Dagens lunsj og tips til øvelser med minibands

/inneholder sponsorlinker

Heisann!

I dag har jeg et lunsjtips til dere!

img_9797

Det hender vi spiser det til middag også, når kjøleskapet er litt tomt – for egg har vi alltid.

Ovnsbakt omelett
Porsjoner : 1
Skrive en omtale
Skriv ut
Ingredienser
  1. 3 egg
  2. 2 ss vann
  3. 3 asparges
  4. 1/3 purreløk
  5. 1 ss smør
  6. 1/3 paprika
  7. 1 ss mais
  8. 4 skiver salami
  9. 4-5 skiver gulost
Fremgangsmåte
  1. Knekk av endene på aspargesene, skyll og skjær i tre. Skjær purreløk i skiver og stek sammen med asparges i litt smør. Pisk egg og vann sammen og hell eggeblandingen over purreløk og asparges, tilsett mais, oppskåret paprika og salami, og ost. Krydre med litt salt.
  2. Sett på ovnen på 200 grader, grillfunksjon, og sett pannen inn - la den stå i ca 5-6 minutter.
Sunnere Livsstil http://www.kriweb.no/
img_9795

Denne er super å ha i matpakka også, jeg synes i hvert omelett er godt både varm og kald.

Håper det smaker!

Det var flere som spurte om jeg kunne legge ut noen tips til øvelser med minibands, og det er klart jeg kan! Disse knipset jeg tidligere i dag, så da fikk jeg jo tatt en liten økt selv også.

1. Monsterwalks (gå gjerne både til siden og fremover/bakover)
img_9834-side

2. Kick-backs + til siden
img_9811-side

3. Knebøy
img_9807

4. Triceps-press
img_9845

5. Skulderrotasjon
img_9850

6. Sittende roing
img_9860

7. Glute bridge
img_9817

8. Glude bridge med ett ben
img_9821

9. Liggende benløft (klem bena ut og løft hælene opp)
img_9823

10. Liggende sparking (ett og ett ben kontinuerlig)
img_9829

Puh! Og enda er det mange flere øvelser man kan gjøre. Du justerer styrken etter fargen på strikkene, derfor er det så fint at settet inneholder 4 ulike nivåer.

Minibands får du her

Og dette har jeg på meg:
T-skjorte
Tights

Jeg håper øvelsene sier seg selv, men om det er noe dere lurer på så bare spør!

Ha en super fredag dere!

8 tanker om “Dagens lunsj og tips til øvelser med minibands

  1. avatarastrid

    Tusen takk for tips! 😄 Jeg kjørte forresten en rumpeøvelse der jeg trente utsiden ved å stå på alle fire og presse det ene beinet ut til siden om du skjønner, igår kveld. Svidde noe vanvittig! 😂 Jeg tror at hjemmetrening med kroppsvekt og enkelt utstyr med tiden vil bli den nye studiotreningen for veldig mange! Vi har jo også mange bloggere som viser dette, eks du, funkygine, aktivmamma (insta)++ Og det er jo heelt klart fordeler med å ha studioet hjemme i egen hage el stue! Hehe dette ble langt! Ovnsbakt el pannestekt ommelett er forresten min faste lunch these days😊 God helg til deg Kristine!

  2. avatarKristine Innleggsforfatter

    Ja, som en hund som tisser liksom? 😀 Hjemmetrening er absolutt bra, og nå er det jo så mye smart og billig utstyr man kan bruke også – selv om kroppsvekt ofte er tungt nok. God helg til deg og Astrid! ♥

  3. avatarJulie

    Så supert å få inn flere tips til reportoaret av øvelser med strikk:D Er jo perfekt å få tatt en liten økt på rumpe og lår selv om man ikke rekker å dra på treningssenteret!

    Ha en riktig god helg:)

  4. avatarKristine Innleggsforfatter

    Hyggelig at de falt i smak! 😀 Jeg har ofte hjemmeøkter i tillegg til studio, perfekt de dagene man har (ekstra) dårlig tid eller av en eller annen grunn vil være hjemme.
    God helg! ♥

  5. avatarJules @ WolfItDown

    Mmm digg lunch, og frisk og fin i tøyet da gitt 😀 De minibåndene ser luddige ut, bra til hjemmetrening. Har som jeg har nevnt tidligere vondt i ett kne og en hofte…. Så kardio som jeg ble så glad i er ikke noe jeg kan drive med.. Så da må jeg finne andre små ting og gjøre istedenfor, disse ser perfekte ut! 😀
    Håper du har en god start på uken xx

  6. avatarKristine Innleggsforfatter

    Da er jo minibands perfekt for deg, både til oppbygging av kne (som mannen min tar øvelser for) og styrke hoftene (sidelengs gåing med strikkene rundt anklene).
    Håper du får en fin uke! 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *