Hjemmelaget pizza

Lørdagspizza anyone?

Hjemmelaget pizza
Yields 1
Write a review
Print
Ingredients
  1. 50g havregryn/havremel
  2. 50g bakepro (eller vaniljeprotein, ja faktisk)
  3. 150g rugmel eller speltmel
  4. 20g kokosmel (kan erstattes med annen tørrvare)
  5. 2 ss olje
  6. 2 ts bakepulver
  7. 1,5-2 dl lunkent vann
  8. 1 ts salt
Instructions
  1. Elt alt sammen til en myk deig, det fine med denne bunnen er at du slipper å vente på gjær og heving. Kna utover en langpanne på et bakepapir.
  2. Bare bunnen inneholder hele 80 g protein.
Kristine Weber http://www.kriweb.no/

IMG_4958

Pizzafyll:
Stek en pakke karbonadedeig med paprikapulver, cummin, oregano, salt og pepper. Tilsett tomatpuré og ketchup (og eventuelt litt vann) og la det tykne til en kjøttsaus.

Fordel kjøttfyllet utover bunnen. Deretter kan du legge på valgfrie grønnsaker eller frukt – test ut ananas eller banan på, jeg lover at det er godt!

Topp det hele med revet ost og inn i ovnen på 210 grader i 20-25 min på midterste rille, bytt gjerne til nederste rille de siste 5-6 min for ekstra sprø bunn.

Nå skal dagen nytes videre, god lørdag dere!

IMG_9293

Jakke   //   Tights             (/sponsorlink)

8 kommentarer til “Hjemmelaget pizza

  1. Linda

    Hei fine du! Hvilken strl. har du i den grå Adidas tightsen? Takk for pizzabunn tips 😛 Har pleid å lage den man steker i kakeform først (den med egg), men tar litt tid da :-/

  2. Julie @ WolfItDown

    Mmmm super pizza 😀 Har brukt vaniljeprotein i salt-bakst eller «savoury» pannekaker før, og har alltid litt grønnsaksbuljong i, slik at det nøytraliserer smaken 🙂 Funker som en drøm!
    Håper du har hatt en fin lørdag 🙂 x

  3. Nadia

    Hei
    Så flink du er.
    Pizza oppskriften er helt fantastikk.
    Jeg lurte på om du kunne nevne kalories også?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *