Kylling tikka masala og snøboller

Hei!

Det har vært mye søtt her i det siste, på tide med et smakfullt middagstips;

Kylling tikka masala

IMG_7701

Kylling tikka masala og snøboller
Serves 3
Write a review
Print
Ingredients
  1. 700 g kylling
  2. 1 boks hakkede tomater
  3. 2 ss tomatpuré
  4. 1/2 paprika
  5. Krydder: Curry, cummin, kardemomme, kanel, chili, ingefær og sennepspulver
  6. 4 ss gresk yoghurt
  7. 1/2 boks mager kesam
  8. 1/3 revet agurk
  9. 1/2 hvitløksfedd
Instructions
  1. ♦ Skjær kylling i terninger og stek sammen med hakkede tomater, tomatpuré og krydder. Tilsett paprika i terninger og ta pannen av plata når du rører inn gresk yoghurt.
  2. ♦ Riv en agurk og press ut saften, rør sammen med kesam og et halvt most hvitløksfedd.
Kristine Weber http://www.kriweb.no/
Oppskrift på proteinbrød finner du her (oh yes, den berømte lefsa)
IMG_7714

IMG_7706

Håper det smaker!

Og en rask dessert jeg rørte sammen;

Snøboller

IMG_7820

Oppskrift: (6 stk)
30 g vaniljeprotein
3 ss kokosmel
2 ss sukrinmelis
3-4 ss mandelmelk

Rør sammen til boller, rull i litt ekstra sukrinmelis og la de bli kalde i kjøleskap eller fryser.

IMG_7815

Enkle og søte vaniljekarameller!

IMG_7825

Ellers fikk jeg et spørsmål om hvordan jeg legger opp treningen med en liten tass på 3 måneder, og det er ikke så enkelt. Han er fortsatt ikke helt klar for å bli passet på av noen andre, ellers tenkte jeg at barnepass på gymmet er et fint alternativ om en liten stund.

Nå blir det ca 3 styrkeøkter og 1 kardioøkt i uka.

IMG_77001

Jeg kjører rygg og bein på stort sett alle styrkeøktene, men varierer tyngde og fokus annenhver gang. I tillegg kjører jeg skuldre og triceps annenhver gang på disse øktene. Øvelsene tar jeg litt på dagsform og lyst, som jeg stort sett alltid har gjort og det funker fint for meg. Når jeg begynner å bli lei eller føler at jeg trenger noen nye, så søker jeg litt på nett og finner alternative øvelser.

Jeg tror det viktigste man gjør er å ikke overanalysere treningen sin, det er ikke de små detaljene som er avgjørende, det er heller ikke mengden det kommer an på. Kvalitet vinner alltid over kvantitet. Det er muskelkontakt, samt at du gir jernet og gjør så godt du kan på hver treningsøkt.

Sist, men ikke minst: spis maten din!

6 kommentarer til “Kylling tikka masala og snøboller

  1. Tina

    Det ser kjempegodt ut som vanlig Kristine! 🙂

    Men har du gjort deg noen tanker om bruk av kylling mtp antibiotikareststente bakterier?
    Kommer du til å bruke kylling i matlagingen like hyppig som før, eller vil du fortrinnsvis velge andre proteinkilder fremover?

  2. Kristine

    @Karoline: 2-3 ts av curry og cummin, 1/2 ts chili, og 1 ts på de andre – sånn ca 🙂

    @Tina: Takk for det! Jeg kommer til å fortsette med kylling 1-2 ganger i uka. Jeg er veldig nøye med renholdet når jeg skjærer den opp, det tror jeg er veldig viktig – og ikke minst få den gjennomstekt.

    @Michelle: Takk for det! Måtte lage snøboller to dager på rad, enormt søtbehov 😆

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *