Havrekake til frokost

/inneholder sponsorlink

Hei!

Det er onsdag aka lillelørdag, så hvorfor ikke starte (eller avslutte) dagen med noe ekstra sunt og søtt?

Denne kan lages dagen i forveien også, så her er det bare å sette igang.

Bakt havrekake med bær
Serves 2
Write a review
Print
Ingredients
  1. 75 g havregryn
  2. 25 g havremel
  3. ½ ts bakepulver
  4. ½ ts kanel, ½ ts kardemomme, en klype salt
  5. 15 g kokos
  6. 5 mandler (eller andre nøtter)
  7. en neve blåbær
  8. 4 jordbær
  9. 15 g sukkerfri sjokolade
  10. 1,8 dl melk
Instructions
  1. Bland havregryn, havremel, bakepulver, kanel, kardemomme, salt, kokos og finhakkete mandler i en liten form. Fordel blåbær, jordbær og finhakket sjokolade over. Hell melk over og sett i ovnen på 180 grader i ca 22-25 min.
Kristine Weber http://www.kriweb.no/

Tips: strø gjerne litt sukrin gold over mot slutten av steketiden så det smelter og gir en søt skorpe.

Deles i 6 stk, ca 95 kcal per stykke.

En ny vri på den tradisjonelle havregrøten – håper det smaker!

Nå skal dagens styrkeøkt gjennomføres, og det feires med en liten proteinbar etterpå.

Snickers med hele 18g protein!

Fåes både enkeltvis og i eske med 18 stk her.

Ha en super onsdag! 🙂

6 kommentarer til “Havrekake til frokost

  1. A.

    Hei! Hvordan smaker den proteinbaren sammenlignet med vanlig Snickers?
    Også lurer jeg på om du fremdeles spiser ditt første måltid utpå dagen og hvordan du løser dette mtp barn som spiser frokost?
    Spør fordi jeg selv spiser første måltid når jeg er sulten (rundt 13-14), men har ei stedatter på 10 som lurer fælt på hvorfor jeg «aldri spiser»…, men gutten din er kanskje for liten til å undre seg over det enda.

  2. Kristine

    Hei! Jeg synes faktisk den er helt lik på smak, superdigg. Det er godt mulig jeg hadde smakt forskjell om jeg hadde spist de rett etter hverandre, men den er seriøst veldig «ekte» og god på smak.
    Det varierer veldig når jeg spiser frokost, noen ganger er det kl 9 mens andre ganger er det kl 11. (Så, det er en forskjell fra tidligere da jeg kunne gå helt til ettermiddagen). Han sier ikke noe på at vi ikke spiser frokost i 7-8-tiden sammen – han er bare 2,5 år og tenker nok ikke over det, jeg sitter der sammen med han med en kopp kaffe m/melk 🙂 I helgene spiser vi lunsj sammen i 11-12 tiden.

  3. Line Jakobsen

    Har et spørsmål ang frokost før eller etter trening.
    Jeg starter treningen kl 06.00, 3 ganger i uken (styrke) Står opp kl 05.00. Burde jeg spise før eller etter trening. Ellers de andre dagene står jeg opp 06.00 og spiser frokost mellom kl 06.30-07.00……
    Siden det blir så lange dager trenger jeg noen mellommåltider som feks før lunsj og før middag…. hva tenker du Kristine? Har du noen tips?
    Vil også si at vi elsker maten din? har 2 ungdommer i hus å di digger maten din de også??

  4. Kristine

    Hei! Min mening er at om du trives med å trene på tom mage, så gjør du det. Det viktigste er at du får i deg mat i rimelig tid etter treningsøkta. Mellommåltider er helt innafor når man har lange dager, det har jeg selv og jeg spiser også kveldsmat.
    Så hyggelig å høre! 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *