at forklaringene på hvordan man går fram er ganske korte til en kokebok å være. Jeg er en av dem som ikke har den helt store selvtilliten på kjøkkenet enda, og jeg lurer da på om jeg gjør riktig. Alt fra hvor stor form som skal brukes, til hvordan gelatinen skal behandles er ting jeg ikke tar for gitt enda. 😳 Ellers er det ikke mye å utsi:) Gleder meg til oppfølgeren kommer!

  28. avatarPia

    hei kjære deg…
    nå har jeg fulgt bloggen din mange år, og du er så fantastisk…:) og en kjempe inspirasjon… driver nå å lager min egen lille treningsblogg:) er helt ny i gamet, og trenger bare å spørre deg om en ting… hvis det er slik at jeg ønsker å ruke dine oppskrifter, og poste de og linke til deg… er det sånn som er greit, eller hvordan fungerer dette?:) har nå kjpt boken din, og ønsker å legge ut bilde med link til din blogg er det grit? skjønner hvis du ikke har tid til å svare, men setter stor pris på svar:)
    Stor hilsen fra meg:)

  29. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Pia: Hei!
    Så lenge du bruker dine egne bilder og linker oppskriftene tilbake til meg så er det selvfølgelig helt i orden – og veldig hyggelig. Så lenge ikke hele boken blir lagt ut liksom 😆
    Lykke til med treningsbloggen!

  30. avatarVibeke

    Hei Kristine
    Godt nyttår til deg og dine. Den nye boka di så kjempe fin ut. Var å hentet din bok nr 2 hos bokhandleren i kveld. Din og Martin Norum. Så nå er jeg en stolt eier av dine to bøker. Gleder mg til å lese den. Lykke til 🙂 Vibeke

  31. avatarElisabeth

    Hei Kristine!

    Kjøpte boken din i går, har alt lest igjennom den, utrolig inspirerende, en fantastisk bok. Er en treningsglad jente som har trent i en del år nå, og de siste årene har jeg også blitt veldig interessert i all den sunne og gode maten som en kan lage. Men det er så utrolig kjekt med en så inspirerende bok for å holde motivasjonen oppe de dagene som er litt tyngre 🙂 nå gleder jeg meg bare til å teste ut oppskriftene 🙂

    En bok som jeg virkelig kommer til å anbefale til de jeg kjenner!

  32. avatarCamilla

    Hei Kristine 🙂
    I går dumpet boka i postkassen og jeg var en lykkelig eier av den andre boken din… Jeg har lest gjennom det du skriver, og likte dette veldig godt.. Skal sette meg ned i kveld og lese litt nøyere igjennom:) den er litt annerledes enn bok nr 1.. Men vil absolutt si at dette er positivt. Du inspirerer og har en så flott utstråling på bildene:) og Todd selvfølgelig:-P
    Herlige oppskrifter jeg gleder meg til å ta fatt på, mye er utprøvd, liknende oppskrifter da jeg har begynt å eksperimentere litt på egenhånd…;) men kjempe gøy!
    Syntes temaene du tar opp i boka er veldig aktuelle og likte det svært godt.. Vil ikke si for mye, for anbefaler denne boken på det sterkeste til alle.. Så løp og kjøp! 🙂
    Og lage all mat fra bunn av er noe alle burde gjøre, etter min mening.. Da vet man hva man får i seg og ikke minst mer næringsrik mat..:-) mat til kropp og sjel med en større vekt på proteinrik mat:)
    Takk for at du deler dine oppskrifter her på bloggen og inspirerer til sunn og sterk kropp!
    Ha en fin helg:)

  33. avatarTore Waldeland

    Hei. Tusen takk for årets beste gave – Kokeboken din. Gleder meg til å prøve ALLE oppskriftene. Har et lite ønske/forslag til din neste bok; Det ville vært veldig praktisk å vite protein, karb og fettmengde i hver av oppskriftene. Da er det enda enklere å implementere i et gitt program. Takk for inspirasjon, og at du deler med oss.

  34. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Tore Waldeland: Hei! Oi, for et hyggelig kompliment! Tusen takk, håper maten faller i smak 😀

    (Ang. ønsket ditt så er næringsemnene bevisst ikke regnet ut og oppgitt da jeg har mange unge lesere som kjøper og bruker boka. Jeg har aldri regnet det ut for min egen del, selv ikke på konk.diett, og vil fremme dette videre. Jeg vil så gjerne at de skal spise etter hva som frister og ikke hva som har mest protein, minst kcal osv. Det finnes så mange mat-kalkulatorer der ute på nett, så jeg regner med at de som spiser etter tall lett kan legge det inn der 🙂 )

  35. avatarKjersti

    🙂
    Helt skjønn bok (Sunnere og sterkere med proteinrik mat)! Jeg er så enig i at det er viktig med balansetankegang. Utrolig flott at du får frem dette klart og tydelig gjennom hele boken, du fremmer flotte og viktige verdier som mange ikke innser før det har gått for langt. Mye fanatisme og kroppspress i dag… Jeg er en av dem som himler med øyenene når venninnene bruker en app for å registrere daglig kaloriinntak og bruker det som et «regnskap».

    Boken din er rett og slett en sann glede å lese. Selv er jeg er en skikkelig godtemums som alltid har spist hva jeg føler for og hvor mye godteri jeg vil, men har trent mye hele tiden og vært veldig aktiv så har sjeldent lagt på meg. Nå har jeg endelig fått noen fantastiske tips om sunn snacks og godis!
    Liker treningsprogrammene og ukeplanene veldig godt!

    Mye andre bra elementer også, som tips til å kaste mindre mat og motivasjonsord.

    Takk for god lesning!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *