Kylling stroganoff og vårens favoritter

Inneholder adlinker

Dagens middagstips;

Kylling stroganoff

IMG_0002

Kylling stroganoff og vårens favoritter
Porsjoner : 2
Skrive en omtale
Skriv ut
Ingredienser
  1. 680 g kylling
  2. 2-3 ss curry paste (eller tomatpuré)
  3. 2 hvitløksfedd
  4. 1 løk
  5. 1/3 squash
  6. 10 små sjampignon
  7. 1 paprika
  8. 1/2 boks (175 g) gresk yoghurt
  9. Gurkemeie, paprikapulver, spisskummen, kanel, chili, salt, pepper
Sunnere Livsstil http://www.kriweb.no/
Skjær kylling i mindre biter og stek sammen med finhakket hvitløk, currypaste og krydder – smak til hvor sterkt du ønsker. Når kyllingen begynner å bli gjennomstekt kan du tilsette grovhakket løk og sjampignon, deretter squash og paprika et par minutter senere – de trenger kun litt oppvarming.

Sett pannen til side og rør inn gresk yoghurt.

IMG_0006

Med frisk timian på toppen.

Jeg hadde en pakke grønne mirakelnudler til, men en salat, ris eller quinoa passer også fint.
Kylling kan for øvrig byttes ut med alt ifra oksekjøtt, svin, quorn og kikerter.

Vel bekomme!

Ellers fikk jeg idéen til å plukke ut noen av mine favoritter blant vårnyhetene hos x-life av en jente som gjorde veldig inntrykk på meg på eventet vi hadde på Cappelen Damm.
Det var ikke noe spesielt som ble sagt, ei heller gjort. Jeg signerte boka hennes og vi tok et bilde sammen, men jeg kommer nok aldri til å venne meg til de øyeblikkene – det er veldig spesielt for meg.
bilde (1)

(Håper det er greit at jeg legger ut)

Det er mange som roser den kommunikasjonen jeg har med leserne mine, men noe annet hadde vært helt utenkelig.

I hvert fall – her er mine valg;

cncbar-vert

1. BCAA  – lettvint løsning for å få i seg proteiner, nå på salg.
2. Skins tights  – nyhet!
3. Kake-i-kopp  – en liten sjokoladekake på bare 1 minutt.
4. Massasjeballer  – tar de vonde triggerpunktene i skulder- og nakkeparti.
5. Sokker  – svettetransporterende og i en frisk, turkis farge.
6. Mobilbelte  – perfekt på gå- og løpeturer når du ikke har lommer, settes rundt armen.
7. T-skjorte  – nyhet fra Kari Traa i knallblå farge.
8. BB-soft pant  – nyhet!
9. Gojibær  – hold deg frisk med antioksidanter, strø over grøt og kesam.
10. Caps  – gir skygge og beskyttelse fra vårsola.

Jeg hørte for øvrig at det var den internasjonale gledesdagen i dag? Man har visst en dag for alt. Da kan vi jo alle gi en ekstra takknemlig tanke over alt vi har å glede oss over.

Jeg for min del gleder meg veldig over livet akkurat her og nå, men også over det som står på agendaen i nærmeste fremtid – blant annet tidenes roadtrip. Jeg har så vidt nevnt det for dere før, vi reiser til sørstatene i USA om litt under to uker og skal på eventyr i 15 dager, 8 stater, 440 mil.

us06pol

Jeg har fått mange gode tips fra dere, og lagt til flere fine stoppesteder – spesielt på de lengste kjøreøktene. Hovedattraksjonene blir alt ifra Universal Studios, Coca-Cola, Graceland, Space centre, bullriding (se på), plantasjer, og andre kultur- og naturopplevelser.
Om noen har flere gode forslag så kom gjerne med dem!

12 tanker om “Kylling stroganoff og vårens favoritter

  1. avatarElisabeth Vega

    MMMM kylliiing, beste som finnes :mrgreen: Det er noe jeg faktisk ikke blir lei av! SÅ GØØØYY! Jeg vil også til USA! ÅÅ det blir spennede 😀 😀 Heldig!! Ha en fortsatt fin torsdag <3

  2. avatarFantasia

    Så fint bildet 🙂
    Enig i at du har en god dialog med leserne dine 🙂
    For en spennende tur!! Det må nok jeg få gjort en gang også.

  3. avatarmetallicatrollet

    Lurer på hva jeg gjorde galt da jeg prøvde de nudlene – for først var det bare små «biter» i vannet, og etter jeg hadde fulgt instruksen på pakken var det bare en grønn slimklump igjen av alt?! ó_Ò Var det noe gæli med pakken jeg hadde, eller gjorde jeg bare noe helt feil?!

  4. avatarIda aka Bloggerfrue

    Så skjønn du er Kristine! 😀 nå blir det shopping 🙂
    Ser du anbefaler BCAA, og det er jo ingen tent liten diskusjon rundt effekten av det. Hva er dine tanker? Kun for proteinet eller flere gode sider? 🙂

  5. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Elisabeth Vega: Godt å høre at jeg kan friste deg med noe og (etter både gryte og fisk) :mrgreen: Tusen takk, det kommer til å bli såå bra! Riktig god helg!

    @Fantasia: Takk! Ja, vi har tenkt og snakket om det lenge – så nå var det på tide 😀

    @metallicatrollet: Fysj, det har jeg aldri opplevd – høres ut som det må ha vært noe galt med pakken 😐

    @Lovelylillers sunne oppskrifter: Hurra for hverdagsgleder!

    @Ida aka Bloggerfrue: 😀 ♥
    Det er sjeldent jeg anbefaler kosttilskudd annet enn vitamin D og BCAA. Førstnevnte er noe de aller fleste får i seg for lite av i vinterhalvåret, mens bcaa mener jeg passer til de som sliter med å få i seg nok mat i forbindelse med tunge treningsdager. Jeg sliter ikke akkurat med det 😉 men jeg synes det er en lettvint måte å få i seg ekstra protein på de dagene jeg trener, spesielt før trening da jeg sliter med å trene etter at jeg har spist. Jeg tror ikke det har særlig annen nytteverdi enn det (uten at jeg kjenner til diskusjonen rundt det).

    @Linn Cesilie Tovås: Jeg vet! Jeg har vært på den i L.A, og jeg gleder meg helt vilt til den i Orlando og 😀 😀

  6. avatarM

    Hei Kristine! Jeg har et spørsmål ang mat etter trening: Trener kampsport to ganger i uka og når jeg er ferdig (kl 21) er jeg som regel ikke kjempemotivert til å lage et stort måltid. Er ikke så veldig sulten heller. Holder det å spise en banan + skive m pålegg/proteinshake/yogurt, for så å legge seg? Eller burde jeg satse på mer mat?
    Ville bare si at jeg setter stor pris på det du gjør! Har PCOS og takket være dine oppskrifter har jeg klart å legge om kostholdet og spise mat med lav GI (=mindre cyster, mindre fettprosent) 😀

  7. avatarIda

    Oioi, den stroganoffen må prøves! Ris istedetfor nudler da.

    Jeg skal til USA selv i sommer, men vi skal holde oss i San Francisco-området. Jeg skal følge med på bloggen i tilfelle du skriver noe om ting man kan se rundt der 🙂

  8. avatarKristine

    @M: Hei! Det høres ut som om det er nok så lenge du blir mett og får i deg en god frokost morgenen etter. Du vil også merke det på energinivå og trening dersom du får i deg for lite, da vil fremgangen stoppe opp og du vil føle deg generelt slapp og sliten.
    Så hyggelig å høre, flink du er!

    @Ida: Det må du gjøre! 😀
    Jeg har vært i San Fransisco et par ganger, og anbefaler (selvfølgelig) golden gate bridge og pier 39.

  9. avatarHanne

    Oooh, den turen høres spennende ut! – og om bare to uker!
    Kan tenke meg du snart er ferdig med å telle dager, og over på å telle (jobb)timer? 😆

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *