Kikertsnacks med guacamole

Inneholder adlinker

Oi, i dag skinner sola! Hvor godt er ikke det?

Ganske passende med små, gylne boller i dag da, på denne flotte kjøttfrie mandagen.

Kikertsnacks med guacamole

IMG_9917

 

Kikertsnacks med guacamole
Skrive en omtale
Skriv ut
Ingredienser
  1. Guacamole:
  2. 1 avokado
  3. Saften av 1/2 lime
  4. Smak til med litt salt
  5. Ristede kikerter:
  6. 1/3 boks kikerter
  7. Krydder: paprikapulver, spisskummen, salt
  8. 1 ss olje
  9. Falafelboller: 
  10. 2/3 boks kikerter
  11. Krydder: paprikapulver, spisskummen, salt
  12. 1 ss olje
Sunnere Livsstil http://www.kriweb.no/
Dette passer helt ypperlig som et mellommåltid eller rett og slett som snacks. Og det beste av alt – du trenger kun 2 hovedingredienser, nemlig kikerter og avokado.

Både falafelbollene og de ristede kikertene inneholder nøyaktig de samme ingrediensene, så dette er enkelt å lage folkens!

IMG_9913

Guacamole moses sammen med en gaffel. De ristede kikertene skal være i ovnen på 210 grader i ca 35 min, og falafelbollene skal moses sammen til en deig, formes til rundinger på et bakepapir og inn i ovnen 15-20 min.

IMG_9919

Utrolig godt!

Jeg er for øvrig i Shape-up denne måneden, så her får dere altså enda en vegetarisk oppskrift hentet fra boka Sunnere & sterkere;
shapeup

Si ifra om det blir for vanskelig å lese!

Ellers, ha en super mandag videre – og god vinterferie til de heldige som har det!
.

Psst..
karitraa_hovedbanner2_950x300
Fargerikt, funksjonelt og lekkert. For nuns & knockouts.

Se alle nyhetene her!

22 tanker om “Kikertsnacks med guacamole

  1. avatarMadde

    Det der så godt ut så jeg er fristet til å overvinne kikerter-skrekken min, og prøve å smake dem :mrgreen: .

    Og du, har du noen tips til å varme opp m kettle bells. Akkurat nå har jeg verken elipsemaskin eller trimsykkel tilgjengelig…

  2. avatarCharlotte

    Kjære Kristine,
    Jeg har lenge lest bloggen din, da jeg følte den gir meg et friskere perspektiv på mat og trening. Det siste halvåret, eller kanskje mer, har jeg lest den mindre og mindre. Så da tenkte jeg at jeg kunne dele mine tanker rundt hvorfor, og kanskje spørre deg et par spørsmål om det samme.
    Har du et reflektert og gjennomtenkt forhold til hvor mye bloggen din nå baserer seg på reklame, adlinks og annen sponsorpromo? Det som jeg før opplevde som en litt alternativ og annerledes blogg, opplever jeg nå som gjennomsyret av reklame. Jeg sier ikke at du ikke skal få betalt for arbeidet du legger ned i bloggen, og bøkene din fortjener du hver en krone for. Men, jeg synes det har oppstått et enormt kjøpepress her inne, da omtrent samtlige nye innlegg har en eller flere adlinks, være det matvarer eller klær. Klærne er ofte og plassert på bunnen av et innlegg, og virker for meg totalt irrelevant for innholdet i innlegget ellers.

    Det er ikke lenger noe inspirerende å lese her inne, da jeg ikke har den kjøpekraften din reklame etterspør. Jeg er heller ikke av den oppfatning at trening og helse har med kjøpekraft å gjøre. . .

    Hva tenker du selv rundt dette, og utviklingen av bloggen din med tanke på reklame?
    Kanskje er jeg alene om å tenke slik, kanskje ikke. Kanskje skulle jeg latt være å dele dette, men jeg gjør det likevel. Håper du ikke tar det ille opp – jeg synes det ville vært spennende å høre dine tanker.

  3. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Madde: Det viktigste er at man bruker litt olje i, og eventuelt guacamole/dip så det ikke blir så tørt.
    Oppvarming med kettlebells – hva med kettlebell swings? Ellers kan man varme opp uten tilbehør også, som for eksempel burpees.

    @Charlotte: Hei!
    Hyggelig at du føler at du har hatt god nytte av bloggen min, og trist at du nå sitter med det inntrykket.
    Jeg føler at jeg har mitt på det rene når det gjelder sponsorlinker, jeg har nemlig valgt å kun ha én sponsor. Det vil si ingen kampanjer, ingen give-aways, ingen reklameord i annenhver setning, og ingen ros av produkter bare fordi jeg har fått det tilsendt.
    Jeg er også veldig nøye med å ikke ha linker i hvert innlegg. At det føles som om det er det i hvert innlegg og uten at det passer inn er kritikk jeg tar til meg, men det vil dessverre ikke være mulig for meg å drive bloggen uten. Noen misliker at jeg opplyser eller tipser om ingredienser/treningsklær, andre finner det nyttig. Det er en balanse jeg fortsatt prøver å lære meg.
    At jeg linker til boka/bøkene jeg har skrevet føler jeg sier seg selv, det trenger ingen forklaring eller forsvaring – det er tross alt mine livsverk.

  4. avatarLinda Marie Stuhaug

    Ristede kikerter er en slager her heime – men falaffelboller har eg knapt hørt om før :O
    Urtulig spennande, eg elsker kikerter og oppskrifter med det, så det skal eg absoltutt prøve 🙂

  5. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Linda Marie Stuhaug: Godt mulig falafelboller ikke er et ord :mrgreen: Det heter vel falafel og de er egentlig flatere, men jeg liker best å lage de helt runde som boller for da er de fortsatt myke i midten.
    Du må prøve ja 🙂

  6. avatarMarie

    Nå står din «ratatouille med kjøttboller» i ovnen, mens samboeren min og jeg sitter og titter inn vinuduet på ovnen for det lukter HERLIG! 😀
    NOK en gang står har vi stått i butikken mens vi googler en av oppskriftene dine for å lage oss enda en herlig og smakfull middag. Han elsker at det er «mat til muskler» og jeg elsker maten din generelt. Tusen takk for at du har forenklet min (vår) hverdag, og at vi kan kose oss hver eneste dag med god, sunn og proteinrik middag.
    DU er fantastisk.

    (ps. Jeg har aldri kjøpt noe av de produktene du reklamerer for – ser det har blitt gitt noe kritikk vedrørende reklameringen – men har kunne laget utallige middager uten å kjøpe noe ekstra.
    Du er et utrolig godt og sunt forbilde.)

    Hilsen meg (oss).

  7. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Marie: Hei Marie (+ samboer). Så deilig – jeg er helt sikker på at det vil falle i smak! 😀
    Tusen takk for veldig hyggelig tilbakemelding, og det gleder meg at dere begge liker det.

    Og jeg er veldig glad for at du ser at man ikke trenger å kjøpe noen av klestipsene jeg legger ut for å følge bloggen, eller for å lage maten jeg legger ut. De som er interesserte klikker seg inn, de som ikke er det gjør ikke det.

  8. avatarMadde

    Takk for tips om oljen bl.a 😉
    Tenker jeg prøver meg litt frem m oppvarming m forslagene :mrgreen:

    Syns forresten ikke d er så mye reklame, d er vel heller at jeg interesserer meg mer for utstyr enn for klær, så personlig ønsker jeg mer av det og mindre av klær naturlig nok. Men kjekt å få tips uansett hva 😀

  9. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Madde: Bare hyggelig 😀
    Jeg venter på en pakke fra x-life med et smart tilbehør til treningen, så det kommer. Men hyggelig å høre, det er ikke så lett å tilfredsstille alles ønsker, enten det er ingenting, klær, mat eller utstyr – men jeg er alltid åpen for forslag.

    @Linn Høyem – Bodyfitness: Anbefales på det varmeste 😀

    @Julie @ WolfItDown: Det er så godt! Jeg vurderte å ta den helt ut med hummus til dip, men tenkte at det var greit med noe litt annet 😆

  10. avatarLinn Therese

    Hei!

    Du er virkelig en stor inspirasjon 🙂
    Jeg lagde fiskegratengen din her om dagen og den var supergod!!
    Så fikk lyst til å lage flere av dine oppskrifter og lurer da på om du kunne gitt meg noen ingredienser du bruker mye som jeg kan bestille på i herb? 🙂

    Håper du har en GLAD dag 😀

  11. avatarCaroline

    Nam! Har dilla på guacamole for tiden, det er så godt! Har du prøvd å lage chips av kokebanan og dyppe oppi? Anbefales!

  12. avatarStein Arvid Lid

    Hei, har kjøpt (tørkede) kikerter nå, ser ut som om de skal ligge 12 timer i vann før de skal brukes. Gjør du dette eller steker du de «tører» i ovnen ?

    Mvh,
    Stein – Amatørkokk (og helt avhengig av 100% nøyaktige instruksjoner) 😉

  13. avatarKristine

    @Stein Arvid Lid: Hei! Jeg jukser og kjøper de på boks – altså ferdigkokt. Tørkede kikerter må bløtlegges + kokes før de skal inn i ovnen og ristes 🙂
    mvh Kristine – som skal bli flinkere til å presisere hermetikkboks når det brukes

  14. Tilbaketråkk: Quornboller med guacamole og dressing | Mat for muskler

  15. Tilbaketråkk: Gulrot- og kikertsuppe | Mat for muskler

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *