5 tips for å komme i gang!

buy gabapentin reddit inneholder reklamelink

discover this Hei!

Her har dere mine beste tips for å komme igang igjen etter en treningspause;

1. Lek i hverdagen

Benytt sjansen til å løpe og leke med barn eller dyr du måtte ha, ta heisen, et par kjappe trappeløp, samt gå eller sykle til steder der det lar seg gjøre. Du får så mye gratis med økt hverdagsaktivitet!

2. Tenk enkelt og fargerikt

Sunt kosthold og trening går ofte hånd i hånd, så dra nytte av det og start med hva du spiser! Ikke tenk at sunn mat må være så vanskelig eller avansert, yoghurt med frukt/bær og nøtter er en vinner hos meg og tar kun 2 minutter å slenge sammen. Det er også enkelt å ta med seg i matboks på farten.

3. Noe nytt

Indre motivasjon er det som holder deg gående, men det er vel ikke noe som heter for mye motivasjon? Unn deg ytre motivasjon i tillegg – last ned ny treningsmusikk, kjøp deg en ny tights eller invester i en pulsklokke.

4. Bare 20 minutter

«Jeg har ikke tid til trening». Nei, ikke alle vil eller kan ta seg tid til 2-timers økter, meg inkludert. Si til deg selv at du skal trene raskt i 20 minutter, for hvem vet – når du først er i gang så klarer du kanskje å gi litt ekstra, og plutselig er tiden og innsatsen doblet. Når det er sagt så er 20 minutter ofte nok til å få en knalløkt.

5. Ikke tenk!

Ta på deg treningsklær før du rekker å spørre deg selv om du egentlig vil dette – da blir det vanskeligere å finne unnskyldninger for å utsette eller droppe det, du er jo ferdig påkledd og good to go!

Se fremover, spis sunt og godt, velg aktiviteter du liker, og husk at det første steget (eventuelt løftet) alltid er det vanskeligste – det viktigste er at du er i gang!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *