Sunne måltider og vegansk marsipan

/inneholder reklamelink

Hei!

Det er flere som er interesserte i å se hva jeg spiser nå som jeg har endret litt på kostholdet, og jeg må si at det blir mye av det samme som tidligere bare mye mindre mettet fett. Veldig mye mindre, så der har jeg nok fått en wake-up call.

Bare for å gjenta det til de som ikke vet det – mettet fett er ikke farlig, men det er ikke spesielt bra for meg og andre som har høyt kolesterol. Det gjenstår å se om det vil hjelpe, og jeg kjenner at jeg er veldig spent på å finne ut om det er arvelig betinget.

For å få i meg nok fett og kalorier så kjører jeg på med nøtter og avokado – det blir kanskje litt for mye av det gode innimellom, haha. Men, det er godt og det er enkelt.

En typisk frokost, mellommåltid eller kveldsmat består av havregryn eller havrepuffs, gresk yoghurt eller havremelk, bær, banan og nøtter.

Jeg lager også ofte pannekaker som jeg legger ut på instastory og har lovet dere en oppskrift på dette, lover at det kommer senere!

Ellers blir middagene enten vegetariske, sånn som i dag hvor jeg skal ha linsetaco!

Eller de blir med magert kjøtt/fugl/fisk, byggryn, grønnsaker og avokado.


Det har bare gått et par uker og jeg skal innrømme at jeg hadde en «sprekk» her om dagen, men jeg tenker også at det er greit – jeg skal tross alt ha et kosthold som jeg kan leve med resten av livet.

Helt til slutt vil jeg tipse dere om denne ferdigmarsipanen som både er uten sukker og vegansk.

Det beste av alt er at den er skikkelig god! Jeg fikk en tilsendt for noen dager siden og har kost meg med en tykk marsipanskive etter middag helt siden da.

Du finner den her

Håper dere får en super fredag, lover å stikke innom med de pannekakene!

3 kommentarer til “Sunne måltider og vegansk marsipan

  1. Johanne

    Men dette ligner da veldig på det kostholdet du alltid har hatt? (etter hvordan jeg har fått det med meg gjennom bloggen) Ja, kanskje du spiste pølser til middag en gang i mellom, men hvor ellers kommer alt dette mettede fettet du snakker om? Synes alltid du har hatt et fantastisk kosthold jeg <3

  2. Kristine

    Johanne: Ja, det er mye likt, men den største forskjellen er nok mangel på smør og ost – jeg ELSKER det og spiste mengder daglig. Og salami og bacon. For ikke å snakke om sjokolade, fudge og iskrem i helgene!
    Takk ♥

  3. JulesTheNorweegie

    God karma og få tilsendt sunn marsipan i posten, deilig! Og linse-tacoen høres skikkelig digg ut også 😀
    Håper du har en knall helg! Her tar vi det piano 🙂 Er best av og til x

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *