Proteinsjakk

Jeg slipper bomben med en gang – dagens sjakkruter er proteinbarene.
There, I said it.

«Sjakkruter»
IMG_0005

Men, de ser litt ut som sjakkruter på avstand da. Og de er veldig gode.

IMG_0015

Oppskriften holder til to pølser, du må derfor lage denne dobbelt. Du skal ha fire pølser totalt – to med sjokolade, og to med vanilje.

Proteinsjakk
Stk : 2
Skrive en omtale
Skriv ut
Ingredienser
  1. 30 g sjokoladeprotein
  2. 15 g kokosmel
  3. 20 g sukrin gold
  4. 1 ts kakao (valgfritt)
  5. 3-4 ss melk
Sunnere Livsstil http://www.kriweb.no/
Rull/form til to lange pølser og sett kjølig mens du lager en batch til.

Du følger altså oppskriften på lik linje som sjokolade, men bytter ut sjokoladeprotein med vaniljeprotein og kutter kakao – og jeg valgte sukrinmelis i stedet for sukrin gold, bare en smaksak.

IMG_0008

Press de fire pølsene sammen og skjær i skiver. Ha gjerne smeltet sjokolade, kokosstrø eller annet godt over.
Jeg lagde meg like gjerne en stor sjokoladepynt når jeg først var i gang;

IMG_9999

Jeg har for øvrig laget noen ordentlige småkaker også som jeg deler med dere i løpet av uka!

IMG_8857-horz1Ellers så dagens treningsøkt slik ut;

Knebøy
Frontbøy (her må jeg starte lett gitt, altfor lenge siden)
Strakmark
Sidehev m/hantler
Hip thrusts
Sidehev-fronthev-ned

Nedtrekk
Beinpress
+ 45 min gåtur på mølla
.

Håper dere har hatt en fin start på uka!

.
P.S Apropos proteinsjakk, er det noen som husker kinasjakk? Dét var moro det!
Eller kanskje jeg bare er nostalgisk.. må uansett ut og kjøpe noe, eier jo ikke ett eneste spill!

15 tanker om “Proteinsjakk

  1. avatarMadde

    Jøss, er imponert over hva du rekker å gjøre etter jobb. Både trening og bakst og sikkert mer, du er driftig du Kristine :mrgreen: 😉 .

  2. avatarRikke

    Jeg må virkelig hive meg rundt og kjøpe det kokosmelet snart..så mange fristende oppskrifter med kokosmel! Og spill er gøy 😀 Prøver å overbevise samboeren om at Scrabble er moro, men han mener han taper før vi i det hele tatt har kjøpt det, hehe.

  3. avatarSilje

    ååå! de så fantastisk deilig ut 😀 skal prøve!!

    irriterer meg sånn at jeg ikke liker kokos mel, vanlig kokus, kokosstrø eller noe, men det er jo min smak liksom :(( men pleier alltid å finne noe å bytte det ut med, så blir oppskriftene dine perfekte for meg 😛

    og gjett om jeg husker kinakjakk!!! elsket det før!! husker jeg maste hakk i hel på både vennene mine og mamma&pappa om å spille det synes det var så gøy! liker det fortsatt , men hadde helt glemt det!:D

    kanskje det er noe vi kan få gjort i julen ? spise sunn julebaks imens vi spiller kinasjakk 😮 :mrgreen:

  4. avatarLeila

    Du, lurte på en ting. Fått en del varer fra Iherb. Men hvor oppbevares «organic pumpkin», kokosolje, medjool dates og stevia dråper?

  5. avatarJulianne

    Ja du vet å «overraske» hoho;) men du, vet du en sunnere måte å lage brente mandler? God juuuuul

  6. avatarJulie @ WolfItDown

    Mormor og jeg spilte kinasjakk heele tiden og jeg kjøpte meg et nydelig et i tre på nett da jeg flyttet hjemmenifra. Fetteren min er en kløpper på kinasjakk siden vi først er inne på det, han vinnet alltid *tramper foten i gulvet av oppgivenhet* men guuuri så gøyt det er 😀

  7. avatarFettklump

    Er det et dårlig valg/tip/råd å spise en hel advokado (200gram uten skall og sten) til et måltid sammen 2knekkebrød og kakao 10gram ? Og spise dette hver dag i en uke som en type måltid? Dersom man er Lite trent, liten kropp, normal bygd, dårlig forbrenning. Høyt karbohydrat inntak dagen før. Lite aktiv hele dagen, fra morgen til natt, sitt og kanskje les litt.

    Hva vil resultatet bli dersom man i tilleg spiser en del karbs løpet av en inaktiv dag?

    Dersom man ikke ønsker å legge på seg fettprosent?

    Flott om du vil gi noen Tips råd, kommentar og tilbakemelding?

  8. avatarKristine

    @vilblifrisk.blogg.no: Disse må jo lages før julekvelden, det er det som er meningen 😀

    @Stine – Bakekona: 😉
    Veldig godt, og litt moro å skrive med sjokolade 😎

    @Madde: Jeg står opp kl 5 😯 😀
    Går helt fint så lenge jeg trives med det jeg gjør.

    @Rikke: Kokosmel er et must i proteinbarene mine 😀
    Haha, taper før dere kjøper det ja 😆 Neeei, spill er jo moro – og det er årstiden for det!

    @Lise: Takk! 😀

    @Silje: Det skal godt gjøres å kjenne den milde smaken av kokosmel i disse/proteinbarene altså, i hvert fall med et sjokoladetrekk. Kokosmelet bruker jeg for at de skal få mer tyggemotstand og ikke bare en seig guffe 🙂
    Ja, jeg stemmer for julegodis og kinasjakk!

    @Leila: Det går fint i kjøkkenskapet alt sammen 🙂

    @Sunt og sukkerfritt hos Lovelyliller.com: Det må du gjøre 😀

    @Julianne: 😉 Mandler, kokosolje og sukrin gold/yaconsirup.

    @Julie @ WolfItDown: Oi, oldschool trebrett – så koselig! 😀

    @Fettklump: Det er ikke et dårlig valg, avokado er sunt og godt.
    Det vil ikke skje så veldig mye selv om man spiser mye karbs en (inaktiv) dag.
    For fettprosent, sult og muskler sin del så bør du øke proteininntaket noe – egg/omelett, kjøtt/fugl/fisk, kesam/cottage cheese m.m 🙂

  9. avatarMadde

    KLOKKA FEM!! 😯 *dåne*.. 😀 Ja da forstår jeg! 😛

    Jeg jobber hardt nok med 0615-0630, men jeg er nok et desidert B-menneske 😉

  10. avatarElisabeth Vega

    NAM disse så gode ut 😀 Synes det var veldig kult at du gjorde det om til små sjakkbrett! Hadde en helt okei start på uka, håper du også hadde det! 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *