Rosa smoothiebowl til frokost

/inneholder sponsorlinker

Hei og god mandag!

I dag får dere et friskt, sunt og godt frokosttips;

img_0023

Det er ekstra viktig med vitamin c og antioksidanter i disse kalde vintertider – bare husk å ta tran, kapsler eller annen omega 3 ved siden av!

Rosa smoothiebowl
Serves 1
Write a review
Print
Ingredients
  1. 1 banan
  2. 300 g fryste jordbær og bringebær (eller andre smaker du liker)
  3. 100 g gresk yoghurt
  4. 1 ss sukrinmelis
  5. 1,5 dl varmt vann
Forslag til topping
  1. en neve kokosflak
  2. Jordbær, bringebær og kiwi
Instructions
  1. Miks alt i en blender, hell i en bolle og strø over topping. Spises med skje.
Kristine Weber http://www.kriweb.no/
img_0010

Dette var et frokosttips i Shape-up tidligere i høst, men i disse dager er det nok godt å ha en varm kopp kaffe eller te ved siden av. Håper det smaker!

Ellers var det som sagt brrr-kaldt i dag, men jeg har heldigvis mye godt ullundertøy (fra Kari Traa) og halvveis til barnehagen får jeg opp pulsen såpass at jeg blir god og varm. Lille M kles opp til den store gullmedaljen, og jeg plasserer han godt oppi vognposen – det må være så fantastisk godt å sitte i en sånn for øvrig.

Håper dere får en strålende mandag!

7 kommentarer til “Rosa smoothiebowl til frokost

  1. Christine

    Koker du bærene i forkant?
    Har ikke giddet å lage noe særlig med smoothies etter beskjeden om at man må koke de først kom…?

  2. Eli

    Hei 🙂 eg kjenner eg blir skikkelig demotivert når eg går på vekta heime. Eg har endra ernomt på kostholdet for ein mnd sidan og har begynt å trene 2-4 ganger i veka. Det innebere alt frå trilletur med barnevogna, step, styrke, tur med bæremeis osv. Eg merker på kroppen at eg har tatt av rundt midjen..noko som var målet mitt, men eg vege liksom 5 kilo meir enn det eg gjorde før eg begynte. Eg blir heilt forvirra her! Er det noke eg gjer feil?

  3. Kristine

    Hei! Først og fremst, vekt kan man ikke stole på! Jeg veier meg aldri lenger, men husker at den kunne variere med 2 kg på bare et døgn på grunn av væske i kroppen. Når det er sagt så er trening og hverdagsaktivitet superbra når man ønsker en sunnere livsstil, men kostholdet har fortsatt alt å si. Ligger man ikke i et underskudd her, vil man ikke gå ned i fettprosent.

  4. Gudrun

    Hei!
    Hvilken type gresk yoghurt bruker du? 🙂
    Mange spennende oppskrifter btw!
    Elsker at du har sånn «skriv ut» 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *