Trenger du motivasjon?

Det var noen som lurte på hvordan de skulle klare å motivere seg selv til å trene og spise sunt igjen etter en lang ferie eller treningspause, og nå som påsken er over er det kanskje noen som trenger det?

Her har dere mine 5 tips i en travel hverdag;

1. Ta med deg treningsbagen om morgenen

Det blir jo for dumt å ta den med seg hele veien til jobb eller skole, for så å dra hjem igjen med den uten å ha vært innom gymmet.

treningsbag

2. Rydd i skapene

Har du ikke usunt liggende, så får du heller ikke spist det. Ta deg en tur i butikken og fyll opp kjøkkenskapene med fargerik, sunn og god mat.

frukt

3. Noe nytt

Last ned ny treningsmusikk, kjøp deg en ny tights eller invester i noen gode sko.

sko

4. Bare 20 minutter

Si til deg selv at du bare skal trene raskt i 20 minutter, for når du først har kommet i gang klarer du alltid å gi litt ekstra og plutselig er tiden og innsatsen doblet. Ellers er både supersett, myo-reps og intervaller supert om man ønsker en rask og effektiv økt.

klokke

5. En sunn kokebok

Ok, her er jeg inhabil – jeg innrømmer det, men å investere i en kokebok full av sunne oppskrifter er definitivt en motivasjon til å lage mat som er bra for kroppen.

bøkene_liten


Se fremover, bit tenna sammen, spis sunt og godt, og husk at det første steget (eventuelt løftet) alltid er det vanskeligste – det viktigste er at du er i gang!

4 kommentarer til “Trenger du motivasjon?

  1. Ingrid

    Fine tips. Personlig passer det ikke for meg å ta med treningsbagen på jobb. Jeg er alltid sliten etter jobb, og trenger å slappe av og spise litt før jeg kan trene. Skal sies at jeg har en jobb hvor det blir en del gåing og ståing, og blir derfor litt sliten i beina.
    men tipset om å rydde i skapene passer perfekt for meg, det er en av de viktigste tingene jeg gjør etter ferier! Klarer ikke ha usunt liggende!

  2. Kristine

    @Ingrid: Takk for det! Så heldig du er som klarer det, jeg synes ofte dørstokkmila blir for lang etter mat og hvile 🙄
    Rydding i skap er en enkel og fin måte å holde seg sunn på – jeg kan heller ikke ha noe usunt liggende 😀

  3. Forsvarsfrue

    Jeg merker at det var veeeldig vanskelig å komme igang igjen etter påsken (med litt for mye påskegodt) men er endelig på rett vei nå 🙂 Veldig bra tips det der med treningsbagen 😉 Jeg trener forøvrig alltid før jobb sånn at jeg ikke kan lage meg tusen unnskyldninger til hvorfor sofaen er så fristende litt utpå kveldinga 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *