Sunn snickers-iskake

/inneholder sponsorlinker

Ah – det ble så bra dere!

Noen husker sikkert at jeg snakket om noe banangreier jeg skulle teste ut, og slik ble det;

img_9963

En sukkerfri og proteinrik iskake med sjokolade, peanøtter og masse godt.
Idéen poppet opp i hodet for litt siden, som oftest er det slik oppskriftene mine blir til – de bare dukker opp.

Jeg kan garantere at dette ikke tar lang tid, jeg brukte kun 10-15 minutter på den. Så, skjær opp 3 bananer og hiv dem i fryseren NU!

img_9959

Sunn snickers-iskake
Yields 1
Write a review
Print
Bunn
  1. 30 g sjokoladeproteinpulver
  2. 30 g peanøttmel (eller peanøttsmør)
  3. 20 g havremel
  4. en klype salt
  5. 3-4 ss vann
1. lag
  1. 1,5 banan (fryst i biter)
  2. 1 ss fibersirup
  3. 1 ss glovarmt vann
2. lag
  1. 1,5 banan (fryst i biter)
  2. 25 g sjokoladeproteinpulver
  3. 15 g kakao
  4. 2 ss glovarmt vann
Topping
  1. 40 g sukkerfri sjokolade
  2. 15 g peanøtter
Instructions
  1. Først av alt - ha 3 bananer i skiver i fryseren, de blir til iskremlagene etterpå.
  2. Bunnen: bland sammen sjokoladeprotein, peanøttmel, havremel og en klype salt, tilsett vann til du får en passe "våt" knadeig. Trykk ned i en passende form med plastfolie nedi.
  3. Første lag: Mos fryste bananbiter med fibersirup og glovarmt vann (jeg bruker stavmikser) til du får en softiskonsistens, smør oppå bunnen.
  4. Andre lag: Mos fryste bananbiter med sjokoladeprotein, kakao og glovarmt vann til du får en softiskonsistens, smør oppå det første laget med is. Sett formen i fryseren 15-20 minutter så den får satt seg.
  5. Topping: Smelt sjokolade i mikro eller vannbad, langsomt så den ikke skiller seg. Ha det over iskaken, topp med hakkede peanøtter. NYT!
Kristine Weber http://www.kriweb.no/
img_9970

Denne iskaken kan varieres i det uendelige. Du kan variere bunnen med et fudgelag eller brownielag. Du kan variere smaken på bananisen, hva med jordbæris eller mangosorbet? Topp det med ulike nøtter, kokos eller bær.

Mulighetene er som sagt mange, så finn dine favoritter.

img_9986

Det er ca 990 kcal og 60 g protein i iskaken, så deler du den opp i 10 stykker får du 99 kcal og 6 g protein per porsjon. 

Det viktigste av alt, den er superdigg – et stort hurra for bananer!

Og så dere, høstværet kommer til uka! Si at jeg ikke er den eneste som er glad for det?

img_9733
Overdel    //    Bukse    //    Sokker    //    Pannebånd

Bare sokkene er nok til å gi meg høstfølelse, de er så utrolig varme og gode – og de passer til hvilken som helst joggebukse eller tights. Du ikke matche fra topp til tå 😉

Håper dere får en fin søndag ♥

16 kommentarer til “Sunn snickers-iskake

  1. Michelle Susann

    Åh det så nydelig ut!! Skal prøve denne oppskriften altså!! håper du får en strålende søndag Kristine 🙂 <3

  2. Linn Marie

    OMG!! Hvorfor er det søndag og ingen søndags-åpne butikker i nærheten :'(

    Dette så himmelsk ut! Gjett om dette skal testes så fort jeg får kjøpt inn bananer 😀

    Ha en flott søndag videre til Kristine!

  3. Hanne

    Oooo! I det jeg så headeren på bloggen din føk øynene mot et bilde med sjokoladefarge og peanøtter. «DET bildet er nytt, det MÅ være den nye desserten hun skrev om!» Og det var det jo! Namminam så god den ser ut.
    Jeg har dessverre ikke helt klart å bli venner med banan som basis for noe som helst (og så er det denne fodmap-kresne magen da..), men uansett; neste gang jeg skal bake, så må det bli noe Snickers og Kriweb-inspirert. 😀

    Roseulla er forresten noe av det beste jeg har i skapet. Sist vinter var gruelig kald, og dette reddet meg virkelig 😀

  4. Kristine

    Godt gjettet Hanne 😀 Neei, blir du uggen i magen av banan? Så kjedelig! Jeg er veldig glad i fryst banan, det er nok favoritten når jeg skal lage noe med banan (heller det enn bakt).
    Jeg håper vi kan få litt kulde snart jeg 😀

  5. Kristine

    Måtte du få lønningsdag og stooor middag snart! 😀 Bare hyggelig, håper du får en fin tirsdag videre ♥

  6. Siw Marit Skjellevik

    Kaken ser kjempe god ut og jeg skal definitivt prøve ut denne. Men litt synd at du kaller den sukkerfri når den ikke er det (3 bananer inneholder ca 40 g sukker) . Dette er en kake uten tilsatt sukker, men desverre ikke sukkerfri.

  7. Kristine

    Siw Marit Skjellevik: Hei! Denne diskusjonen har jeg hatt før, og vi kom frem til at de aller fleste av følgerne mine tenker (som meg) på vanlig rørsukker. Siden jeg ikke jobber som matvareprodusent så fortsetter jeg å skriver sukkerfri da jeg er av den oppfatningen at man ikke skal/kan likestille naturlig sukker i mat og rørsukker 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *