Sukkerfrie snickerskuler

/sponsorlinker

Hei!

Her kommer dagens godbiter;

IMG_0048

Oppskriften ble til for et par år siden, men de fortjener en reprise. De er jo så enkle og raske å lage!

Snickerskuler
Yields 6
Write a review
Print
Ingredients
  1. 4 ss peanøttmel (eller peanøttsmør)
  2. 3 ss sjokoladeprotein
  3. 2 ss fibersirup 
  4. 40 g sukkerfri sjokolade
  5. 10 g salte peanøtter
Instructions
  1. Bland alle ingrediensene sammen og form til kuler. Sett de i fryseren mens du hakker peanøtter og smelter sjokoladen, da stivner sjokoladetrekket raskere. Ta de ut etter noen minutter, dypp i sjokolade og strø peanøtter over.
Kristine Weber http://www.kriweb.no/
IMG_0045

Perfekte, proteinrike munnfuller – håper det smaker! 🙂

.
P.S Glad i å sykle? Nå er det 25 % rabatt på alle sykkelklær hos HER.

10 kommentarer til “Sukkerfrie snickerskuler

  1. Kristine

    @Marte: Nei, når man bruker spiseskjeer er det vanskelig å si noe om nøyaktig mengde gram man har brukt. Tipper 80-90 kcal per kule 🙂

  2. Nadia Emilie

    Hei 🙂
    Hva kan man erstatte fibersirup med? Tror du sjokoladesirup fra Walden Farms er en ok erstatning? Er den eneste sirupen jeg har…

  3. Kristine

    @Nadia Emilie: Huff, nei – det tror jeg ikke blir bra dessverre 🙁 Da er gresk yoghurt, kokoskrem e.l. bedre, selv om man ikke får den seige, gode konsistensen.

  4. Kristine

    @Anonym: Hei! Det blir litt vanskelig siden de er «proteinkuler» i stor grad 🙂 Da må du nesten prøve deg frem med havregryn/havremel og kakao.

  5. Hanne

    Hei! Lurer på om disse er egnet til diabetikere som helst skal leve litt lavkarbo?! Har så lyst til å lage noe godt til pappa.

  6. Kristine

    Hei! Så og si alt av hverdagsgodtet jeg lager er sukkerfritt og dermed ypperlig for diabetikere 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *