Tropisk chiapudding

Hei og god mandag!

Du har sikkert hørt om det før, men hva er egentlig chia?

IMG_9830

Chia er små frø som inneholder både omega 3, protein, antioksidanter, fiber og kalium.

Når chiafrøene kommer i kontakt med væske sveller de opp, og får en gelélignende hinne. Dette gjør at de metter godt, holder blodsukkernivået stabilt, og ikke minst er gunstig for mage og fordøyelse.

Chiapudding med mango og kokos
Porsjoner : 1
Skrive en omtale
Skriv ut
Ingredienser
  1. 3 ss chiafrø
  2. 2 dl kokosmelk
  3. 3 dråper stevia vanilje
  4. 0,5 dl vann
  5. ½ mango
  6. 1 ss kokosstrø
  7. 1 neve valnøtter
Fremgangsmåte
  1. Ha chiafrø, kokosmelk og steviadråper i en bolle og la den stå i kjøleskapet noen timer, gjerne over natta. Resultatet er en deilig pudding som du kan smaksette akkurat slik du ønsker. Den blir ganske tykk, så spe gjerne på med litt vann i etterkant så du får den konsistensen du ønsker. Legg puddingen lagvis med mango i terninger, kokosstrø og hakkede valnøtter.
Kristine Weber http://www.kriweb.no/
IMG_9835

Lag den før du legger deg om kvelden, og du har en perfekt frokost eller lunsj dagen derpå – håper det smaker! 🙂

4 kommentarer til “Tropisk chiapudding

  1. avatarSilje

    Hei! Jeg lurer på posisjonene dine når du gjør liggende sidehev og foroverbøyd sidehev som beskrevet i første boka di tror jeg det er.. (Har alle) foroverbøyd sier seg litt selv men kan man ved ryggproblemer da ligge på magen på skrånende benk og få samme effekt? Og liggende? Veldig fint å ha bøkene dine å ty til når man skal «starte på nytt» Fantastisk inspirasjon!

  2. avatarLill

    Hei,

    dette så nydelig ut! Men, jeg har et annet spørsmål jeg håper å få en respons på:) Jeg er gravid i 6.uke og har lest at man ikke skal holde pusten under trening. Dette ekskluderer jo mange baseøvelser! Hvilke tanker gjorde du deg om dette? Kondisjon er jeg ikke glad i, så synes det er kjipt hvis dette er absolutt.

  3. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Lill: Hei! Takk for det!
    Det har jeg aldri hørt, jeg trente som vanlig 🙂 Etterhvert så er det naturlig å kutte ut øvelser som skaper mye buktrykk – for min del var det blant annet tung knebøy og benpress, og etter hvert øvelser der magen er «i veien». Tren som normalt så lenge det ikke føles ubehagelig eller gjør vondt er mitt råd. Gratulerer forresten!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *