Søtt og salt

Hei dere!

Enkle måltider i en travel hverdag er gull verdt noen ganger, og jeg vet at det er mange som lurer på hva jeg velger i slike situasjoner. Man har alltids skyr og/eller proteinbar, men jeg foretrekker som regel litt mer mat.

Kan jeg friste med dette?

Brødskiver med bringebærsyltetøy

IMG_0860

I mine øyne blir dette et bedre måltid ved at jeg har brukt;

– lavkarbobrød
– smør
sukkerfritt syltetøy

Det vil si mindre sukker og stivelse som fører til blodsukkerstigning, samt en naturlig fettkilde som holder deg mett litt lengre. Og dessuten er det jo veldig godt da!

Eller kanskje du er mer den salte typen;

Fiskeburger med søtpotet

IMG_0870

Du trenger:
Ferdigkjøpt fiskeburger (de med 80% fisk er utrolig gode)
Sopp
Salat
Ananas
Søtpotet
Fetaost
Hvitløkskrydder, salt og pepper

Jeg pleier å ha en bolle med salat stående i kjøleskapet, det gjør det så mye enklere når man skal lage noe i farta. Ellers er det bare å;

– steke sopp og fiskeburger med litt hvitløkspulver, salt og pepper
– dele en søtpotet, stikk med gaffel, ha fetaost på, og inn i mikro på full guffe 4-5 minutter

IMG_0872

Tror det eller ei, men det er gjort på fem minutter.

Ellers har jeg crazy, pregnant catlady-versjonen som er en boks tunfisk som først deles med katten, deretter blandes med cottage cheese og ketchup. Dere skånes herved for bilder.

Dagens styrkeøkt – ben og skuldre;

Rumenske markløft


Liggende sidehev


Glute kickbacks i kabelapparat med fotstropp


Foroverbøyd sidehev (annenhver arm)


Kabelroing


Lårcurl


Stående arnoldpress

Beinpress

Leg ext.

Jeg trener relativt likt som før, men har måttet gjøre noen små endringer. Jeg følger kroppen så godt det lar seg gjøre, men enkelte øvelser har blitt småvonde så de venter jeg med. Eksempler på dette er tunge knebøy, glute bridge og hip thrust. Jeg erstatter disse med beinpress, kickbacks og glute ham raises.
Jeg kjører med de samme vektene på overkropp, men har måttet gå litt ned på underkroppen – spesielt på pressøvelsene. Men, alt i alt må jeg si treningen går bra nå!

Det viktigste er å «move weight»;

page

Ny t-skjorte fra Reebok HER

  (/adlink)

Jeg er også ivrig på gåturer og har nylig lastet ned en app for å få mer fart på yogaen – skal holde dere oppdaterte.

Nå er det kurs på agendaen – fortsatt god tirsdag!

18 tanker om “Søtt og salt

  1. avatarLinn

    Du ser strålende ut Kristine:) Nyt tiden…
    Kjøper du lavkarbobrød eller har du en god oppskrift?:))

  2. avatarTonje

    Hvordan fungerer det med PF når du er gravid? Fortsatt med første måltid i 4 tiden, eller blir du dulten tidligere nå?:)

  3. avatarpantora

    Gode forslag, nam nam!
    Inspirert av deg har jeg kjøpt en pakke «sunnere brødmiks» fra funsjonell mat. Har ikke spist vanlig brød på maaange år, men lavkarbobrød er overkommelig – og skikkelig godt! :mrgreen:

  4. avatarHanne

    Siden så mange kaller makrell i tomat for flykræsj, prøvde jeg å finne på et passende navn til tunfiskretten din..men det går ikke 😆 Du som er glad i tunfisk og salte saker burde forresten teste «ramirez» tunfisk.. Har kjøpt den på meny blant annet, synes den er så utrolig god.. Dyr, men gooood…

    – og som resten her har påpekt før meg, du er kjempeflott! Strålende og stolt mamma <3

  5. avatarElisabeth Vega

    Må si skivene så veldig gode ut 😀 Minnet meg om barndommen :mrgreen: Og du ser helt nydelig ut! Elsker den lille baby magen på deg, så utrolig vakker du er som gravid! (det er du ellers og da..) Håper du har hatt en flott dag, vakre!! 😀 Kos deg masse videre i løpet av kvelden 🙂

  6. avatarKristine

    @Tonje: Det er et veldig godt spørsmål, kan svare deg litt mer om kostholdsrutinene som gravid i et eget innlegg 😀

    @pantora: Det siste de har kommet med (uten alle disse frøene) er kjempegodt synes jeg 😀

    @Hanne: Nei, det går virkelig ikke 😆
    Kjøper du den fersk? Menyen min har ingenting dessverre 😐

    Takk ♥

    @Elisabeth Vega: Skiver er ikke bare forbeholdt barndommen, må nytes i litt sunnere versjon nå også 😀
    Så koselig, du er så god ♥ Tusen takk! Håper du får en strålende dag, og ikke minst en deilig fridag i morgen!

    @Eli: Tusen takk!! 😀

  7. avatarLinda Marie Stuhaug

    Tommel opp for 80% fiskekaker!
    Eg er heilt hekta, og spiser det fleire ganger for veka 🙂 Nydelig gode på smak og konsistens, og ikkje minst ett sunt og raskt alternativ i en hektisk kvardag.

    Håper du får en fin Onsdag, Kristine! Du stråler 🙂

  8. avatarAnne Marie

    Du ser helt fantastisk ut! 🙂
    Likte at du hadde bilde til øvelsene, ettersom det ikke alltid er like lett å vite navnene til de ulike øvelsene 🙂

  9. avatarJanicke Løken

    Fine, gravide 😀

    Jeg er ferdig med mine graviditeter, men blir fortsatt litt «misunnelig» når jeg ser fine gravidmager. Men, det får holde med to små:-)

    Hilsen Janicke

  10. avatarJulie @ WolfItDown

    Mmmmm, digg! Er ikke så mye som skal til! Selv hadde jeg knekkebrød med smør og jaaaarlsberg i morges (eneste Norske osten en får tak i her borte :P) med smør, og litt frukt attåt ^ ^
    Vet hva du mener med tunfisk på boks, ser liksom aldri så veldig delikat ut! Ellers så ble karri wok’en din og finne på bloggen min i morges. Laget den litt mer «sausete» og brukte kinesisk karri pulves istedenfor indisk, veldig godt! Hadde aldri trodd en kunne trene så mye som du gjør så langt inn i svangerskapet, imponerende! Stooor onsdagsklem til deg 🙂 x

  11. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Linda Marie Stuhaug: Enig, både den med hvit fisk og den med ørret – nydelig 😀
    Takk i like måte søta!

    @Anne Marie: Takk for det!
    Da skal jeg prøve å bli flinkere til å lete frem bilder til øvelsene.

    @Janicke Løken: Er du heeelt sikker Janicke? :mrgreen:
    Neida, tipper to små lager nok liv i leieren!

    @Julie @ WolfItDown: Oh – det er godt! I det hele tatt, får jeg smør under pålegget er jeg fornøyd 😆
    Hva er forskjellen på kinesisk og indisk karri? Nå ble jeg nysgjerrig!
    Klem tilbake

  12. avatarJulie @ WolfItDown

    Indisk karri er som regel den krydder varianten du får i dagligvarebutikken, og smaker typisk «indisk» om jeg kan si det. Kinesisk karri pulver har en mer gul farge, den er spicy men på samme tid rund i smaken, og går helt fantastisk om du blander den ut i oppkokt grønnsaksbuljong og kokosmelk 😀 Jeg bruker et merke som heter «Mayflower» men er sikker på at du kan finne det på en av nettisdene du bestiller varer fra, eller kanskje i Sverige om du ikke finner det i Norge? 🙂 Må prøves! x

  13. avatarMetta

    Takk så mye for tips om fiskekaker. De har to typer uten melk og gluten og de var så gode 😀 hurra. Her i huset er det to som ikke kan ha melk i kosten og en uten gluten så ferdige produkter er det vanskelig å få tak i. Når det er80 prosent fisk er det også så stor andel at det er super. Takk takk.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *