Bli med på en treningsøkt

Hei!

Her har dere sirkeltreninga fra bootcampen tidligere i uka. I tillegg til dette er det selvfølgelig god oppvarming før og uttøyning etter.

Jeg samlet sammen det jeg hadde av treningsutstyr og kjørte øvelser både med og uten.
Du finner sponsorlinker til både treningsutstyret og klærne mine under.

1. Strakmark og bøy med kettlebell

Øvelse1
Strakmark – clean – goblet squat

2. Dips

Øvelse2
Jo strakere ben, dess tyngre.

3. Push press med hantler

Øvelse3
Bøy i knærne og bruk momentet/gluteus når du presser opp.

4. Knebøy med spensthopp

Øvelse4
Kontrollerte bøy og rett opp i hopp.

5. Strakmark m/megabands

Øvelse5
Kniiip gluteus.

6. Burpees

Øvelse6
Hat/elsk-øvelse.

7. Roing med equalizer

Øvelse7
Sett bena nærmere om det blir for tungt.

8. Glutebridge med minibands og kettlebell

Øvelse8
Minibands rundt bena er genialt for aktivering av lår og rumpe på denne øvelsen.

9. Fronthev m/strikk

IMG_0338
Annenhver arm, stå på strikken med begge bena dersom den er for lang.

10. Hula hoop med vekt-rockering

Øvelse10
Gøy, men tungt! Har du ikke rockering kan du kjøre planke/sideplanke.

1 minutt jobbing på hver øvelse, 20 sekunder pause mellom hver øvelse.

Utføres x2, du får 1 minutt pause før du starter på andre runde. I runde 2 kjører du 40 sekunder jobbing og 20 sekunder pause.

IMG_0363

Craft-singlet     //     2xu tights     //     Reebok-sko

Husk å stramme mage og rumpe, det gjelder alle øvelsene. Utfør øvelsene i et jevnt tempo slik at du orker å holde ut hele minuttet på hver. Go go go!

Jeg kjørte for øvrig igjennom neste bootcamp-økt i går, og jenter; dette blir bra! Moahahaha 😀

12 kommentarer til “Bli med på en treningsøkt

  1. Ingrid T

    Dette var supre saker! Trener kun hjemme i stua og ute på tur, og dette gav inspirasjon til å prøve noen nye øvelser! Ha en fin dag! ❤️

  2. Cecilie

    Supre øvelser da jeg er hjemme ned baby på 7 uker!
    Håper på flere slike innlegg 🙂

  3. Astrid

    Kjempe god ide, men de færreste har vel så mye utstyr hjemme. Du kunne ikke lagt ut forslag til en versjon med bare kroppsvektøvelser eller en med kroppsvekt og hantler elns? 🙂

  4. Kristine

    @Astrid: Ønsker man å trene hjemme så anbefaler jeg hantler og treningsstrikk, billig og bra investering – alle disse øvelsene med unntak av den siste får man gjort med de to tingene. Ellers var forrige bootcamp-økt jeg la ut kun med kroppsvekt 🙂

  5. Hanne

    Slike økter virker jo sååå enkle, og så er man brått døden nær mens man holder på 😆 😀
    Det fine er at det ikke står på så lenge om gangen!

    Så herlig at du har plass til å trene ute! Her er jeg litt bekymret for naboene under oss de gangene jeg trener hjemme, så det blir lite hopp og sprett, men godt likevel! Tabata med knebøy for eksempel, det er vondt det 😯 😀

  6. Kristine

    @Hanne: Jeg vet! Veldig uvant for meg, og jeg brenner meg på det hver gang. «Åja, bare 3 øvelser – lett!» Og så dør jeg nesten halvveis 😀
    Håper du får en fin 17.mai feiring!

  7. Tilbaketråkk: Bilder fra bootcamp! | Mat for muskler

  8. Hanne S

    Tusen takk for tips! Hadde ikke tid til å dra på senteret i dag, så tok denne (med en liten vri) hjemme. Effektivt og «enkelt», og sliten ble jeg også 😉

  9. Tilbaketråkk: Sommergleder akkurat nå | Mat for muskler

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *