En liten onsdagsgrateng

Hei og hopp!

En av mine favoritter innen middager er grateng, med all slags godt og masse ost på toppen. Jeg startet tidlig med «grønn lasagne», og det har vært en favoritt i mange år.

Her har dere den superraske versjonen;

Grønn lasagne

IMG_4841

 

En liten onsdagsgrateng
Serves 2
Write a review
Print
Ingredients
  1. 400 g karbonadedeig
  2. 1 boks hakkede tomater
  3. paprikapulver, cummin, salt og pepper
  4. 1/3 squash
  5. en neve spinat
  6. en neve ost
Kristine Weber http://www.kriweb.no/
♦ Stek karbonadedeig med krydder og en boks hakkede tomater, la det putre noen minutter til sausen/væsken er redusert.

♦ Skjær squash i skiver/strimler og legg lagvis med kjøttsaus og spinat.

♦ En neve revet ost på toppen og inn i ovnen på 180 grader i 20-25 min.

Squash avgir en del væske, så om du ønsker å unngå dette kan det være smart å tørke de ut med litt salt på et tørkepapir først – samt unngå å bruke kjernen i midten.

Du kan også bruke aubergine om du ønsker, gi den gjerne litt oppvarming i panne før du har den i gratengen.

IMG_4847

Håper det smaker!

Jeg dro på trening etter et besøk på helsestasjonen i dag, når jeg først var i nærheten liksom. Jeg har ikke akkurat løpt ned dørene der i det siste, har holdt meg til hjemmetrening og gåturer. Da jeg allikevel skulle innom for å fryse medlemskapet en liten stund, så tok jeg meg en økt;

Rumenske markløft
Militærpress
Kabelroing
Cable squats
Beinspark
Sidehev
Fremoverbøyd sidehev

I Better Bodies-nyheter fra topp til tå, det var mest behagelig i dag.

bilde (4)

/annonselenker
92296_Better_Bodies_V-neck_Slub_Tee_3
(Trykk på bildene for å komme direkte til produktet)
99514_Better_Bodies_Shaped_Sweatpant_1

Nå kjenner jeg at det river godt i bekkenet, så resten av dagen må forbigå i sitte-/liggemodus. Sånn er det stort sett alltid etter at jeg har vært i aktivitet, men ikke søren om jeg gir meg. Symfyseløsning har vært den største nedturen i dette svangerskapet – men nå er det ikke mange dagene igjen.

Håper dere har en fin onsdag!

13 kommentarer til “En liten onsdagsgrateng

  1. Veronica

    Fytti katta så sprek og fin! Hold ut, ikke lenge igjen nå. Kan jeg spørre; hvor lenge fryser du medlemskapet ditt? Lurer på å gjøre det samme her…

  2. Kristine

    @Veronica: Takk for det ♥
    Jeg var litt usikker, men bestemte meg for å ta litt lengre tid enn planlagt – altså 12 uker. Jeg kan alltids «bryte» frysingen før om jeg vil, men noe sier meg at hjemmetrening og gåturer vil stå på planen de første ukene uansett. Det er vanskelig å vite nå hvordan fødsel og tiden etterpå vil bli 🙂

  3. Kristin

    Så nettopp promovideoen til den kommende videoboka di. Vil bare si at den var veldig bra. Forklarer godt, fint design og behagelig musikk. Tipptopp!

  4. Veronica

    Kommer nok til å gjøre akkurat samme selv. Jeg ser for meg at trilleturer og litt hjemmegymnastikk holder i lange baner den første tiden. Som deg har jeg jo ikke akkurat flydd ned dørene der i det siste, så bør vel ikke ha ambisjoner om å gjøre det i ukene etter heller 😆

  5. Michelle

    nam nam nam!!! ja, det der er kjempe godt!!! 😀 du er jaggu meg en sprek dame, stå på!! det nærmer seg veldig til du får møte han! <3 blir spennende!

  6. Kristine

    @Kristin: Tusen takk, så hyggelig å høre! Nå er det ikke så lenge til den blir lagt ut for salg 😀

    @Julie @ WolfItDown: Tusen takk i like måte ♥ Klem

    @Veronica: Det er nettopp det, greit å ikke ha noe (tids)press hengende over seg – baby først, trening etterpå 😀

    @Michelle: Takk for det! Jaa, er så spent 😀

    @Anette: Veldig godt, som sagt også med aubergine, brokkoli, blomkål eller andre grønnsaker. Håper det smaker 😀

  7. Line

    Så fiiin du er !! 🙂 Flott baby-mage :)) Lykke til med det nært forestående..livets under <3

Det er stengt for kommentarer.