Sunn mandagssnacks

Hei!

Da var det mandag igjen og siste ordinære arbeidsuke før påske!

Kikerter blir omtalt som selveste gull-erten, og det kan jeg si meg enig i. Helt perfekt på en kjøttfri dag, og her har dere en favoritt som kan brukes i supper, salater eller som snacks.

Søte og salte ristede kikerter

IMG_9654

Jeg bruker ferdigkokte kikerter på boks.

Søte: 150 g kikerter med sukrin gold, kanel, kardemomme, salt
Salte: 150 g kikerter med paprikapulver, tacokrydder, chili, salt
2 ss (kokos)olje

Ha kikertene i hver sin plastpose med litt olje og søtt/salt krydder, rist godt. Legg kikertene utover et bakepapir, gjerne på hver sin side så du vet hvilke som er søte og salte, og bak i ovnen på 210 grader i ca 35 min.

IMG_9648

IMG_9652

Sunn, enkel og proteinrik snacks!

Jeg holder en knapp på chili-kikertene, men de søte var også gode.

IMG_9653

Som topping på din helt egen kikert-parfait med hummus og tzatziki;

Eller som tilbehør til falafler og guacamole;

Håper det smaker! 🙂

4 kommentarer til “Sunn mandagssnacks

  1. Emilie

    Hei Kristine – Takk for gode tips som alltid! Stekte du dem med eller uten varmluft? Ha en strålende dag videre 🙂

  2. Kristine

    Hei! Hm, vanlig over- og undervarme 🙂 Litt usikker på om det er det samme som varmluft?
    Takk det samme!

  3. Kristine

    Får de rikelig med olje og nok tid i ovnen blir de helt sprø med en litt myk kjerne 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *