Mat på farten

Hei!

Nå i disse ferietider så har jeg fått mange spørsmål om hvordan man kan spise sunt på reise, altså mellommåltider og snacks, så her har jeg noen tips.

Personlig har jeg aldri med meg mat i kofferten på tur, selv ikke da jeg konkurrerte, og jeg spiser det jeg finner på nye steder – det være seg sunt og usunt. Jeg liker det spontane med mat og reise, men jeg har skjønt at mange liker å ha kontroll på dette.

1. Frukt

IMG_9969-side

Frukt får du tak i overalt, enten fersk eller fryst.

2. Proteinrikt pålegg

IMG_0060

Her har jeg kalkunskinke. Perfekte munnfuller, fyll dem gjerne med avokado og agurk.

3. Lomper

IMG_9733-side

Bruk dem som brødskiver, wraps eller pizzabunn.

4. Gresk yoghurt

IMG_8345-side

Gresk yoghurt, kesam, skyr, kvarg eller cottage cheese. Er du i utlandet kan du lete etter Total 0% som tilsvarer kesam. Kan toppes med uendelig mye godt.

5. Nøtter

IMG_1459

Rask energi, sunt fett, metter lenge.

6. Proteinbar

IMG_0287-side

Du kan kjøpe de eller lage de selv, det er opp til deg. Her er det avbildet både hjemmelagde og ferdigkjøpt questbar.

Det er fint at man er opptatt av et sunt kosthold året rundt, men det er også fint å kunne ha et avslappet forhold til mat i ferien – uten at det behøver å bety at ting tar helt av.
Gjør det som føles riktig for deg! 🙂