Rask og enkel fiskegrateng

Her har dere en litt utradisjonell versjon som er superrask å lage;

Fastfood fiskegrateng

IMG_0162

 

Rask og enkel fiskegrateng
Skrive en omtale
Skriv ut
Ingredienser
  1. Torsk
  2. Smør
  3. Melk
  4. Maisenna
  5. Poteter
  6. Salt, pepper, muskat og karri
Sunnere Livsstil http://www.kriweb.no/
♦ Skjær poteter i mindre biter og kok i 10 min mens du tilbereder sausen

♦ Kok opp melk med 1-2 skjeer maisenna til det tykner, smak til med salt og muskat

♦ Legg torskestykker i en ildfast form med salt, pepper og en teskje smør over. Fordel potetene rund, hell over melkesausen og krydre med karri. Inn i ovnen på 210 grader i 20 min.

IMG_0168

Ellers rekker jeg ikke å bake så mye om dagen. Mange idéer, men altfor lite tid dessverre. Satser på at det går seg til snart, så da kommer det litt mer søtsaker etter hvert.

I mellomtiden koser jeg meg med frukt, bær og proteinbarer;

IMG_0408

Mango, cantaloupe, druer, eple og blåbær.

IMG_0410

Proteinbar med hvit sjokolade – så utrolig god.

Kan kjøpes i eske eller enkeltvis her. Veldig kjekt å ha i veska når man er mye på farten.

Dagens treningsøkt;
Skulderpress
Flyes m/hantler i skråbenk
Glute ham raise
Gående utfall
Liggende lårcurl
Nedtrekk
Kickbacks med egen fotstropp

Min nye venn;

Settes fast rundt ankelen, klipses nederst i kabelapparatet, og lar deg svinge benet bakover (eller til siden) med ekstra vekt. Skånsom og fin rumpeøvelse.

Håper dere har en fin tirsdag!

9 tanker om “Rask og enkel fiskegrateng

  1. avatarCamilla

    Hei Kristine;)
    Du, den boken om styrke for jenter, kan de øvelsene gjøres hjemme? Vet du det?
    Skulle også visst hvilken helling og fart du hadde på mølla da du var nybegynner? 😉
    Takk, du inspirerer!

  2. avatarHelene Kragseth

    Hei Kristine! 🙂
    Jeg har kjøpt begge bøkene dine og er superfornøyd med oppskriftene. Jeg ser også tydelig fremgang i treningen, noe som er supermotiverende!
    Dette har ikke noe med fiskegratengen å gjøre, men jeg har et spørsmål…
    Jeg jobber i Forsvaret og er idrettsoffiser i Ramsund. Hvert år har Forsvaret en Soldataksjon. I år handler denne om kosthold og ernæring. Et problem i Forsvaret er at mange soldater sliter med å spise sunt og går gjerne opp i vekt… Det vi vil gjøre er å planlegge en dag (14.mai) med et opplegg rundt dette.
    Det jeg lurer på da, er om du har mulighet til å holde en forelesning for soldatene, og eventuelt hvor mye det vil koste?
    Håper på svar! 🙂

  3. avatarMarie Grøttum

    Hei! Er smør nødvendig her? Og hvor mye melk bruker du til sausen når du har 1-2ss maizenna?

    Et annet spørsmål: jeg lagde vafler av 4 egg + 1 eggehvitte, 40g mandelmel, 40g nøytralt proteinpulver, 1ts bakepulver, slumpet med sukrin og stevia + litt vann (0.5-1dl?) til riktig konsistens. Vaflene ble gode på smak, men fikk litt papp-aktig og kompakt konsistens. Vet du hvorfor og har du evt en løsning? 🙂

  4. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Helene Kragseth: Hei! Så bra, hyggelig å høre!
    Send meg gjerne en mail så kan vi «snakke» litt mer frem og tilbake der; kristine@kriweb.no

    @Marie Grøttum: Hei! Smør er ikke farlig, og de få kaloriene det gir for å løfte torsken i denne retten er absolutt verdt det i mine øyne. Torsk er jo så magert 😀
    Et par kopper melk kanskje, 3-4 dl?

    Det er sikkert det nøytrale proteinpulveret og vann – da blir vaflene ganske papptørre. Du må ikke være redd for å bruke fett 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *