En rask og effektiv styrkeøkt

Hei!

Det er lenge siden jeg har delt noen standard styrkeøkter med dere, her kommer gårsdagens;

Ben og skuldre

Rumenske markløft 4 x 6 reps
strakmark

Glute bridge 4 x 6 reps
glute bridge

Utfall med spark 4 x 6 reps
utfall

Militærpress 3 x 8 reps
militærpress

Kabelbøy 3 x 10 reps
cable squat

Liggende skulderhev 3 x 6 reps
liggende sidehev
Ett-bens strakmark 3 x 8 reps
ett bens strakmark

Noen spørsmål til øvelsene? Bare å spørre 🙂

/sponsorlinkerIMG_3284-checker

I Adidas fra topp til tå:    Topp    /   Tights    /    Sko

Jeg velger som oftest svarte tightser, men denne likte jeg godt. Akkurat passe farge og mønster, og ikke minst veldig god å trene i. I det hele tatt, plagg fra Adidas er både fine og rimelige.

Ellers var vi ute og plukket blåbær i går! Det vil si, jeg og S plukket mens mini satt forundret i bæremeisen og så på. Nå skal det lages blåbærsyltetøy, deler oppskrift med dere senere.

Riktig god søndag!

9 kommentarer til “En rask og effektiv styrkeøkt

  1. Christina

    Hvor lang tid tok dette? 🙂

    Hilsen nybakt mamma som er klar for å trimme skrotten ;D

  2. sarah

    Hei, lurte på hvor mange repitisjoner og sett man burde ha på en styrke øvelse?
    Har fått høre at å gjøre 20X4 kan fort påføre skader.

    Hilsen en som liker å trene 😀

  3. Kristine

    @Christina: Jeg bruker stort sett 30 minutter når jeg trener – har ikke tåmodighet til de lange pausene mellom øvelsene :mrgreen: Gratulerer så mye med en liten mini!

    @sarah: Det kommer helt an på hva man trener og hvor tungt. 20 repetisjoner trenger ikke å påføre skader, men er tvert imot fint om man kjører sirkeltrening eller annen kardiotrening. For muskelbygging er det kanskje lurere å gå litt ned på antall reps og heller kjøre litt tyngre 🙂

  4. Anne

    De tightsene var råtøffe! Hvilken størrelse bruker du i de? Jeg vurderer å kjøpe dem, men lurer på hvordan de er i størrelsen. Noen er mer elastiske enn andre uten å stramme. Setter stor pris på svar! 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *