Treningssnakk og fiskekaker

Det er vondt å kjenne at styrken og kondisjonen er redusert, men det er godt å kjenne på endorfinene etter en tung styrkeøkt igjen. Jeg er endelig tilbake på gymmet, og selv om jeg trives med hjemmeøkter synes jeg det er mye enklere å pushe meg selv og trene tungt med skikkelige vekter der.

Jeg startet med gåturer en ukes tid etter fødsel, hjemmetrening etter 4 uker, og nå full styrke etter 6 uker. Det er ikke noe fasit, men det var det riktige for min del. Jeg er fortsatt ganske forsiktig på enkelt øvelser, og tar det i sakte men sikkert tempo. Og turer kjemper jeg meg til hver dag, lille M begynner heldigvis så smått å skjønne at det ikke er så aller verst å ligge der.

IMG_6829

Her er de siste to øktene mine;

Økt 1:
Liggende sidehev
Stående sidehev
Tricepspress over hodet
Kabelroing
Rumenske markløft
Nedtrekk
Cable kickback
Benspark
Cable squats

Økt 2:
Stående sidehev
Kabelroing
Rumenske markløft
Ett-bens strakmark
Nedtrekk
Beinpress
Cable squats
Glute ham raises
Planken

Et par øvelser går igjen, både fordi de er favoritter og fordi jeg er trygg på dem. Snart blir det litt flere og nye utfordringer. Jeg må bli bedre i bekkenet og halebeinet først – for ja, ting forflytter seg faktisk med vakuum under fødsel.

IMG_7200-side
Tights og topp fra Better Bodies   //   crossfitsko fra Reebok.

Det var mange av dere som synes det var fint at jeg linket til bilder av øvelsene, si ifra om det fortsatt er et ønske.

Etter trening er det greit med noe rask og enkelt, så her har dere ferdigkjøpte fiskekaker med 80% fisk og soppstuing;

IMG_9988

♦ En stor salat i bunnen – lag gjerne ekstra når du først lager salat slik at det er enkelt å forsyne seg dagen derpå.

♦ Et par fiskekaker med 80 % fisk – skal du først velge ferdiglaget så velg selvfølgelig de med mest fisk.

♦ Aromasopp stekt i panne med litt salt og pepper, og rørt med gresk yoghurt.

IMG_9990

Og ja, litt ketchup og sennep på.. jeg må alltid ha det.

Har du meldt deg på nyhetsbrevet mitt oppe til høyre på siden her?

Nå skal jeg snart forhøre meg med om hva slags VIP-tilbud jeg kan tilby dere.

Kommer tilbake senere med noen mørke sjokoladekjeks – god onsdag så lenge!

7 kommentarer til “Treningssnakk og fiskekaker

  1. Kristine

    Hei! Jeg tenker det samme som deg ang oppstart av trening etter fødselen. Lurer på om det er noen øvelser du IKKE tar nå?

  2. Hilde

    Har du bæresele/sjal til gutten din? Der vil han sikkert trives på tur 🙂 Jeg fulgte omtrent samme plan som deg etter fødsel og det gikk kjempefint, men måtte vente en god stund med knebøy o.l. for bekkenet sin del.

  3. Hanne

    Først av alt: Auuuu 😯 Krysser og kniper det som er her jeg sitter, hjelp så vondt det høres ut (vakuum).
    Veldig glad for at du likevel kan trene allerede nå, og som jeg har sagt/skrevet før, så tror jeg nok at den alenetiden må gjøre veldig godt nå som du har en ny sjef hjemme 😀
    Det fine med å starte på an igjen er at formen/styrken garantert blir bedre og bedre for hver økt!
    Kos deg med treningen 😀

  4. Kristin

    Hei!
    Eg syntest det er veldig fint når du linka bilde til øvelsane. Litt lettare å henge med 😀

  5. Kristine

    @Kristine: Ja, knebøy og bulgarske utfall er dessverre øvelser som jeg må vente med på grunn av bekken/halebein.

    @Hilde: Ja, hadde aldri klart meg uten! Bæreselen er med som back-up plan på trilleturene 😀

    @Hanne: Det er helt forferdelig 😯 Egentiden er gull verdt – jeg trenger den timen et par ganger i uka kjenner jeg. Takk for det! 😀

    @Kristin: Oki, det er notert 😀

  6. Julie @ WolfItDown

    Hahah lo når jeg leste din lille guilty-pleasure kommentar om ketchup og sennep – men skjønner deg godt. Husker jeg hadde heeeelt dilla på fiskepinner med ketchup da jeg var yngre (dette må mekkes hjemme snarest!).

    Syns det er utrolig bra og se at du ga deg sekv tid før du begynte og presse deg selv etter fødselen, det er viktig og følge magefølelsen, og ikke tenke hva som er forventet. Gikk selv uten trening i tre måneder, og bare det reduserte kondisen min, uten og bringe liv til verden. Men tredje økt etter pause nå, og det gikk fint, er kondisjonstrening jeg gjør, bare for og opprettholde en noenlunde god form 🙂

    Beklager lang kommentar, er en stund siden jeg har skrevet så mye nå! Men setter like stor pris på bloggen din (om ikke mer!) nå, som da jeg gjorde når jeg først oppdaget den 🙂 xx

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *