Jordbær- og sjokoladebarer

Hei!

Jeg fikk et spørsmål om jeg hadde laget noe raskt og lettvint med jordbærproteinpulver, så her har dere en liten reprise;

Jordbær- og sjokoladebarer

sjokojordbær

Og inni ser de slik ut;

sjokojordbær

Hey – en dobbel proteinbar!

Jordbær- og sjokoladebarer
Skrive en omtale
Skriv ut
Ingredienser
  1. 30 g jordbærprotein
  2. 15 g kokosmel
  3. 1-2 ss sukrin gold
  4. 3-4 ss vann
Sunnere Livsstil http://www.kriweb.no/
Og denne oppskriften lager du da altså for sjokolade også, da bytter du bare ut jordbærprotein med sjokoladeprotein – og tilsetter eventuelt en teskje kakao.

sjokojordbær

Når du har begge versjonene klare så lager du to smale barer tett inntil hverandre, pakker inn i plastfolie/alu.folie og legger i fryseren en liten halvtimes tid – da blir de nemlig enklere å dyppe i sjokoladetrekket.

sjokojordbær

Smelt mørk, sukkerfri sjokolade og ha over barene.

sjokojordbær

Kom gjerne med flere lettvinte godbiter med jordbærprotein!

16 tanker om “Jordbær- og sjokoladebarer

  1. avatarPantora

    Hehe, nice touch med kakestrøsselet! :mrgreen:
    Forresten, jeg tenker på å bestille erteproteinpulveret med sjokoladesmak fra x-life, har du smakt det?

  2. avatarSally

    Hei Kristine, jeg blir veldig inspirert av oppskriftene dine til å lage mat sjølv ( vurderer å kjøpe din bok)! Jeg har et par spørsmål som jeg håper du kan svare meg på 🙂 Det blir vanligvis en del sjokolade i desserter du legger ut. Selvom det er alltid snakk om sukkerfri/sunnsjokolade, så blir jeg forvirret av om man skal egentlig spise så mye om man er interessert i å gå ned i vekt, flere kilo? Altså som slike proteinbarer over i dette innlegget, kan man innta de daglig? Evt hva utgjør en dagligporsjon ? Også lurer jeg på holdbrheten av disse barene? Og hvordan de skal oppbevares? Kjølige, eller romtemeratur er greit? Jeg har et daglig kcaloriinntak på ca 1200/1300 kcal? Hvordan bør jeg fordele sukker, fett og proteiner mengdene?( Jeg ønsker å gå ned i vekt+ bevare muskler)

  3. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Pantora: Takker :mrgreen:
    Ja, men jeg kan ikke si at det falt sånn veldig i smak men – kanskje bare jeg som foretrekker myseprotein.

    @Sally: Hei! Det er stort sett barer/kuler som får et sjokoladetrekk, man kan lage ganske mye annet godt uten om man ønsker det 🙂
    Å gå ned i vekt/fettprosent handler om et enkelt regnestykke med kalorier inn – kalorier ut, altså hvor mye man spiser i forhold til hvor aktiv man er. Man kan derfor fint spise proteinrik bakst (med sjokolade eller ei) daglig så lenge man ikke overstiger det man trenger den dagen.
    Proteinbarene holder seg en ukes tid kjølig og i lukket boks.
    Med et daglig kaloriinntak på så lite betyr det at du spiser mindre enn konkurranseutøvere, jeg tror jeg ville ha revurdert det opplegget om du ønsker å bevare muskelmassen 😐

  4. avatarKarna

    Jeg kjøpte boken din med en gang den kom ut, har fulgt bloggen din siden 2011 og blir alltid dødsinspirert av deg! Dette har jo selvfølgelig resultert i at jeg har prøvd meg på en del av oppskriftene dine, noen mer vellykkede enn andre. Smeltet feks noen silikonformer i ovnen her om dagen, de var egentlig til isbiter, men jeg tenkte at det skulle gå bra, ops.. Det jeg sliter mest med er denne eggehvitten.. Ja, den blir jo stiv, men for det første tar det utrolig lang tid, og for det andre blir den myk igjen når jeg blander inn noe.. Prøvde meg på kokkosbollene dine, de var fine helt til jeg skulle ha i gelatinen.. Et annet problem jeg har er disse proteinbarene dine. Sikler på dem hver eneste gang du legger dem ut, og lets be honest, det er ikke sjeldent 😛 Jeg MÅ greie å lage disse, hvis ikke kommer det til å klikke for meg! Du kunne ikke laget en liten video på det? Eneste andre alternativ er at du slutter jobben din for å bli min personlige kokk.

  5. avatarAmalie

    Sier det hele tiden; barene dine er supergode! :mrgreen:
    Har ikke prøvd med jordbærsmak, men tenker det kan være kjempegodt i jordbærsorbet, proteinfluff, i krem på pavlova elns. Shit, nå fikk jeg lyst til å teste! 😯

  6. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Therese: Oi, se der ja – takk for opplysningen, da er det bestilt 😀

    @Karna: Haha, jeg har også smeltet noe emballasje på en ny ildfast form jeg kjøpte 🙄
    Eggehvitene – håper du ikke pisker for hånd? Det går ganske kjapt med el-visp. Ellers bør man ikke ha i for mye tørrvare, og sukrinmelis, eventuelt proteinpulver, bør has i litt etter litt for å ikke «drepe» luftboblene.
    Angående proteinbarene så tipper jeg at deigen din blir for klissete? Mitt råd er å tenke på deigen som en smuldredeig. Du skal ha i 2-3 ss væske av gangen og røre rundt til du får en slags smuldredeig, for når du da begynner å kna med hendene så blir den helt passe.
    Om du fortsatt ikke får det til etter et forsøk eller to til, så får jeg komme med video 😉

    @Viktoria: Bare hyggelig ♥ 😀

    @Amalie: Takk, takk! 😀 Haha, bare å sette igang!

  7. avatarPantora

    På grunn av smak eller konsistens? Jeg tåler ikke melk og ble så glad da jeg fant erteproteinpulver med sjokoladesmak, men dersom det ikke smaker godt, eller smaker kunstig, er jo litt av poenget borte. Bestilte erteprotein med vanilje og toffee fra iherb men den hadde en veldig dominerende og kunstig smak, og vil nok ikke gjøre seg i noen av de oppskriftene du legger ut.

  8. avatarElisabeth Vega

    Disse så ut som mini sjokoladekaker! Jaffal slik som min mor lager sjokoladekake 😀 Ser søte og gode ut!

  9. avatarKjetil

    Hei, jeg laget sjokoladebaren din i går (lik som oppskrift, men uten jordbær), wow den ble fantastisk og jeg har servert til kollegaer på jobb i dag (også til de som ikke er glad i trening/kosthold) alle ville ha mer:)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *