4 øvelser for en strammere rumpe

/inneholder sponsorlinker

..som du attpåtil kan gjøre hjemme!

Jeg fikk hjem superfreshe treningsklær her om dagen, så da var det bare å hive seg rundt med ny treningsmotivasjon innabords;

1. Reverse hypers

IMG_9598

Legg deg på en benk, sofa eller puff, løft opp bena og knip stumpen godt. (Nederst i innlegget ser du hva mini bare måtte gjøre mens jeg lå der).

2. Knebøy

IMG_9610

Hold en vekt (eller baby) foran deg eller på skuldrene, sett deg dypt ned og opp. Rumpa skal strammes hele veien, skvis på toppen.

3. Pistol squats

IMG_9618

Stram core og rumpe, sett deg ned med det ene benet ut – kjør annenhvert ben. Her kan du bruke en stol eller annet å holde deg i.

4. Hip thrusts

IMG_9603

Legg en vekt (eller baby) på fanget og skyt hofta opp og frem, skvis stumpen.

Kjør 3×10 repetisjoner per øvelse i 3 runder, så skal du kjenne at det svir godt.

IMG_9643-side

Alt jeg har på meg er nytt, og jeg digger både antishake-tightsen,  treningstoppen og crossfit-skoene.
Ekstra pluss i boka for tightsen og detaljene på den, superfin!

Og jo – det er egentlig slik treningen foregår hjemme med mini aka bølla;

anigif

God trening!

9 tanker om “4 øvelser for en strammere rumpe

  1. avatarRandi

    Takk for tips!
    Slik er det med alt som skal gjøres innen rekkevidde for disse små 🙂 Men fine vekter er de 😉

    Tenk,snart har du (og jeg) en 1 åring i hus!

    Ha ei fin uke!

  2. Tilbaketråkk: Kjøttfri mandag | Mat for muskler

  3. avatarLene

    Testa denne idag etter ei lita pilates-økt.. Pheeew!
    Det er meiningen at dei skal kjøres i eitt uten pauser mellom?
    Eg har litt problemer med pistol squats da, klarer alle reps på høgre fot, og 0 på venstre… :p
    Frykter eg skal bli enda meir «skeivtrent» i beina av denne øvelsen?

  4. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Lene: Nei, du kan ta pauser der du trenger det! :mrgreen: Da ville jeg ha prøvd å trene opp venstre ved å holde meg fast mens jeg kjører de repetisjonene – med mindre det gjør vondt selvfølgelig.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *