Fredagslaks og banangrøt

Hei og hopp!

Fredag dere! Denne uka har gått så fort synes jeg.

Her har dere dagens middagstips;

Laks med avokadokrem og småpoteter

IMG_9846

Fredagslaks og banangrøt
Serves 3
Write a review
Print
Ingredients
  1. 4 laksefileter
  2. 1 avokado
  3. 2-3 ss gresk yoghurt
  4. 14-15 småpoteter (eller 4-5 store)
  5. 2 ss tacokrydder
  6. salt & pepper
  7. 2 tomater (tilbehør)
  8. Et par sitronskiver (tilbehør)
Instructions
  1. ♦ Strø tacokrydder over potetene og bak i ovnen på 180 grader i 25-30 min.
  2. ♦ Legg laksefileter i en ildfast form og bak i ovnen på 180 grader i 15-20 min.
  3. ♦ Mos en avokado sammen med gresk yoghurt, salt og pepper.
Kristine Weber http://www.kriweb.no/
IMG_9851

 

IMG_9844

Servér med sitronskive og tomatbåter for litt syrlighet. Håper det smaker!

Og litt mat til mini igjen;

Rug- og hirsegrøt med kokos og banan

IMG_0001

Grøt:
Hirsemel
Sammalt rugmel
Vann

Rør inn:
1/2 ts kokosolje
1/3 banan

Jeg prøver å innføre litt gluten for at magen skal tilpasse seg, og rug er en fin kilde synes jeg. Mini likte i hvert fall grøten godt, selv om jeg mistenker at bananen skal ha æren for det.

IMG_9997

Riktig god fredag!

4 kommentarer til “Fredagslaks og banangrøt

  1. G

    Dette så veldig godt ut 🙂 lurer på hvorfor du introduserer gluten for lille nå? Er det noen retningslinjer på når det bør introduseres?
    Takk for svar, hilsen nydiagnostisert cøliaker 🙂

  2. Anne-Cathrine

    Hei!
    Bloggen din er fantastisk å jeg leser hver dag,så tusen takk !
    Lurer på hvilken grøt som det er minst karbohydrater i?om det fins da?
    Å jeg lurer på om det er mulig å utføre ett beins hip trust hjemme eller om jeg må gjøre det på ett studio hvor jeg har tilgang til to benker?

  3. Kristine

    @G: Det sies at det er best å gjøre det mens de får morsmelk/mme, så jeg kunne faktisk ha startet enda tidligere (fra 4 mnd og oppover). 🙂

    @Anne-Cathrine: Hei! Takk for det!
    Det har jeg ikke sjekket 🙂 Havregryn/havremel er noe jeg liker godt, men om du mener skikkelig lavkarbo kan du prøve deg frem med kokosmel eller mandelmel.
    Du kan fint kjøre ett-bens hip thrust hjemme!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *