Kyllingsalat og en typisk treningsuke som gravid

Vi leker nemlig ikke lunsj noen ganger, dette er en stor og smakfull rett som holder deg mett helt til middag;

Kyllingsalat med ananas, cashewnøtter og omelett

IMG_4364
Her finner du altså;

♦ Kylling
♦ Ananas
♦ Cashewnøtter
♦ Salat, mais, agurk, cherrytomater
♦ Gresk yoghurt med hvitløkspulver
♦ Omelett av; 1 egg, 1 ss vann, salt, pepper, cherrytomater og litt revet ost

IMG_4361

Proteinrikt, sunt, salt og litt søtt!

Ellers fikk jeg et spørsmål om hvordan en typisk treningsuke ser ut nå som jeg er gravid, og det er ikke så lett å gi et fast svar på i og med at jeg trener etter dagsformen – og den varierer hele tiden. Det gikk vel opptil fire-fem uker en periode hvor jeg ikke løftet en eneste vekt, men sånt skjer.

Det blir muligens litt feil å kalle gåturer for trening, så dette er mer en aktivitetsuke.
Men uansett, i beste fall ser den slik ut;

Skjermbilde 2014-07-08 kl. 09.11.12.jpg

Og som kjent, med blant annet kvalme og bekkenløsning, er det ikke alltid ting går etter planen – spesielt ikke når man er i sin 8.måned. Jeg sier meg fornøyd så lenge jeg får til noe i løpet av uka.

IMG_4492-side

Jeg hadde forventninger til meg selv i forhold til trening og form før jeg ble gravid, men fant fort ut at jeg måtte senke kravene og ta hensyn til kroppen og mageninjaen. Det er ikke alltid ting blir som man hadde sett for seg, men det er ingen grunn for å bli skuffet eller nedfor – så lenge man gjør så godt man kan, og det tror jeg de aller fleste som bygger en liten minikropp inni seg gjør. Alt til sin tid!

Jeg er bare så lykkelig for at jeg i det hele tatt er der jeg er nå, ikke alle er like heldige.

God tirsdag alle sammen ♥

7 kommentarer til “Kyllingsalat og en typisk treningsuke som gravid

  1. Julie @ WolfItDown

    Salaten var lekker altså, humret da jeg leste at vi «ikke leker lunsj» ^ ^

    Syns du er overraskende sprek for og være så langt inn i siste semester som du er, jeg er vant til at de som er gravie ikke kan være veldig aktive i tillegg til alt det dagligdagse. Men gåturer er da trening det også, om ikke på samme nivå 🙂 Kommer til og bli like sterk som Skippern han der skjønne mageninjaen din <3

  2. Linda Marie Stuhaug

    Vakker og flott du er – gravidmagen kler deg virkelig!
    Kjekt å lese litt om korleis du trener no som du er såpass langt på vei. Du er flink og sprek, det er ingen tvil om 🙂 Håper du får en strålande veke vidare!

  3. Elisabeth Vega

    For en fargerik og god lunch!! Synes det er veldig interresant å lese om hvordan treningen din går, når du er gravid! Synes du er veldig flink, selvom du avogtil kanskje ikke får til styrkeøkter, men uansett, litt er myyye bedre enn ingenting. Du inspirerer! Og flott er du også!! Like nydelig som alltid :mrgreen:
    Håper du har hatt en super tirsdag!

  4. frk k

    Sprek er du syns nå jeg 🙂 takk for at du ALLTID tar deg tid å svare leserene din 🙂 Gleder meg til å følge deg vidre 😆

  5. Lena Ludvigsen

    ååh. ananas og kylling er for godt sammen 😀
    Regner med ninjaen har egne treningsøkter ganske ofte om dagen, da er det forståelig at du må legge litt opp etter han 😀 Nå nærmer det seg fort <3

  6. Kristine

    @Julie @ WolfItDown: 😆
    Så lenge jeg klarer å bevege meg noe så sier jeg meg fornøyd akkurat nå kjenner jeg, kroppsbyggingen er ikke bare bare 😉
    Takk – satser på han blir en sterk liten tøffing ♥

    @Linda Marie Stuhaug: Åh så koselig søte deg, takk ♥ Ha en super uke videre!

    @Elisabeth Vega: Tusen takk!! Håper dere har fint vær i Haugesund, ha en strålende dag!

    @frk k: Bare hyggelig det! 😀

    @Lena Ludvigsen: Ja, det utrolig godt – og med noen salte cashewnøtter, yum!
    Han bestemmer ♥ Ja, virkelig.. tiden flyr, men samtidig ikke.

  7. Tilbaketråkk: Babysnakk | Mat for muskler

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *