Havregrøt til middag

Hei og god mandag!

Jeg vet at mange spiser havregrøt om morgenen, men gjør du ikke det kan du spise det til middag – det gjorde jeg ofte da jeg var yngre. Risengrynsgrøt også, men det tok jo lang tid i forhold.

Raskt, enkelt og veldig godt;

Havregrøt
Foto hentet fra Kristines muskelmat (50% rabatt)

Havregrøt
Serves 2
Write a review
Print
Ingredients
  1. 3 dl havregryn
  2. 0,5 l vann
  3. 0,5 l melk
  4. en klype salt
Topping
  1. 1 ss smør
  2. sukrin og kanel
  3. en neve rosiner
Instructions
  1. Ha vann, melk og havregryn i en kjele. La det småkoke i ca 5 minutter, smak til med en klype salt mot slutten av koketiden.
  2. Servér med sukrin, kanel, smør og rosiner. Ønsker du mer crunch kan du også ha over hakkede mandler eller valnøtter.
Kristine Weber http://www.kriweb.no/
Ønsker du en glutenfri versjon, kan du bruke glutenfrie havregryn. Ønsker du en laktosefri versjon, kan du bruke mandelmelk.

Håper det smaker!

Nå er jo høsten utsatt og sommeren kommet tilbake, så jeg vil bare ønske dere en superfin start på uka!

IMG_3955

2 kommentarer til “Havregrøt til middag

  1. Kristine

    Takk! Det er travle dager nå, men det betyr bare at mye godt venter etter hvert som ting blir ferdig 🙂 Håper du har en fin tirsdag, og at sola skinner litt hos deg også!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *