Hjemmelaget lasagne

Hva med å lage dette i kveld?

Hjemmelaget lasagne

IMG_9987

Du trenger:
Karbonadedeig
Løk
Hvitløk
Mais
Tomatpuré
En boks hakkede tomater
Maizena
Krydder (paprikapulver, tacokrydder, cajun, oregano, chili, salt og pepper)
Fullkornspastaplater
Ost

Stek karbonadedeig med grovhakket løk, finhakket hvitløk, mais, et par skjeer tomatpuré, en boks hakkede tomater, en skje maizena rørt ut litt vann (det vil tykne kjøttsausen) og krydder.
Legg kjøttsausen lagvis med fullkornspastaplater, og topp det hele med revet ost.
Inn i ovnen på 200 grader i ca 30 min.

IMG_9996

Siden is er noe av det beste jeg vet, og dere har jo allerede to sunne iskremer i den nye boka mi;

IMG_9820

Hva er vel en helg uten is – god lørdag! ♥

12 tanker om “Hjemmelaget lasagne

  1. avatarKaja Emilie

    Hei Kristine, virkelig fornøyd med boka di…
    men har noen spørsmål til deg ang styrkeprogrammet ditt på s. 134. For det første… er disse øvelsene skrevet i rekkefølgen di burde kjøres? Og ser det er en del like øvelser, f.eks skulderpress og militærpress, hva er egentlig forskjellen? 🙂
    når du ikke skriver om det skal gjennomføres med hantler eller stang eller kabel, hva skal man gå ut i fra da?:) (f.eks utfall, franskpress, tricepspress ++)

  2. avatarMichelle

    Hei!:)
    Jeg fikk boka di i posten i går, men først i dag hadde jeg tid til å sette meg ned å se i den. Og jeg må bare si at jeg er så innmari fornøyd! Skal iallfall ha tre av dine oppskrifter inn på middagsmenyen for neste uke!
    Takk for ei super bok! 😀

  3. avatarChristina Weberg

    Du som er så glad i ting som er søtt og godt,må jo tipses om desserten min i dag :mrgreen:

    Lun sjokoladeproteinpannekake med marshmallow fluff og peanøttsmør 😯 :mrgreen: DET var godt,det!

  4. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Kaja Emilie: Ja, samme rekkefølge som det står oppført 😀 Det er forskjell på skulderpress (hantler) og militærpress (stang eller i smithmaskin) – google er genialt her.
    Da skal du gå ut ifra det du liker best, deretter bytter du på. De fleste vil velge hantler, deretter variere med stang og kabel.

    @Anine: Håper du likte den! 😀

    @Michelle: Hurra! Tusen takk 😀 😀

    @Sukkerfrie oppskrifter hos Lovelyliller.com: God helg til deg og 😀

    @Christina Weberg: Det kan jeg tenke meg :mrgreen:

  5. avatarLillian

    Hei Kristine!
    Jeg leste at det å spise fullkornspasta ikke ga noen stor helsebringende effekt – altså at det ikke er så mye sunnere enn vanlig. Hva mener du om dette? Jeg er SÅ glad i pasta!

  6. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Lillian: Det er ikke så stor forskjell fra vanlig, nei, men det er mer fiber – så det er grunn god nok til å velge fullkorn om man står mellom begge deler 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *