Sunne, søte sjokolademuffins

Hei!

Da var vi halvveis til helg allerede!

I dag får dere disse godbitene servert;

Sjokolademuffins

/Inneholder sponsorlinker

IMG_0231

Sett de før? En god gammel klassiker fra arkivet mitt.

Sunne, søte sjokolademuffins
Yields 5
Write a review
Print
Ingredients
  1. 2 egg
  2. 2 ss kesam
  3. 30 g sukrin gold
  4. 20 g mandelmel
  5. 20 g sjokoladeprotein
  6. 1 toppet ss kakao
  7. 1 ss yaconsirup (eller honning)
  8. en klype salt
Instructions
  1. Skill eggene i to separate boller, pisk plommene sammen med kesam, sukrin gold og sirup. Tilsett deretter mandelmel, proteinpulver, kakao, og en klype salt – pisk sammen til en seig røre. Stivpisk eggehvitene til de er helt stive og vend forsiktig inn i sjokoladerøra med en skje/slikkepott.
  2. Fyll opp i muffinsformer og stek på 175 grader i ca 12 min.
Kristine Weber http://www.kriweb.no/
IMG_0239

Jeg fikk 9 muffins, og innhold per stk:
Kcal: 40
Protein: 5 g
Karb: 1,1 g
Fett: 1,7 g

Som glasur har man flere muligheter som for eksempel philadelphia sjokolade som jeg har brukt, kokoskrem eller gresk yoghurt med kakao og søtning, eventuelt smeltet sukkerfri sjokolade.

IMG_0229

Ikke at man trenger en gyldig grunn for å spise sunn bakst, men det er tross alt lillelørdag!

Og dessuten – hele 5 gram protein i én!

IMG_0245

Ellers får lille M vitamin D dråper for barn hver dag, vi prøvde med tran og det ble med den ene gangen for å si det sånn.. Fort inn, enda fortere ut igjen. Jeg er oppvokst med en diger spiseskje tran hver dag, så jeg er blitt herda.

Denne er imidlertid litt enklere og bedre – to dråper i et glass vann hver morgen. Det skal tas i alle R-måneder, så det er bare å fortsette helt til april.

Kun kr 179 og holder til et daglig forbruk i over 2 år.

Jeg har en svett avtale med Mr.Abilica senere i dag – dørstokkmila pleier å være ekstra lang når det gjelder trening hjemme, men det er bare å hive på seg tightsen.

Ha en fin onsdag!

19 kommentarer til “Sunne, søte sjokolademuffins

  1. Yngvild

    De så utrolig gode ut! Tror nesten jeg må ta en kjapp bakerunde når jeg kommer hjem fra trening 😉
    Skal det virkelig ikke være noe hevemiddel i dem? Er det bare eggehvitene som gjør dem luftig? Jeg har en tendens til å røre stivpiskede eggehviter for mye :p

  2. Malin

    Hei Kristine!

    Jeg har fulgt bloggen din i flere år nå og har testet ut mange av oppskriftene dine. Elsker dem! Jeg har bare ett problem: jeg studerer for tiden i Polen, og er avhengig av å kunne bestille det jeg ikke handler med meg hjemmefra på utenlandske nettbutikker. Har du noen ide om hvor jeg kan få tak i proteinpulver? Og hva slags proteinpulver er det egentlig som egner seg best til bakst? 🙂

  3. Malin

    Og en ting til: har du noen gode tips til hva man kan bytte ut kesam med? Alternativene her nede er i grunn bare forskjellige typer rømme eller yoghurt føler jeg. Er så mye lettere å være sunn hjemme der man har alle mulige ting så lett tilgjengelig. :p

  4. Kristine

    @Malin: Hei! Så hyggelig – takk for det! ♥ 😀
    Jeg har dessverre bare erfaring fra x-life, men kanskje iherb har noe? Og kesam kan byttes ut med alt av proteinrik yoghurt/rømme ja – eller kanskje melk? 🙂

  5. Tilbaketråkk: Sjokolademuffins | Mat for muskler

  6. linn marie blom

    Tenkte å.prøve ut disse herlighetener, men.er det vanlig eller mager kesam.du har brukt? 😀

  7. Mari

    Hvordan lager du kokskrem ( hele oppskriften når det er glaset) og hvor mye kan man ha på en ( før der blir for mye)

    Får ikke sagt det nok: digger både deg og bloggen :mrgreen:

Det er stengt for kommentarer.