Gravidtrening i 8.måned

Heisann!

Nå skal jeg dele noe som jeg aldri har delt med dere før, nemlig en liten filmsnutt av treningen min som gravid. Mest av alt fordi jeg selv var nysgjerrig på – og ble litt fascinert av – hvordan magen jobber mens man trimmer. Tenk at lillebror ligger der inne og er med på alt!

Jeg blir også ekstra ydmyk ovenfor hva kroppen har vært igjennom, hele prosessen med ivf for å klare å bli gravid igjen, og ikke minst hvor viktig det er å lytte til den nå. Takk kroppen min!

 

Øvelsene jeg filmet er noen av mine favoritter for tiden, mest av alt fordi jeg synes de fungerer fint til tross for bekkenløsning.

1. Strake mark m/kettlebell
2. Push-ups på knærne (vanlig tempo + seige/eksentriske repetisjoner)
3. Monsterwalk og knebøy m/miniband
4. Goblet squats m/hantel

I tillegg til disse er heldigvis de aller fleste overkroppsøvelser helt i orden å kjøre også, det vil si skulderpress, arnoldpress, ro-øvelser, diverse triceps- og ryggøvelser. Jeg prøver også å tøye litt innimellom, under finner du noen eksempler;

1. Planken + stå i bord
2. Frog pumps + glute bridge
3. Sideplanke med tvist
4. Bøy og strekk ryggen/stram midjen
5. Opp med annethvert ben og strekk ut og deretter opp
6. Hunden – klassisk yogapose der hælene skal presses ned

Dette er altså hvordan jeg gjør det for tiden og ikke noen konkrete anbefalinger. Ingen graviditeter er like, og jeg tilpasser aktiviteten til hva jeg orker, klarer og er vant til – det må du også gjøre. Noen klarer mer, andre klarer mindre, og det er helt greit.

Funker dette for deg også så er det supert, gjør noe vondt så lar du det være 🙂

Og helt til slutt har jeg trukket to vinnere av boka Kristines sunne søte;

Iselin Rønningen
Tonjemaa

Hurra! Og takk til alle som la igjen en kommentar til meg!

Håper dere får en fin fredag ♥

20 tanker om “Gravidtrening i 8.måned

  1. avatarYngvild

    Du er så​ inspirerende, håper på å bli like sprek som deg den dagen jeg blir gravid!😊
    God fredag ❤

  2. avatarSV

    Hei:) er selv gravid i uke 30, og prøver fortsatt å trene. Sliter litt med motivasjonen innimellom. Treningen er ikke slik d var før jeg ble gravid, eller like mye, men som du sier viktig å ta hensyn;) Så tusen takk for fine tips, har prøvd ei økt du la ut tidligere, og likte den kjempegodt:)

  3. avatarJeanette

    Du ser så bra ut Kristine! Jeg er selv gravid og setter så stor pris på dine gravid innlegg. Det hjelper meg i hverdagen <3

  4. avatarA.

    Wow! Du er sprek! Synes ofte mine egne hjemmeøkter blir så slappe, men nå ble jeg inspirert:)
    God helg!

  5. avatarSigne

    Herlig! Er selv gravid i uke 29, jogger fortsatt og trener litt styrke. Men har du tips til en god øvelse for korsrygg?
    Tommel opp for et aktiv svangerskap!👍
    God helg!

  6. avatarKristine Innleggsforfatter

    Takk! Jeg trener kun en gang i ny og ne for tiden, så det tror jeg du fint får til 😀
    God fredag til deg også! ♥

  7. avatarKristine Innleggsforfatter

    Jeg sliter big time med motivasjonen for tiden selv, men er strålende fornøyd de gangene jeg får til en økt 🙂 Så hyggelig å høre! Og lykke til videre 🙂

  8. avatarKristine Innleggsforfatter

    Så hyggelig å høre! Det blir sikkert noen flere gravid-innlegg før termin 🙂 ♥

  9. avatarKristine Innleggsforfatter

    Det er speedet opp tempo litt, så det ser ekstra sprekt ut 😀 Hyggelig å høre at det var til inspirasjon! God helg ♥

  10. avatarKristine Innleggsforfatter

    Så flink du er! Kabelroing/roing med strikk eller fremoverbøyd sidehev er to fine øvelser 🙂
    Riktig god helg til deg også!

  11. avatarTonjemaa

    Tusen takk! Jeg ble SÅ glad og gleder meg masse til boken kommer.😊

    Flotte dame!❤️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *