Sukkerfrie marsipanbarer

/inneholder sponsorlink

Hei!

Butikkene snikstartet for lengst, så da gjør jeg det også – fordi det er lillelørdag i dag;

img_0477

Sukkerfrie marsipanbarer
Stk : 5
Skrive en omtale
Skriv ut
Ingredienser
  1. 2 eggehviter
  2. 100 g mandelmel
  3. 60 g sukrinmelis
  4. 2 dråper stevia vanilje
  5. 60 g sukkerfri sjokolade
Fremgangsmåte
  1. Kna eggehviter, mandelmel og søtning sammen til en deig. La den gjerne stå kjølig noen minutter for å sette seg før du former fem avlange barer (eventuelt kuler). Legg dem i fryseren mens du smelter sjokoladen i mikro eller vannbad, på den måten stivner sjokoladen raskere. Dypp marsipanbarene nedi og sett kaldt.
Kristine Weber http://www.kriweb.no/
Det blir ca 116 kcal per marsipanbar, for de som lurer på sånt. Jeg personlig teller hverken det ene eller det andre, jeg bare lager og spiser.

img_0473

Jeg skrev at jeg skulle ha annenhver gang treningsutfordring og giveaway på søndager og onsdager før jul, så da er det på tide med en liten pakke til dere;

img_8314

2 pakker med sukkerfri sjokolade så du kan prøve deg på litt sukkerfri julegodt, bare legg igjen en hilsen med navn og mail.

God onsdag ♥

87 tanker om “Sukkerfrie marsipanbarer

  1. avatarAslaug

    Åh. Dei såg kjempe gode ut. Då må eg berre få bestillt meg stevia med vaniljesmak og sukkerfri sjokolade. Fordi desse vil jeg prøve på å laga 🙂

  2. avatarNina

    Hei fine du:)
    Har ett lite spørsmål til deg siden du har så god erfaring med dette.
    Jeg tenker at PF i utgangspunktet er veldig praktisk og fornuftig for meg, men nå er det sånn at jeg kun har anledning til å trene om morgenen i tiden fremover (kl8). Men hvordan vil det påvirke restitusjonen om jeg ikke spiser før kl 14?

    Håper du får en fin 1.desember dag 🙂

  3. avatarBenedicte

    Denne oppskriften med marsipan har jeg laget mange ganger, den er helt knall 😀 Gleder meg til å lage mer av den fremover!!

  4. avatarKristine Innleggsforfatter

    Heisann! Det anbefales BCAA før og etter treningsøkten om du har tenkt til å vente så lenge med å spise første måltid. Men, du kan jo også legge opp til din egen pf og kjenne etter hva kroppen sier den dagen. Er du veldig sliten og sulten kl 12:30 så kan du jo spise litt da. Jeg tror pf handler mye om hva magen forteller deg, det er i hvert fall min erfaring etter over 10 år 🙂
    God førjulstid! ♥

  5. avatarKristine Innleggsforfatter

    Synes du marsipan laget med sukrin gold smaker metallisk? Det pleier ofte å gå bort når man lager/baker med det – spesielt kalde ting. Steviapulver har en litt besk lakrissmak som ikke egner seg – synes jeg, men du kan kanskje prøve å kombinere litt av begge deler 🙂

  6. avatarTone Eline

    De så utrolig gode ut..

    Tror sannelig jeg må lage meg disse i helga, trenger noe erstatning for alt det jeg har klart å trøkke i meg i jula ?

  7. avatarKristine Innleggsforfatter

    Haha, jeg prøver å skjerpe meg etter jula selv, men det er ikke så lett gitt.. disse er veldig gode, prøv dem! 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *