Sunne hirsevafler

/inneholder sponsorlinker

Jeg brukte mye hirsemel da jeg lagde grøt til mini, men nå som grøt er nederst på listen hans – det være seg hjemmelaget eller fra produsent – så er det fint å bruke det i mat.
Hirse er full av jern og protein, absolutt en fin meltype å bruke i vafler, pannekaker og bakst.

IMG_9696

Rykende ferske!

Hirsevafler med vanilje
Serves 7
Write a review
Print
Ingredients
  1. 2 egg
  2. 2 eggehviter
  3. 100 g hirsemel*
  4. 60 g havremel
  5. 35 g vaniljeprotein
  6. 2 ts kardemomme
  7. 2 dl melk
Instructions
  1. Pisk sammen ingredienser, la røra stå i 2-3 minutter. Stek i et smurt vaffeljern og nyt de varme med syltetøy, ost eller annet.
Notes
  1. Har du ikke hirsemel kan du bruke havremel 🙂
Kristine Weber http://www.kriweb.no/
Sukkerfrie, glutenfrie, og veldig gode.

IMG_8192

Med smør og sukrin gold – min favoritt.

Det er over 70 g protein i hele røra, så per vaffel får du 10 g protein og vel så det – noe som holder deg god og mett lenge.

Håper det smaker!

4 kommentarer til “Sunne hirsevafler

  1. Christine

    Jeg har noe grøtpulver basert på hirsemel (hirse75% og rismel 25%) Holle heter merket og er kjøpt på helsekosten. Tror du jeg kan bruke det? Pakken blir bare stående da baby nekter å spise den grøten!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *