Kremet quorn med søtpotetfries

Inneholder sponsorlinker

Da jeg la ut innlegget om hva dere ønsket å se mer av her, så var det flere som svarte vegetarretter. Det tar jeg til meg, og skal bli flinkere til å holde den ene dagen jeg har i uka helt vegetarisk – og ikke pescetarisk som jeg har hatt til nå, fisk får jeg spare til de andre dagene.

Når det er sagt kan jeg gledelig fortelle at Sunnere & sterkere inneholder flere vegetariske retter som gratinert aubergine, supper, bønnegryte, og ikke minst denne jeg deler med dere i dag;

Kremet quorn med søtpotetfries

05_kremetquorn_15043_dg_96018_liten
Foto: Margrethe Myhrer

Og oppskriften får dere under, hentet direkte fra boka:

kremetquorn

Det er mange som er glade for at jeg har introdusert quorn til dem, jeg har selv spist det jevnlig i over seks år. Det er også en del som fortsatt ikke helt vet hva det er, så her er en kort forklaring:

Quorn: Hovedingrediensen i disse produktene er sopp-protein. De er laget av et medlem i soppfamilien og er et vegetarisk protein som har et naturlig lavt fettinnhold. De er rike på kostfiber og har de essensielle aminosyrene som kroppen din behøver, uten kolesterol eller transfett.

Jeg finner som oftest produktene i fryseskapene i de litt større matbutikkene, eventuelt i Sverige der de har flere alternativer.

Et lite tips til dere helt til slutt – BCAA (aminosyrer).


Nå til 199 kr (førpris 299 kr)

Det høres kanskje avansert og fancy ut, men for min del er det et kosttilskudd som jeg heller tar fremfor proteinshakes. Proteinpulver liker jeg å bruke i bakst, bcaa bruker jeg som proteintilskudd innimellom.

Er du dessuten en av de som skriver til meg fortvilet over at du ikke tåler laktose/melk, soya, gluten m.m, så er dette et passende proteintilskudd å ta.

Jeg har akkurat bestilt i smaken lemon/lime selv. Du finner det her.

Dagens økt:

Intervaller: 5 – 4 – 3 – 2 – 1 min høy hastighet med 1 min (gå)pause mellom hvert drag.

IMG_0154

I Reebok fra topp til tå – TIGHTS   //   T-SKJORTE   //  CAPS

Ha en strålende, solfylt mandag videre!

12 tanker om “Kremet quorn med søtpotetfries

  1. avatarElisabeth Vega

    Har ikke smakt på quorn enda, men det ser skikkelig godt ut! Kunne også tenke meg å prøve ut BCAA 🙂 Hvorfan får du forresten søtpotetene til å bli såppas «stekte» på den fine måten?? Mine blir som regel vassne.. Utrolig fint og herlig bilde av deg <3

  2. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Elisabeth Vega: Både quorn og bcaa er smarte greier 😀
    Prøv gjerne å vende søtpotetbåtene i eggehvite neste gang, da får de en crispy og sprøere overflate!
    Takk ♥

  3. avatarmomoiro-chan (@jannemnaess)

    Jeg liker veldig godt alle oppskriftene dine på Quorn, for jeg bruker det mye selv og da er det fint med litt inspirasjon i blant 🙂

  4. avatarPantora

    Nå ble jeg glad, hehe! (for «skikkelig» vegetarmat, altså)
    Jeg lurer på om jeg bor på den eneste plassen i Norge hvor det ikke er mulig å få tak i quorn… Sukk. Jeg har smakt det en gang tidligere. Det så ut som kylling og hadde samme konsistens som kylling (synes hvertfall jeg). Jeg visste at det var quorn men siden alle sansene mine fortalte meg at dette var kylling, så klarte jeg ikke spise det. Men skulle gjerne gitt det en ny sjanse, om jeg fikk tak i det!

  5. avatarLillian

    Hei!

    Kan du ikke forklare forskjellen på proteinpulver og BCCA?
    Jeg tar nå proteinpulver, mest fordi jeg ikke får i meg nok næring i forbindelse med trening.

  6. avatarKristine

    @momoiro-chan (@jannemnaess): Koselig å høre, det kommer sikkert flere med tiden 😀

    @Pantora: De største matbutikkene er veldig hjelpsomme og bestiller om man etterspør produkter, du kan jo kanskje prøve det 🙂 Litt kyllingaktig ja, men også litt sopp/tofu synes jeg.

    @Lillian: Hei! BCAA er aminosyrer som taes rakst opp av kroppen, proteinpulver er noe av det samme, men blandet med tørket melk og søtning og taes opp noe langsommere.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *