Kyllingsalat med hjemmelaget dressing

/inneholder sponsorlink

Heisann!

I dag har jeg en god lunsj til dere!

IMG_0308

Kyllingsalat med thousand island
Serves 1
Write a review
Print
Ingredients
  1. 2 kyllingfileter
  2. salt og pepper
  3. 10 røde druer
  4. en neve salatmix
Dressing
  1. 4 ss gresk yoghurt
  2. 1 ss ketchup u/sukker
  3. en klype salt
  4. en klype (tørket) dill
Instructions
  1. Legg kyllingfileter i en ildfast form og bak i ovnen på 180 grader i 20 min.
  2. Legg salatmix i en skål, kylling i biter, del druer i to og fordel over, smak til med salt og pepper.
  3. Rør sammen dressingen og ha over.
Kristine Weber http://www.kriweb.no/
IMG_0312

Veldig enkelt og godt, og dressingen setter den siste prikken på i´en. Serveres gjerne med et rykende fersk rundstykke med smør på.

Vi skal i bursdagsselskap senere, så sjokoladekaken står ferdig – må bare vispe sammen en deilig glasur.

Håper dere får en god søndag!

.
Psst..
95591_Rohnisch_Hazel_7_8_Tights_1-side
Bruker du rabattkode: hazel40 får du 40 % rabatt på tightsen over – det vil si kun 300 kr!

2 kommentarer til “Kyllingsalat med hjemmelaget dressing

  1. Lillian

    Hei, jeg har et spørsmål angående trening og graviditet. Jeg vil gjerne holde på knebøyøkten lengst mulig, hva er da viktigst, å holde seg innen for korte pauser, eller å få gjort alle repetisjonene med ønsket vekt men bruke lenger tid? Jeg hadde en økt i går der planen var 4×8 med 45kg. To første settene gikk fint, med ca.2 min pause. De to siste settene måtte jeg dele hvert opp i 3, sette fra meg stangen, men tok da minipauser. Ville du heller gått ned på vektene for å holde tempo oppe? Målet mitt er å beholde styrke, og er 19 uker på vei. Blir veldig glad for tips! Blir veldig usikker, og det hjelper jo ikke på økten:)

  2. Kristine

    @Lillian: Hei! Jeg er ingen ekspert, men jeg ville ha valgt å lytte til den indre stemmen – den som forteller deg at du skal ta flere minipauser 🙂 Så lenge vektene ikke gir deg ubehag/vondter, så kan du opprettholde styrken så langt det lar seg gjør – gjerne med flere pauser når du trenger.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *