Lag ditt eget nøttesmør

/sponsorlink

Lag nøttesmøret ditt selv og du slipper unna unødvendig tilsatt fett, salt og sukker. Lag det gjerne av 100% av nøtter om du vil!

Jeg hadde halvtomme poser med mandler og hasselnøtter fra jula og brukte derfor dette, men du kan bruke akkurat de nøttene du vil; valnøtter, cashew, pekan, pistasj eller peanøtter.

Mandel- og hasselnøttsmør:
100 g mandler
40 g hasselnøtter
en klype havsalt

Kjør alt sammen i en blender eller kjøkkenmaskin. Du må belage deg på å stoppe ofte og dytte ned de kvernede nøttene fra sidene, men til slutt skiller fettet seg ut og blir til et mykt smør.

Om du vil kan du tilsette litt kakaopulver og søtning, og vips så har du ditt eget sjokoladepålegg.

Jeg valgte å ha det helt naturell og bruker det på brødskiva, pannekaker, yoghurt eller epleskiver.

Håper det smaker! 🙂

Gårsdagens treningsøkt;
Aktivering med booty-builder strikk (å gå du hjem, det svir)
Rumenske markløft
Sittende skulderpress
Roing i equalizer
Push-ups i equalizer

Hip thrust
+ 30 min rask gange på mølla

I dag skal jeg på Riksen og snakke med lege, samt hilse på mageninja som har trappet opp sparkingen til helt nye nivåer – tror han trimmer han også.


Uke 23

Til tross for at det noen ganger er så heftig at jeg våkner av det, så er det jo i all hovedsak noe koselig – det gjør meg ingenting at han gir meg bekreftelser på at han bygger seg sterkere for hver dag. Litt komisk er det dog at han ofte dulter storebror i ryggen når lille M sitter på fanget mitt om kvelden.

God tirsdag dere!

4 tanker om “Lag ditt eget nøttesmør

  1. avatarM

    Hei Kristine!

    Jeg er fast følger av bloggen din og er ikke blitt noe mindre interessert nå etter at du ble gravid ved IVF! Selv fant jeg ut at jeg er gravid for en uke siden, på vårt tredje ivf- forsøk. Med en graviditet, så følger det selvfølgelig en del spørsmål. Mange av de har jeg fått svar på fra legen, men synes det er greit med litt erfaringsutveksling med andre i samme båt! Hvordan gjorde du det med trening de første 12 ukene? Jeg er foreløpig veldig forsiktig og går bare turer, selv om jeg er vane med å trene hardt. Tenkte kanskje du kunne ha noen tips til aktiviteter som ikke er skadelig og som jeg kan ta i bruk ukene fram til man krysser «12ukers grensen»?

  2. avatarKristine Innleggsforfatter

    Hei, og gratulerer så mye! ♥
    Vet du, jeg trente nesten ikke de første 9-10 ukene.. Det var en kombinasjon av redsel for å miste, sykdom (både meg og mini), og ikke minst svangerskapskvalme. Jeg synes det var godt å fokusere på noe annet og det føltes riktig å vente til risikoen var lavere og formen bedre. Nå vet jeg at trening ikke er årsak til at ting går galt, men jeg valgte allikevel å holde meg til gåturer og veldig lett styrketrening. Følg magefølelsen og formen din! 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *