5 øvelser med rulle

/sponsorlinker

Heisann!

Nå er det lenge siden jeg har delt noen treningsøkter eller øvelser med dere.
Jeg vet ikke med dere, men jeg må i hvert fall bli flinkere til å rulle og tøye. Sist jeg gjorde det så tok jeg like gjerne noen øvelser med rulla som hjelpemiddel – da får man i tillegg bedre stabilitet og god kontakt med coremuskulaturen.

1. Ett-bens hip thrust

IMG_0337
Beveg gjerne foten på rulla litt ekstra frem og tilbake for å gjøre øvelsen og stabiliteten enda tyngre. 

2. Knebøy inntil vegg

IMG_0343
Samme funksjon som om du skulle brukt en ball, men du får i tillegg litt rullemassasje på ryggen.

3. Ett-bens strakmark

IMG_0344
Her har strengt tatt ikke rulla noen annen funksjon enn at jeg synes det er lettere å holde balansen og konsentrere meg om å bruke benmuskulaturen. 

4. Planken

IMG_0345
Her får mage og triceps kjørt seg godt. Du kan også stå med armene strake.

5. Tøye spagat + forside legg

IMG_0338
Ett ord: pain!

Og de sedvanlige sponsorlinkene i tilfelle noen vil vite hvor ting er fra:

Hettegenser  –  topp  –  tights  –  yogamatte  –  foamroller

Den rosa hettegenseren er for øvrig på salg.

Ta deg 10 minutter og tøy eller rull litt ekstra i dag du og. God torsdag! 🙂

4 kommentarer til “5 øvelser med rulle

  1. Linda

    Takk for inspirasjon til styrkeøvelser med rulle Rulla mi blir altfor lite brukt desverre 🙁 Jeg finner ikke appen din (har android telefon). Har søkt på både kriweb, mat for muskler og Kristine Weber.

  2. Kristine

    @Linda: Bare hyggelig! :mrgreen:
    Den appen lar vente på seg gitt.. nå har jeg blitt lovet at den skal lastes opp i dag, så da kommer jeg til å legge ut informasjon her på bloggen. Takk for tålmodigheten ♥

Det er stengt for kommentarer.