Sunne sjokolademuffins og en super økt

Inneholder adlinker

Hei dere!

Noen flere som gleder seg til å ha fri i morgen eller? Woop, woop!

Det er jo lillelørdag, så jeg tenkte jeg skulle servere dere dette i dag;

Sunne sjokolademuffins

IMG_1176

Små burugler?

Disse lagde jeg på søndag da vi feiret bursdagen min, som for øvrig kom litt brått på meg, så en ferdigmiks stående i skapet er absolutt smart å ha.

IMG_1178

 

Sunne sjokolademuffins og en super økt
Serves 1
Write a review
Print
Ingredients
  1. 1 pakke sunn sjokoladekakemiks
  2. 3 egg
  3. 2 dl mager kesam
  4. 2 dl vann
Kristine Weber http://www.kriweb.no/
Oppskrift:
1 pakke sunn sjokoladekakemiks
3 egg
2 dl mager kesam
2 dl vann

Glasur: sukkerfri nugatti
Pynt: vanlig kakestrø – er jo bare smuler uansett

IMG_1173

Men om du nå ikke har denne miksen, kjøp den, og i mellomtiden kan du lage disse;

IMG_0245

Oppskrift finner du HER

Dagens styrkeøkt – ben og triceps/bryst;

Tricepspress over hodet


Pullover m/hantel


Knebøy i kabelstativ holdende i tau


Pushdown i kabelstativ


Glute ham raises


Hammercurl


Ett-bens glute bridge


Pec-deck

Liggende lårcurl på ball


Legger ved bilder i og med at flere av dere synes det var nyttig.

Fant for øvrig ut at både knebøy med tau og ett-bens glutebridge er fine alternativer nå som jeg ikke klarer å kjøre vanlige med vektstang.

IMG_1083-horz-vert

Hettegenser fra X-life og capritights fra Skins.

De kjører for øvrig et stort salg på blant annet 2xu-tightser og andre treningsklær nå.

Ellers gikk jeg en tur i skogen etter styrkeøkten, prøver å gjøre det 3-4 ganger i uka. Ikke bare gjør det godt for kropp og sjel, det har i tillegg blitt en verdifull skravlestund sammen med mamma ♥

God onsdag videre!

17 kommentarer til “Sunne sjokolademuffins og en super økt

  1. Charlotte M

    Du må hamstre sjokoladepålegget Kristine, de tar nemlig en pause i produksjonen på 1 års tid eller noe, da tagatosefabrikken skal flytte/bygges om.. allerede ikke mulig å bestille til butikkene lenger 😥

  2. Christina Weberg

    Hihi,det heter vel strengt tatt «ugler i mosen», og ikke ugler i muffinsen? :mrgreen: Er de mistenksomt gode,kanskje? :mrgreen:

  3. Iselin

    Det så sinnsykt godt ut, nam!! 🙂 «Fridagen» i morgen skal brukes til å gjøre siste innspurt med bachelor-oppgaven, men er jo deilig med fri fra jobb da i det minste! 🙂

  4. Ai.

    Siden du ikke er høygravid riktig enda, tror jeg det skal gå bra med øvelsen pull-through.
    Litt klein øvelse, men får god kontakt med glutes/hamstrings.
    Ps. unngå øyekontakt mens du gjør den :mrgreen:

  5. Kristine

    @Christina Weberg: Haha, nice one! 😉

    @Iselin: Morgendagen blir brukt til husarbeid og maling av barnerom, så ikke helt fri her heller – men godt å slippe jobb ja. Lykke til med oppgaven 😀

    @Ai.: Jeg har snust litt på den, men ikke fått meg til å prøve enda. Får man virkelig så god kontakt med den altså? Jeg får teste ut, og stirre ned i gulvet :mrgreen:

  6. Kristine

    Må bare si at du ser fantastisk ut! Men hadde du ikke sagt du var gravid, så hadde jeg aldri gjettet det! Hvertfall ikke så langt på vei 😉 Sånn er det når man er i god form og godt trent, da syns ikke magen så godt for andre om man ikke har trange klær. Du må ta noen bilder fra siden så får vi se den flotte magen din! Syns det er kjempestas å følge med nå som du venter en liten en 😛

  7. Anna

    Hei 🙂 Så godt å se andre som også trener mye i graviditeten. Er selv gravid med nr.2. Snart i tredje trimester. Takk for inspirasjon til øvelser!!! Må være litt kreativ med en voksende mage. Supert med bilder på øvelsene.

  8. Kristine

    Spør fordi jeg selv er gravid: er det noen grunn til at du har kuttet knebøy med vektstang? Hva med øvelser der du ligger på rygg? 🙂 Er det noen øvelser du har hørt man ikke burde gjøre?

  9. Julie @ WolfItDown

    Mmm, godt og ha nødproviant i kjøkkenskapet når feiringer kommer brått på ja, men så ser din oppskrift under kjempegod ut også!

    Lurte på en ting når det gjelder oppvarming. Du er så flink og skrive om forskjellige treningsøkter, men er det mulig og kanskje komme med litt tips til lett oppvarming for armer, ben og rygg? Har nylig funnet ut at squats er litt «hit and miss» for meg, da det ser ut til og trigge betennelse i ene akillesen, men er ikke sikker på hvordan jeg kan forebygge dette. Regner med det ikke er mye som skal til!

    Er dessverre på jobb i dag gitt, men i morgen har jeg tatt meg fri for da skal jeg flytte! Ikke lange veien, bare ti minutters gange eller så, men allikevel må ting flyttes, og hele rommet mitt har blitt et stort pappeske-fort! Haha, nyyyyt første mai! xx

  10. Elisabeth Vega

    Kjøpte nettopp denne kakemixen, wihu!! Digget muffinsene dine, de var søte 😀 Liker at du viser bilder av øvelsene du har tatt, veldig genialt!!

  11. Kristine

    @Silje M: Takk for det! Hadde en super dag 😀

    @Kristine: Så hyggelig! Ja, da så du et par bedre magebilder litt lengre ned på siden her 😉

    @Anna: Så flink du er! Det er godt å trene synes jeg, spesielt når det er det man er vant til fra før. Jeg er veldig glad for at formen endelig er bra igjen til det!
    Man blir kreativ med større mage, men ingenting er umulig 😀

    @Michelle: De ble borte på 1-2-3 :mrgreen:

    @M: Så bra!
    Ja, hadde en veldig fin dag – takk 😀

    @Kristine: Jeg synes det gir et ubehagelig press nedover bekkenet og symfysen, godt mulig jeg ikke hadde kjent det om jeg hadde kjørt litt lettere – men jeg valgte heller å finne andre øvelser 😀
    Jeg har ikke lest så mye, prøver bare å følge kroppen og hva den orker/vil.

    @Julie @ WolfItDown: Jeg kjører som regel ett sett med 12-15 veldig lette repetisjoner på den samme øvelsen jeg skal kjøre før jeg setter igang. Jeg trenger liksom ikke mer enn det 🙄
    Kos deg med fridag og lykke til med flytting!

    @Karoline: Heisann! Jeg er sponset av x-life, og kan bare gå god for de da de er de eneste jeg har testet proteinpulver fra 😀

    @Elisabeth Vega: Nam, kos deg med muffins etterhvert 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *