3 gode øvelser du kan gjøre hjemme

Foto: Rolf-Ørjan Høgset

Hei og hopp!

I dag tenkte jeg å dele 3 effektive øvelser som du kan gjøre hjemme, med fokus på gluteus.

1. Utfall

2-side

Annethvert ben settes foran, det er beinet i front som skal jobbe og få deg opp i utgangsposisjon igjen. Er det vondt i knærne kan du ta utfallene bakover.
Utføres 8 repetisjoner på hvert ben x3.

En tyngre utfordring: hold hantler eller kettlebells i hendene

2. Ett-bens strakmark

3-side

Hold hantler/kettlebels (eller fyll en sekk med tunge flasker e.l) i hendene, få inn balansen og len deg fremover mens du skyver bakre ben oppover. Bytt ben etter 8 repetisjoner. Utføres 8 repetisjoner på hvert ben x3. 

3. Mountain climbers

6-side

Dette er for så vidt en øvelse for core og kondisjon, men gluteus jobber aktivt hele veien. Hopp inn med annethvert ben, stram core og hold ryggen stabil. Kjør i 30 sekunder x3.

Har du mer innabords kan du kjøre øvelsene enda en runde 🙂

Øvelsene er hentet fra boka Sunnere livsstil.

Kom gjerne innom senere for litt ekstra god middag!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *