Bananpizza

Hei!

Ny uke, mandag og en kjøttfri rett!

I dag får dere noe dere kan spise som et lite mellommåltid, kvelds eller dessert;

Bananpizza

IMG_7119

Bananpizza
Serves 1
Write a review
Print
Ingredients
  1. 2 lomper
  2. 1 stor banan
  3. 2 ts sukrin gold
  4. 1 ts kardemomme
Kristine Weber http://www.kriweb.no/
Oppskrift: (1 porsjon)
2 lomper
1 stor banan
2 ts sukrin gold
1 ts kardemomme

Legg to lomper på et bakepapir, strø sukrin gold over, legg over skivet banan og dryss litt kardemomme over til slutt. Bak i ovnen på 180 grader i 8-10 min.

IMG_7122

Brett den sammen og nyt – det er utrolig godt!
Bananen minner om banos – noen som husker det klissete 90-talls pålegget?

For en annen vri kan du lage pizzaen din som en innbakt enchiladas, bare brett lompen med bananene i før den går i ovnen.

IMG_7117

Servér med et dryss sukrinmelis over.

Du kan fint variere lompepizzaen din med annen frukt som for eksempel eple eller pære også.

IMG_7126

Håper det smaker!

Og ikke glem at litt hverdagsaktivitet er bedre enn ingenting!

IMG_7012-side

IMG_7002_2

Topp: kr 314 (førpris kr 449)

Tights: kr 329 (førpris kr 549)

/reklame for som kjører i gang et såkalt mid season sale der du får mange bestselgere for opptil 75% billigere her. Det varer i en uke fremover.

Tightsen er for øvrig utrolig behagelig å ha på seg når man sitter godt plantet i sofaen og.

IMG_7000_2

Ha en sprek mandag!

15 kommentarer til “Bananpizza

  1. Michelle

    Det der er så enkelt, MEN så utrooolig godt!!! 😀 😀 Elsker alt med banan på!
    hvordan går det med mamma rollen? Kan tenke meg det er en helt ny tilværelse nå med han lille i hus! Håper dere koser dere , hele familien <3 God mandag

  2. Sara

    Hei 🙂 vil du si at dette er en fullverdig middag? 2 lomper og en banan??? Håper ingen blir mette av det, jeg ville heller skrevet en søt liten dessert :p

  3. Kristine

    @Julie @ WolfItDown: Mm, ja! Vaniljeis til 😀

    @Nina Bakke: Takk for det! En artig vri på lomper 😀

    @Michelle: Da er jeg helt sikker på at du vil like dette! 😀 Det går bra – blir mer og bedre kjent med lille M for hver dag som går, så alt er ikke like altoppslukende og skremmende lengre. Men det er både verdens tøffeste og beste jobb ♥
    God mandag til deg og!

    @lene: Den er nok ganske normal i str, men jeg ville ikke ha den helt stram så jeg valgte str M 😀

    @Lovelylillers sunne oppskrifter: Banan på vanlig pizza er superdigg, og denne dessertversjonen var ikke så verst den heller 😀

  4. Aina

    Jeg synes det er kjempefint at både du og flere andre fitnessblogger hiver dere på kjøttfri mandag bølgen 🙂 For noen år siden var det alt for stort fokus på at man måtte dytte i seg mest mulig kjøtt for å få proteiner, gjerne en hel pakke karbonadedeig eller tre kyllingfileter pr måltid.

    Det jeg savner litt på bloggen din (og forøvrig på flere av de andre «fitnessbloggene») er proteinrike vegetaroppskrifter. Jeg er selv tilnærmet lik vegeterianer (jeg lager kun vegetarmat, men spiser det jeg blir servert uansett om det nå er kjøtt eller fisk når jeg er på besøk), og jeg er opptatt av at maten skal være mettende og proteinrik. Det er null problemer å lage proteinrik vegetarisk middagsmat. Bønner, linser, grove kornprodukter, soya (enten i form av tofu, tempeh eller tvp (veldig billig på iherb)), gir masse proteiner og fiber, og bidrar i tillegg til at maten får et snev av umami, som gjør at den oppleves som mer mettende og «ordenltig» middagsmat enn rene grønnsaksretter. Man kan selvsagt kjøpe Quorn og tilsvarende dyre soyaprodukter også, men når man får knallgode tørkede bønner til 40 kr for 2 kg, så er det jo litt å spare på å gå for dem.

    Du er så flink til å komme opp med artige kombinasjoner og vrier på kjøtt- og fiskeretter. Det hadde vært gøy om du kunne prøvd deg på noe høyprotein bønne/linsemiddagsretter også 🙂

  5. silje

    Hei, jeg har en liten jente som er like gammel som gutten din, og her er det også mageknip og bekymringer over hva jeg spiser som kan gjøre dette verre 🙁 Hvordan går det hos dere, har du funnet ut hva lillegutt reagerer på? Jeg prøver meg også på melkefri diett, har du merket noen effekt av det? Hvor lang tid tok det evt før du merket bedring? Saaaavner også is, skyr og sjokolade! 😉

  6. Monica

    Hei!
    Hvordan ser magen din ut etter at du har fått lille herlige M?
    Du er så fin å slank igjen, litt nyskjerrig 🙂

  7. Kristine

    @Aina: Hei! Jeg har alltid hatt mange kjøttfrie dager i uka, så det er hyggelig å kunne bidra til at flere også har det 🙂 Jeg føler jo selv, som også er opptatt av at middagene er proteinrike, at de vegetariske middagene jeg lager er nettopp det. Denne bananpizzaen er som sagt ingen middag.
    Magen min er ikke superfan av bønner, så jeg bruker derfor kikerter mye mer. Jeg har brukt røde linser et par ganger, men kan snuse litt mer rundt på alternativer 🙂

    @silje: Hei! Huff, så leit 🙁
    Vet du – jeg synes egentlig ikke det har hjulpet så veldig mye å kutte ut meieriprodukter. Når jeg nå har spist litt yoghurt o.l. igjen så blir han ikke verre – det er liksom ikke noe rød tråd i det i forhold til hva jeg spiser. Det jeg føler har hjulpet er amme-te/fennikel-te + påse at han raper flere ganger i løpet av en ammerunde. Det virker nemlig som om han svelger utrolig mye luft når han spiser. Vi får også hjelp til å fikse skjevheter og låsninger i nakken og bekken, så forhåpentligvis hjelper det litt og.
    Masse lykke til <3

    @Monica: Hei! Den er flat igjen, men fortsatt litt myk liksom 😀 Og den berømmelige stripen på magen er heller ikke helt borte enda, men det tenker jeg ikke så mye over 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *