Sunne og myke müslibarer

/inneholder sponsorlink

Hei!

I dag har jeg noen fantastiske godbiter til dere! Det er tross alt lillelørdag.

Disse ble en stor hit hos hele familien da vi kjørte et par sukkerfrie helger forrige måned.

IMG_0113

Disse blir myke, seige og veldig gode. Perfekt som tursnacks eller i forbindelse med trening da de gir både proteiner, sunt fett og energi til kroppen. Cirka 190 kcal per stk.

IMG_0078

Myke müslibarer
Yields 7
Write a review
Print
Ingredients
  1. 100 g havregryn
  2. 25 g vaniljeproteinpulver (kan bruke en annen smak)
  3. 20 g skivede mandler
  4. 20 g pekannøtter (eller valnøtter)
  5. 15 g sesamfrø
  6. 15 g solsikkekjerner
  7. 15 g rosiner
  8. 15 g tranebær (eller annen tørket frukt/bær)
  9. 15 g kokosmasse
  10. 1 ts kanel
  11. 2 ss peanøttsmør
  12. 2 ss fibersirup (eller yaconsirup/honning)
  13. 2 ss vann
  14. En klype salt
Instructions
  1. Bland alle ingrediensene, utenom peanøttsmør og fibersirup, sammen i en bolle. Varm fibersirup og peanøttsmør i en liten kjele på middels varme til en saus, hell over i bollen og kna alt sammen til en deig - tilsett ørlite vann.
  2. Form og trykk deigen nedi en form med bakepapir eller plastfolie nederst og sett kjølig i et par-tre timer. Del opp i passende biter. Oppbevares kjølig i tett beholder, holdbarhet i opptil 2 uker.
Kristine Weber http://www.kriweb.no/
IMG_0112

Håper det smaker!

.
Det er siste gang jeg nevner det, men det er altså siste -dagen i dag. Det vil si siste sjanse for å få 25 % rabatt på det du måtte ønske av treningsklær, sko, utstyr, kosttilskudd, bøker og diverse.

19829_X-life_Proteinbrownie_750g_1 (1)-checker

Skriv inn rabattkode 2016 i kassen og finn favorittene dine HER.

Nyt dagen videre godtfolk ♥

8 kommentarer til “Sunne og myke müslibarer

  1. Silje

    Disse likte jeg veldig godt!:) Har ikke hatt så hod erfaring med fibersirupen da jeg syntes den ga for mye smak, men her var det fin mengde. Fikk ikke deigen såpass fast at jeg fikk klemt den sammen så tilsatte bare litt vann for å binde den. Takk for oppskrift☺

  2. Kristine

    @Silje: Så hyggelig å høre! ♥ Jeg bruker kanskje veldig toppede spiseskjeer når jeg lager ting 🙄 men fint at det hjalp med litt vann 🙂

  3. Mariell

    Disse ble snaddergode! 🙂 Jeg tilsatte litt espressopulver og chocolate chips (istedet for rosiner)-og litt maldon salt, – oh my! 😀 Må kanskje øke litt på flytende ingredienser for at de skal holde litt bedre sammen. Dette blir en favoritt hos meg! <3

  4. Kristine

    @Mariell: Takk for tilbakemeldingen – jeg har lagt til et par spiseskjeer med vann i oppskriften 🙂
    Disse ble laget hele 3 ganger på én uke på nyåret, med andre ord en stor favoritt her også ♥ :mrgreen:

  5. Sonja lystad

    Ser du bruker peanøttsmør i mange av oppskriftene dine. Er det noen type du anbefaler? Har sett på flere typer i dagligvaren, men det ef da så himla mye kcal i de….., men mulig det er greit? Jeg som er litt redd…..

  6. Kristine

    @Sonja lystad: Jeg bruker ikke så mye peanøttsmør faktisk, men i slike oppskrifter der ting skal stivne og bli myke og seige så er det en nødvendighet med (peanøtt)smør. Dessuten er det jo så godt 🙂 Jeg bruker all slags peanøttsmør så lenge det er uten tilsatt sukker.
    Jeg synes ikke 190 kcal per müslibar er mye i det hele tatt, ikke noe å være redd for 🙂

  7. Kristine

    Vanlig smør eller annet nøttesmør? 🙂 Du kan godt sløyfe proteinpulver, men merk da at de blir mindre søte og proteinrike – bruk mer av annen tørrvare og eventuelt litt søtning.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *