Små munnfuller

Hei dere!

Ny uke og ny kjøttfri mandag! Her har dere en reprise på en nydelig forrett eller snacks;

Auberginepizza

IMG_4192

Små minipizzaer!

IMG_4190

Jeg trodde i mange år at denne grønnsaken med det mørke skallet ikke var noe godt, men så feil kunne jeg ta! Aubergine har seilet opp som en av mine favorittgrønnsaker.

IMG_4189

 

Små munnfuller
Serves 1
Write a review
Print
Ingredients
  1. 1 aubergine
  2. 1 ss olje/sprayolje
  3. 1-2 ss tomatpuré
  4. 1-2 løkringer
  5. en neve revet ost
  6. paprikapulver, oregano, salt
Instructions
  1. Skjær aubergine i passe tykke skiver, spray litt olje over for at de skal få et sprøtt skall, salt for at de skal tørke litt ut og legg på et bakepapir. Inn i ovnen på 210 grader i 10 min først.
  2. Ha deretter på litt tomatpuré, løk, ost, paprikapulver og oregano. Etter 20 min til bør de begynne å bli ferdige.
Kristine Weber http://www.kriweb.no/

IMG_4196

Deilige små munnfuller ♥

Gårsdagens økt:
Nedtrekk
nedtrekk

Sidehev
sidehev

Fronthev
fronthev

Kabelroing
kabelro

Utfall
utfall

Cable kickbacks
cable kickback

Glute bridge
glute bridge

Beinspark
beinspark

Cable squats
cable squat

Jeg pleier å kjøre annenhver øvelse overkropp/underkropp, men denne gangen gjorde jeg meg ferdig med overkropp, deretter underkropp.

Og dette hadde jeg på meg;

06547_2XU_2XU_Compression_Tights_Dame_-_4_farger_1-checker-down

1. 2xu tights (nye farger!)
2. Röhnisch topp
3. Kari Traa bag
4. Inov8 sokker
5. Craft treningsjakke

Nye klær = motivasjon!

IMG_0015

/sponsorlinker

God mandag videre!

11 kommentarer til “Små munnfuller

  1. Kjersti

    Takk for godt tips! Leste bloggen din på bussen, og kjøpte en aubergine med meg hjem. Tok på det jeg hadde i skapet – litt jarsbergost, chevre og blåmugg , litt pizzasaus og en salamiskive på toppen. Ble helt nydelig! Mye bedre enn de «juksepizzabunnene» uten hvetemel, synes jeg.

    Ha en fortsatt fin uke med din lille mann!

  2. Jannicke

    Jeg lagde disse for litt siden og ble kjempeskuffet 🙁 Synes rett og slett ikke det var noe godt. Det var noe med at auberginen var veldig vannete og ikke noe særlig smak i og skallet var hardt og «trått» å tygge. Ble skikkelig skuffet! IKKE noe frekt ment mot deg i det hele tatt, så det må du ikke tro 🙂 Har du noe tips til meg? Tror du rett og slett jeg kan ha vært uheldig med auberginen jeg brukte? Har ikke brukt eller spist det så mye før, så vet ikke hvordan den «skal» smake.. Pluss synes generelt frukt og grønnsaker her i England ikke er like gode som i Norge 🙂

  3. Kristine

    @Nina Bakke: Det var utrolig godt! 😀

    @Lovelylillers sunne oppskrifter: Som tapas var en god idé – det har jeg ikke sett før 😀

    @Kjersti: Ah – du kjørte en med trippel ost – så godt! 😀 Bare hyggelig!
    Takk, vi koser oss ♥

    @Jannicke: Kanskje du ikke liker aubergine? Det er jo ikke alle som gjør det 😀 Skallet blir/er hardere enn «innmaten» ja, men det skal være lett å tygge. Kanskje du rett og slett ikke lot den stå inne i ovnen lenge nok? De første 10 minuttene med litt olje og salt skal tørke den ut slik at den ikke blir så vannete når fyllet skal på 😀

  4. Karin

    Kor lang tid bruker du på den treningsøkta? Eg trener og overkropp og underkropp an kvar men kor mange øvelser på rygg og skuldre må man ta pr økt for å bygge muskler?

  5. Julie @ WolfItDown

    Sååå godt dette ser ut 😀 Vet også det går an og bruke grønn squash, men om en koker aubergine mør, så er det snadder, iallefall toppet med pizzafyll, nam! Her ble det selv vegetar middag også gitt 🙂 Den kommer sikkert på bloggen om noen uker (ligger LITT etter med oppskrifter merker jeg, oops!).

    Håper du har hatt en mindre hektisk start på uken enn meg, krysser fingrene for en roligere tirsdag i morgen. Nå er det føttene opp og film på! xx

  6. Bo

    Mmmmm…aubergine er virkelig også en av mine favoritter! Jeg går aldri lei!
    Den oppskriften skal jeg teste!
    Hvordan har det gått med symfyseløsningen din etter fødsel?
    Gikk det raskt over, og er det noe du tar ekstra hensyn til nå mtp trening?
    Jeg er i uke 37, og har fått symfyseløsning, nå-noe som gjør at jeg knapt kan gå.
    Utrolig frustrerende!
    Jeg håper bare inderlig at det går raskt over etter fødsel. Vet jo at det er individuelt, men lurer bare på hvordan du opplevde det? Jeg tar det veldig med ro nå-jeg har ikke noe valg akkurat. Men er veldig bekymret for at dette skal bli noe som vedvarer lenge etter fødsel.
    Jeg vet jo at det er det for noen, og det er min største skrekk! Gjorde du noe kunne holde symfyseløsningen i sjakk under graviditeten?

  7. Cathrine

    Hei Kristine 🙂

    Lurte på om du spiste questbarer når du var gravid?:) Jeg bruker proteinpulver i diverse bakst mens jeg er gravid. Klarer ikke helt finne ut hva det sies om barer som tilskudd 🙂

    Takk for svar! 😀

  8. Kristine

    @Karin: Jeg bruker ca 45 min på styrkeøktene mine, har ikke lange pauser mellom settene – skikkelig duracellkanin 😀 Om du skal bygge muskler så er det tyngden på vektene som har noe å si, ikke antall øvelser.

    @Linda: Takk 😀

    @Julie @ WolfItDown: Oi, uker! Da gleder jeg meg til masse godt frem mot jul 😀 Her er det hektisk hver dag føler jeg , hehe.. håper tirsdagen var litt roligere for deg!

    @Bo: Da må du prøve denne! 😀
    Det var nesten borte like etter fødsel faktisk! Jeg kjenner det fortsatt innimellom – spesielt på øvelser som innebærer at jeg står på ett bein (utfall m.m), men det er uansett ikke i nærheten av hvordan det var da jeg var gravid. Jeg sleit veldig mot slutten, karret meg ut på gåturer, men måtte ta det annenhver dag for å komme meg igjen. Noe annen trening klarte jeg ikke, og det er viktig at du ikke presser deg unødig. Masse lykke til videre, det blir bedre når mini er ute ♥

    @Cathrine: Hei! Ja, det gjorde jeg. Det er liten forskjell på innholdet angående søtning når det gjelder pulver og barer, så spiser du det ene kan du like gjerne spise det andre. Alt med måte tenker jeg!
    Lykke til videre 😀

Det er stengt for kommentarer.