Trening: «Nå har vi vaska golvet»

/inneholder sponsorlink

Da har jeg en litt forsinket treningsutfordring til dere som jeg har valgt å kalle: 
«Nå har vi vaska golvet»

img_0043
Grunnen til det er at vi bruker vaskekluter i økta! Har du ullsokker funker det også, eventuelt catslides. Det er en skikkelig jobb for coremuskulaturen, og utrolig tungt!

5 øvelser:
Supermann
Glidende utfall til siden
Høye seteløft
Lårcurl
Diagonale drag

1. Supermannimg_0013Stå på knærne, trekk navlen inn mens du sklir fremover med en arm (eller begge) så langt du klarer. Trekk annenhver arm trinnvis tilbake når kjenner at du har nådd punktet hvor du nesten går i bakken. 8 repetisjoner.

2. Glidende utfall til siden
img_0027
Ha en fot på en klut og skli kontrollert utover så langt du klarer. Press deg opp igjen og hold balansen i stående stilling på ett ben i et par sekunder før du setter utfallsbenet ned på kluten og sklir utover igjen. 8 repetisjoner til hver side.

3. Høye seteløftimg_0041Stå i en høy push-ups-posisjon med tærne på mattene. Trekk med strake ben hoftene høyt opp mot taket. Skli deretter føttene tilbake til utgangsposisjon. 8 repetisjoner.

4. Lårcurl
img_0038
Press tær/føtter (det som passer deg best) godt ned på klutene – øvelsen starter oppe med hevet bekken. Skli rolig fram til kneleddet er rett. Like før du kommer ned i gulvet trekker du føttene mot rumpa mens du løfter bekkenet opp fra gulvet. 8 repetisjoner.

5. Diagonale drag
img_0034Dette er hardcore-varianten av øvelse 1. Løft det ene benet opp og hold det strakt mens du sklir så langt frem du kan med motsatt arm. Press håndflaten ned på matten og dra tilbake i ett kraftig tak. Bytt arm og ben annenhver gang. Husk å stramme coremuskulatur. Blir det for tungt, kan du sette knærne i bakken. 6 repetisjoner.

Også gjentar du det hele 2 runder til, og slenger du på litt vann og såpe får du vaska gulvet attpåtil.

img_0068
Fra Reebok:   tights  //  genser

Også må jeg til slutt fortelle dere at jeg fortsatt er lykkelig gift og har det bra. Jeg fikk et spørsmål om det, og det kan enten være fordi noen har sett meg alene rundt omkring i godt over to (!) uker, eller at jeg ikke har skrevet noe om familielivet som kun har bestått av meg og lille M. Grunnen til at jeg er alenemamma nå er fordi jeg er «offshore-enke». Det vil si at mannen min er på jobbtur – dog «onshore» i Italia denne gangen. Han rekker heldigvis hjem til jul!

Jeg setter veldig pris på at dere bryr dere, så takk som spør ♥

Tar dere treningsutfordringen?

4 kommentarer til “Trening: «Nå har vi vaska golvet»

  1. Anette

    Den treningsøkta ser jo helt hard core! Den må prøves!
    Godt å høre at ting er som de skal i heimen!❤

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *