Vaniljebarer med melkesjokolade

Også kalt proteinbarer, men dette høres så mye bedre ut;

Vaniljebarer med melkesjokolade

IMG_0287

Disse ble en stor suksess her på bloggen for et par år siden, det er faktisk mitt mest leste innlegg! Og såpass fornøyd ble jeg at de fikk lov til å bli med i andre kokeboka.

Fordelen med disse er at du kan variere med smaken på proteinpulveret, det vil si vanilje, sjokolade, jordbær, cappuccino osv. Du kan også kombinere smakene, lage et ekstra lag med peanøttsmør på toppen, ha i sjokoladebiter, nøtter eller tørket frukt – mulighetene er mange.

I dag får dere en enkel versjon med vanilje;

IMG_0297

Vaniljebarer med melkesjokolade
Yields 2
Write a review
Print
Ingredients
  1. 30 g vaniljeprotein
  2. 15 g kokosmel
  3. 15 g sukrinmelis
  4. 2-3 ss vann
  5. 25 g sukkerfri melkesjokolade
Instructions
  1. Mål opp tørrvarene i en bolle og tilsett ørlite grann vann av gangen til du får en knadeig-konsistens. Form proteinbarer i ønsket størrelse og sett i fryseren mens du smelter sjokoladen i et vannbad.
  2. Vend de i sjokoladen etter et par minutter.
Kristine Weber http://www.kriweb.no/

 

IMG_0289

Du får hele 15 g protein og 130 sunne kalorier per proteinbar, og det er med sjokoladetrekket – du kan nesten ikke lage disse uten.

IMG_0294

Disse går alltid ned på høykant – at jeg aldri lærer å lage litt flere når jeg først setter igang!
De kan for øvrig fint fryses, men noe sier meg at de blir spist opp med én gang.

Nå blir det en kosestund i sofaen med lille M etter både trilletur og en styrkeøkt – logger den i morgen.

God søndag videre!

18 kommentarer til “Vaniljebarer med melkesjokolade

  1. maren

    kan jeg erstatte vaniljeprotein med noe annet? Har ikke proteinpulver. Har kokosmel, mandelmel, fiberfin, kakemikser fra funksjonellmat… vil det fungere? 🙂

  2. Kristine

    @maren: Det er dessverre vanskelig å lage proteinbarer uten proteinpulver.. du kan jo prøve deg på noen cookie dough kuler med kakemix, kokosmel og sjokoladebiter?

  3. Lin

    Har ikke prøvd disse ennå, men det skal jeg 🙂 Idag sto det stroganoffgryte og (bringe)bær-krem på menyen; begge a la Kristine 🙂 De er så gode! (Og enkle og sunne; kan det bli bedre? :mrgreen: )

    Ha en fin kveld!

  4. Armonia

    Åh, du store bounty heaven 😀 Husker disse, ja… Og nå skal jeg søren meg lage dem også – til jul! (eller neste lørdag…).
    Må skaffe meg nytt vaniljeproteinpulver da… 😉

    Psst. Vet du om soyaprotein fungerer bra?

  5. Kristine

    @Nina Bakke: Takk! Det er de også 😀

    @Lin: Åh – stroganoff er det lenge siden jeg lagde 😀 Nei, kan det bli bedre – hjemmelaget mat er best! Håper du får en fin uke ♥

    @Armonia: Til jul?! Nei nei, de må jo lages og nytes nå 😀
    Så lenge proteinpulveret ditt er god på smak så bør det fungere fint.

    @Julie @ WolfItDown: Kokosmel er et must, og den er jo så drøy som du sier – har den i lange tider 😀 Fortsatt god mandag!

  6. Sandra

    Takk for tips 🙂 Skal lage disse imorgen! 🙂 Vet du hvor mye karbohydrater og fett det er i de også? Takk for svar 😀

  7. Tilbaketråkk: Mat på farten | Mat for muskler

  8. Tilbaketråkk: Ukemeny fra mat for muskler

  9. Tilbaketråkk: Alt du trenger for å lage egne proteinbarer | Sunnere Livsstil

  10. Tilbaketråkk: 4 proteinrike desserter | Sunnere Livsstil

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *