Svinewok med persimon

Jeg lar meg lett friste i butikken, så da persimonfruktene lyste mot meg måtte det bare bli med et par hjem.

IMG_7379

Jeg liker veldig godt å spise frukt som tilbehør eller i middagen, og disse passet perfekt til svinewoken jeg skulle lage. Persimon smaker som en veldig søt pære.

Svinewok med persimon
Serves 2
Write a review
Print
Ingredients
  1. 500 g svin
  2. 2 ts hot curry (kryddermiks)
  3. 1 ts chilipulver
  4. 1 ts kanel
  5. salt og pepper
  6. 1 persimon
  7. 1 brokkoli
  8. 2 gulrøtter
  9. 1/3 squash
  10. 1/2 paprika
  11. 10 sukkererter
  12. en neve valnøtter
Instructions
  1. Skjær svin i strimler og stek i en wokpanne med litt krydder. Tilsett litt vann.
  2. Skjær resten av grønnsakene i mindre strimler/biter og tilsett i følgende rekkefølge: brokkoli, gulrot, sukkererter, paprika og squash.
  3. Skjær persimon i skiver og strø valnøtter over.
Kristine Weber http://www.kriweb.no/
Jeg valgte å ha persimon som tilbehør, men du kan gjerne skjære den i skiver og tilsette i selve woken.

IMG_7387

Valnøtter gir en deilig crunch på det hele – håper det smaker! 

Nå skal jeg fortsette dagens kjøkkentjeneste. Jeg er ferdig med to deilige retter og nå gjenstår en tjukk og god krydderpannekake.

Riktig god tirsdag 🙂

5 kommentarer til “Svinewok med persimon

  1. Kristine

    @maria håvåg: I går trente jeg ikke, dagen før var det en ren kardioøkt, og i dag er jeg hjemme med sykt barn. Sånn går no dagan. Kommer ikke til å logge all aktivitet, men det dukker opp en styrkeøkt snart 🙂

  2. Nina

    Hei Kristine :D! Har tidligere fulgt periodisk faste som for meg var helt genialt da jeg liker å spise meg god og mett når jeg skal spise.. Spiser jeg mindre og hyppig går jeg bare rundt å sjesker.
    Men nå jobber jeg nattevakter.
    Jeg jobber altså 3 netter på jobb-to netter fri-to netter på jobb-tre netter fri, deretter to netter på igjen. Etter dette har jeg langfri i ni dager.. Har du noe forslag til hvordan periodisk faste kan funke i forhold til dette.. .. Er våken på så forskjellige tider på døgnet når jeg er i en jobbeperiode.. Å ha ett spisevindu på dagtid når man jobber natt funker dårlig liksom:P nettene er veldig forskjellige.. Noen ganger veldig hektiske andre det helt motsatte..
    Håper på svar:)
    Mvh Nina

  3. Kristine

    @Mari-Anne: Ja! I hvert fall på Meny :mrgreen:

    @Nina: Heisann! Ja, da er det litt vanskelig – kroppen har best av et fast mønster. Men, du kan jo prøve og se hvordan det er å fremskynde det første måltidet uansett om det er morgen/kveld – det er jo i prinspippet det som er viktigst. Jeg spiser når jeg er mest aktiv (for min del mellom kl 12 og kl 21), og anbefaler deg det samme. Spis et par-tre timer etter at du har stått opp – enten det er om morgenen eller kvelden 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *