Proteinrike rundstykker

Hei!

I dag har jeg et godt frokost- og lunsjtips til dere;

IMG_0257

Utrolig enkle å lage, og det tar ikke lang tid! Alle ingrediensene finner du i vanlig butikk.

IMG_0282

Proteinrike rundstykker
Yields 3
Write a review
Print
Ingredients
  1. 1 egg
  2. 100 g cottage cheese
  3. 50 g grovt mel (jeg har brukt en blanding av hvete og rug)
  4. ½ ts bakepulver
  5. en klype salt
  6. 1-2 ss solsikkekjerner (som topping)
Instructions
  1. Rør alt sammen til en klissete deig og legg 3 klatter på et bakepapir. Strø solsikkekjerner over og bak i ovnen på 180 grader i ca 20 min.
Kristine Weber http://www.kriweb.no/
Ca 110 kcal per stk.

IMG_0259

Gode med både salt og søtt pålegg, og et glass melk til – håper det smaker!

15 kommentarer til “Proteinrike rundstykker

  1. HG

    NAM!!! De her så helt perfekt ut, det er så kjekt med rundstykker uten gjær (for oss litt utålmodige). Gleder meg til å prøve. Ha en fin dag:)

  2. Lisa

    Tror du de blir like gode med mager kesam istedenfor cottage cheese. Har laktoseintoleranse, så kan ikke bruke vanlig cottage cheese!
    Takk for svar ?

  3. Kristine

    @HG: Ja, ikke sant! De er veldig gode – håper du også liker dem :mrgreen:

    @Maria: Det er en ferdig melpose med den blandingen, tipper det er ca 50-50 🙂

  4. Kristine

    @Lisa: Da blir kanskje deigen litt for rennende, men bare tilsett litt mer tørrvare til den blir klissete og «formbar» 🙂

  5. Stine

    Er det noe man kan erstatte egg med? Samboeren min tåler ikke så godt egg, så vet ikke om han vil reagere på det..

  6. Kristine

    @Stine: Det er jeg litt usikker på dessverre :/ Kanskje en banan kan gi fin bindeevne, men da vil de naturlig nok få litt sødme i seg 🙂

  7. Michelle Holvik

    Nå har jeg bakt disse to ganger og er superglad for at jeg fant denne enkle gode oppskriften! Sønnen min også synest de er gode, så dette blir fast baking 😀

  8. Tilbaketråkk: Kremet tomatsuppe med egg | Sunnere Livsstil

  9. Tilbaketråkk: Kremet fiskesuppe på 1-2-3 | Sunnere Livsstil

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *