Ost- og blomkålpletter

/inneholder sponsorlink

Hei og god mandag!

Her får dere dagens kjøttfrie rett;

img_9760

Disse kan enten fungere som tilbehør, på (burger)brød eller i pita, eller med litt ulike dip´er til.

Ost- og blomkålpletter
Yields 7
Write a review
Print
Ingredients
  1. 1 blomkålhode
  2. 2 egg
  3. 1 dl revet parmesan (eller annen ost)
  4. 2 ss potetmel
  5. 1/2 ts hvitløkspulver
  6. salt og pepper
Instructions
  1. Kok blomkål i ca 10 minutter, skyll godt av vannet.
  2. Ha blomkålbiter, revet ost, egg, potetmel og krydder i en blender og kjør alt sammen til en mos. Du får ikke formet pletter i hendene, men bruk en skje og lag/form på et bakepapir.
  3. Bak i ovnen på 210 grader i 15-17 min.
Kristine Weber http://www.kriweb.no/
img_9763

Håper det smaker!

Ellers var det en nyklipt gutt som ble levert i barnehagen i dag. Han hater å bli klippet, så frisøren er bare å glemme. Jeg klipper han derfor selv, og jeg skal innrømme at det ikke alltid blir like vellykket, men denne gangen ble det faktisk ganske så bra.
Han ser plutselig så veslevoksen ut, min lille, store 2-åring.

Dagens «hantel-økt»;

Ett-bens strakmark
Arnoldpress
Bryst flyes
Tricepspress over hodet
Glute bridge
Step ups

En-arms roing

Alle øvelsene utføres kun med hantler, og kan derfor gjøres både på gym og hjemme.

img_9804

Ny tights!

Det står at den er sort, men den får en fantastisk gråblåfarge på – heldigvis synes jeg.

God mandag videre 🙂

6 kommentarer til “Ost- og blomkålpletter

  1. Kristine

    Det tror jeg faktisk ikke da de to avgir en del væske – i hvert fall cottage cheese. Osten jeg bruker er med på å binde plettene sammen, så man bør bruke en hard ost som smelter ved oppvarming 🙂

  2. Anne

    Kan man erstatte potetmel med noe mer lavkarbovennlig? Er på en ufrivillig lavkarbokur, så er desperat etter gode oppskrifter?

  3. Kristine

    Det er jeg litt usikker på, jeg tror ikke mandelmel vil ha samme bindeevne – her må du nesten prøve deg frem. Kikertmel kanskje? Det er uansett bare 2 ss, og det blir vel rundt 25g karbo i hele oppskriften 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *