Kebab med paprikasaus

Da var det fredag da dere!

Her er dagens middagstips;

Kebab med mangosalat og paprikasaus

IMG_0029

Jeg hadde tenkt til å gjøre det ordentlig ved å klemme kjøttet på et grillspyd, men kom frem til at det var like greit å forme dem som pølser. Rollerburgers – haha! Rekk opp hånda den som husker de!

IMG_0026

Kebab med paprikasaus
Serves 2
Write a review
Print
Ingredients
  1. 600 g karbonadedeig
  2. Kebabkrydder: paprikapulver, salt, pepper, spisskummen, gurkemeie, oregano, hvitløkspulver, chili og koriander
  3. 1 paprika
  4. 1/2 løk
  5. 1/2 mango
  6. 1/3 purreløk
  7. 1/3 sitron (saften)
  8. 8-10 terninger fetaost
  9. Salatblader
Instructions
  1. Bland kebabkrydder i karbonadedeigen, kna godt og form 4 kebaber. Legg i en ildfast form og bak i ovnen på 180 grader i 22-25 min.
  2. Skjær mango i terninger og bland med hakket purreløk, fetaost og en skvis sitron.
  3. Skjær grovhakket paprika og løk og stek til løken er blank, mos med en stavmikser og smak til med salt og pepper.
Kristine Weber http://www.kriweb.no/
IMG_0032

Håper det smaker!

IMG_9203

Og riktig god helg!

11 kommentarer til “Kebab med paprikasaus

  1. Michelle

    Fine Todd 😀 Han er så herlig!! Jeg lagde nettopp lefsene dine, fylt med litt peanøttsmør, bringebær og banan. Så utrolig godt :mrgreen: Du må ha en strålende helg <3

  2. Heidi

    Hei og god morgen.
    Jeg en ivrig leser av bloggen din og finner masse inspirasjon.
    Jeg er veldig svak for musli brød. Helst med masse frukt, nøtter og gulrot, men jeg prøver og spise minst mulig brød. Har du noen tips eller oppskrifter på en sunnere mer proteinrik variant av musli brød?

    Jeg lurer også på om du har tips på hvor en kan få kjøpt prøver eller mindre porsjoner av proteinpulver (helst det du bruker til Bali g) har veldig lyst til og prøve noen sv oppskriftene dine med proteinpulver men syns det er dumt og kjøpe en stor bøtte om det ikke faller i smak.

    God lørdag til deg!

  3. Heidi

    Da har jeg testet brødet du sendte link på og puttet oppi rosiner, dadler, valnøtter og tørket tranbær! Det ble kjempe godt og saftig. Tenkte neste gang og lage dobbel porsjon så jeg har til mer en en dag! Og ta oppi gulrot og eple også

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *